Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lämpöongelma prrr.. 523i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isopahka86
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 64

    e39 lämpöongelma prrr.. 523i

    aikaisemminkin ollut tästä juttua.. eli 523i 98 nosti taas lämpöjä, viimekerran kun nosti lämpöjä n.2000km sitten tein sen jälkeen oikeaoppisen ilmauksen ja n.1kk pelas tod hyvin. kunnes taas yhtäkkiä lämmöt punaiselle.. no aukasin termostaatin vierestä ilma ruuvin ja ilmaa tuli varmaan 100litraa.. sain taas ilmattua oikein ja testi ajon ainakin pelasi hyvin (20km). mutta mihin nesteet voi kadota noin hiljaa? luulen että jos on kansi ongelma nestettä hukkuu huomattavasti nopiammin? vai? missään ei näy vesivuotoja päällisin päin. miten tuonne vesitilaan tulee ilmaa niin paljon? :think mikä ylivuotoletku tulee tuonne vaihdelaatikon viereen pohja alle? ko käytin autoa tuossa nosturilla oli kyllä vesisade päivällä niin sieltä laatikon vierestä letkusta tuli vettä..

    kiitos avusta!!!
    sigpic318i / 316i / 318i / 525tds / 525i / 325td / 523i / 730 / 528 / 520 / 520 / 523
  • -Mage-
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 295
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by isopahka86 View Post
    aikaisemminkin ollut tästä juttua.. eli 523i 98 nosti taas lämpöjä, viimekerran kun nosti lämpöjä n.2000km sitten tein sen jälkeen oikeaoppisen ilmauksen ja n.1kk pelas tod hyvin. kunnes taas yhtäkkiä lämmöt punaiselle.. no aukasin termostaatin vierestä ilma ruuvin ja ilmaa tuli varmaan 100litraa.. sain taas ilmattua oikein ja testi ajon ainakin pelasi hyvin (20km). mutta mihin nesteet voi kadota noin hiljaa? luulen että jos on kansi ongelma nestettä hukkuu huomattavasti nopiammin? vai? missään ei näy vesivuotoja päällisin päin. miten tuonne vesitilaan tulee ilmaa niin paljon? :think mikä ylivuotoletku tulee tuonne vaihdelaatikon viereen pohja alle? ko käytin autoa tuossa nosturilla oli kyllä vesisade päivällä niin sieltä laatikon vierestä letkusta tuli vettä..

    kiitos avusta!!!
    Mikäli autossa on ilmastointi niin sen huohotinletku tulee muistaakseni vaihdelaatikon vierestä.
    Oletko tarkistanut paisarin? Vuotaa usein paisarin alaosasta, sen anturin juuresta. Myös paisarin korkki saattaa vuotaa, paineen noustessa alkaa falskkaamaan. Tietysti kaikkien letkujen liitokset on syytä tarkistaa.

    Comment

    • isopahka86
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 64

      #3
      paisuntasäiliössä ei ole korkeus anturia. korkin ei pitäisi vuotaa.. nesteen pintahan on melkein paisuntasäiliön puolessa välissä. ei mitään vuotoja päällisin päin näy. vesijohtopaineella painoin korkista sisään ja ei missään näy vuotoja.
      sigpic318i / 316i / 318i / 525tds / 525i / 325td / 523i / 730 / 528 / 520 / 520 / 523

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Onhan termostaatti vaihdettu, onhan? Flektin viskokytkin on toinen mahdollinen vikakohde. Olen todella ihmeissäni, jollei ongelman takana ole kumpikaan näistä.

        Comment

        • jyrka
          Bimmer Rookie
          • Dec 2002
          • 138

          #5
          Termostaattikotelo (se muovinen) kantsii myös tarkistaa huolella. Siinä voi olla hiusmurtumia, josta neste karkaa paineen ollessa järjestelmässä. Voi karata ihan höyrynä, joten ei välttämättä tippase mistään.

          -jyrka-
          -= AUDI A6 3.0 Supercharged =-
          -= VW Golf R32 3.2 =-

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #6
            Vesipumppu sökö? vesi ei kierrä tarpeeksi? Monesti alkaa myös vuotamaan kun vesipumppu alkaa lopettelemaan toimintaansa.
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              #7
              Originally posted by jyrka View Post
              Termostaattikotelo (se muovinen) kantsii myös tarkistaa huolella. Siinä voi olla hiusmurtumia, josta neste karkaa paineen ollessa järjestelmässä. Voi karata ihan höyrynä, joten ei välttämättä tippase mistään.

              -jyrka-

              Minulla 528-97 ja toissaperjantaina ajettiin Oulu-Vaasa ja Vaasas ekat liikennevalot josta auto lähti nykien,tosi laiskasti liikkeelle.
              Perhe hotelliin ja ite etsimään bmw huoltoa joka sit viimein löytyi ja diaknoosi oli kampuranasentotunnistin.No osa vaihdettiin pikahuollossa ja kun flekti ja suojus oli irti niin näkyi termarinkotelon vuoto joka tippas just kampuran tunnistimen päälle ja varmaan rikkoi sen samalla.
              Ite en ollut huomannut vuotoa ollenkaan ja nesteitä en ollut lisännyt noin 10 000km aikana ollenkaan joten kannattaa tsiikata kunnolla se termarinkotelo!
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎