Elikkä, tapahtui seuraavaa:
Autossa, -96 e39 528iA, tärisee ratti yli 90 vauhdista jarruttaessa.
Vein auton huoltoon, ja käskin tutkia tarkkaan etupään välykset, ennenkaikkea alatukivarret ja tukitangot, koska täristää jarruttaessa.
Huoltomies ei löytänyt välyksiä, mutta vaihtoi tietty levyt (en yllättynyt), olivat tosin hyvin kuluneet jo. Täristää edelleen.
Lukivat myös vikakoodit, sanoivat siellä olleen jonkin ABS-vian, mutta heidän laitteensa ei kertonut tarkemmin mikä se on, ja arvelivat täryytyksen johtuvan siitä.
Eli mitä teen, vienkö laakkoselle/muualle tarkempaan ABS-järjestelmän diagnoosiin vai osaavammalle pajalle tutkituttamaan väljiä?
Voiko ABS edes tehdä tuollaista vaikka vikaa olisikin?
Kulmat tarkistettiin, ovat kunnossa ja ABS toimii täysin normaalisti mielestäni.
Autossa, -96 e39 528iA, tärisee ratti yli 90 vauhdista jarruttaessa.
Vein auton huoltoon, ja käskin tutkia tarkkaan etupään välykset, ennenkaikkea alatukivarret ja tukitangot, koska täristää jarruttaessa.
Huoltomies ei löytänyt välyksiä, mutta vaihtoi tietty levyt (en yllättynyt), olivat tosin hyvin kuluneet jo. Täristää edelleen.
Lukivat myös vikakoodit, sanoivat siellä olleen jonkin ABS-vian, mutta heidän laitteensa ei kertonut tarkemmin mikä se on, ja arvelivat täryytyksen johtuvan siitä.
Eli mitä teen, vienkö laakkoselle/muualle tarkempaan ABS-järjestelmän diagnoosiin vai osaavammalle pajalle tutkituttamaan väljiä?
Voiko ABS edes tehdä tuollaista vaikka vikaa olisikin?
Kulmat tarkistettiin, ovat kunnossa ja ABS toimii täysin normaalisti mielestäni.
Comment