Kävin heittää braatvurstilla lapin reissun ja tullessa pohjosesta huomasin, että kylläpä auto on nuhaisen oloinen. Ajattelin johtuvan tavaramäärästä. No kotona purettiin autosta kamat veks ja tilanne sama. EI VEDÄ MITENKÄÄN matalilla kierroksilla! Vaihdoin uuden ilmanputsarin ja sen verran tilanne muuttui, että lähtee huonosti käyntiin ja tyhjäkäynti heijjaa. Onko tässä nyt joku sellanen oppiva sytkä eli akkukaapelia irti ja sillei????
e39 528i prkl:een nuhainen
Collapse
X
-
Tags: None
-
Eikös tuolta mittariston salavalikosta pysty lukee noi vikakoodit. Sinne ei ainakaan ole ilmaantunut uusia koodeja. Auto kyllä lähtee laakista käyntiin, mutta sillein tärähtämällä ja tämä ilmaantui sen jälkeen kun vaihdoin uuden ilmanputsarin.E39 528i vm. -96
Comment
-
Käytin akkukaapelia puoli tuntia irti. Nyt rupes sitten jakopäästä kuulumaan rallatus. Liekkö sitten vanos sanonu ihtesä irti. Mikäs siinä vanoksessa hajoo?Last edited by Hartza´s garage; 16-07-2007, 20:54.E39 528i vm. -96
Comment
-
Missäköhän sais pikaisesti luettua noi vikakoodit PK-seudulla, että sais auton kuntoon. Pitäs viikonloppuna lähtee autolla takas reissun päälle...E39 528i vm. -96
Comment
-
Originally posted by Hartza´s garage View PostMissäköhän sais pikaisesti luettua noi vikakoodit PK-seudulla, että sais auton kuntoon. Pitäs viikonloppuna lähtee autolla takas reissun päälle...
Esimerkiksi RahuE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Kävin taas tutkimassa autoa ja tossa aikaisemmin sanoinkin, että kone nakuttaa. Nakutus ei tule jakopäästä vaan suuttimista. Mikä vois aiheuttaa, että ne alkaa yht´äkkiä pitämään tollasta mekkalaa?E39 528i vm. -96
Comment
-
Nokka-akselin asema-anturi... takuuvarmasti! ... mutta mittaa yleismittarilla varmuuden vuoksi vastuarvot suoraan liittimestä... itsellä oli täysin kuollut. Toki tuo vedon TOTAALINEN puute on tapauskohtaista ja miten kukin sen kokee...
Laakkoselta löytyy hyllystä hintaa about 100 euroa...Last edited by Valkman; 18-07-2007, 19:06.
Comment
-
No Perskele! Tossa Walkmanin linkissä oli kyllä samanlaiset oireet ton naputuksen suhteen. Huomenna yritettävä saada vikakoodi ulos. Paljonkos pitäs anturilta ohmeja tulla?E39 528i vm. -96
Comment
-
Jos vaan vastusarvot ovat täysin pielessä, niin uusi anturi vaan tilalle... vikakoodeja ei siinä vaiheessa tarvita.
Nyt en muista pinnejä ulkoa, mutta liittimestä löytyy kolme, joista teet kaksi mittausta. Vierekkäisten (ei väliä kumpi laita) välistä joko luokkaa 15 ohmia tai 2 ohmia ja laitimmaisten välistä toinen edellämainituista... itsellä seilaili n. 50 ohmissa ja naputtelemalla anturia tuli hetkeksi järkeviä lukemia, mutta muuttui taas oudoiksi... käytännössä äärettömällä arvolla anturi on takuulla risa.
Comment
-
sensorin töpseli näyttäs olevan aika syvällä imusarjan alla ja anturin edessä vanoksen solenoidi vissiin tarttee ottaa pois edestä. Onko tarvinnu purkaa muuta rompetta pois edestä?E39 528i vm. -96
Comment
-
Originally posted by Hartza´s garage View Postsensorin töpseli näyttäs olevan aika syvällä imusarjan alla ja anturin edessä vanoksen solenoidi vissiin tarttee ottaa pois edestä. Onko tarvinnu purkaa muuta rompetta pois edestä?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
Comment