Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i prkl:een nuhainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hartza´s garage
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 137

    e39 528i prkl:een nuhainen

    Kävin heittää braatvurstilla lapin reissun ja tullessa pohjosesta huomasin, että kylläpä auto on nuhaisen oloinen. Ajattelin johtuvan tavaramäärästä. No kotona purettiin autosta kamat veks ja tilanne sama. EI VEDÄ MITENKÄÄN matalilla kierroksilla! Vaihdoin uuden ilmanputsarin ja sen verran tilanne muuttui, että lähtee huonosti käyntiin ja tyhjäkäynti heijjaa. Onko tässä nyt joku sellanen oppiva sytkä eli akkukaapelia irti ja sillei????
    E39 528i vm. -96
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Nokka-akselin asentotunnistin menossa?
    Vikakoodit luetuttamaan..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Hartza´s garage
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 137

      #3
      Eikös tuolta mittariston salavalikosta pysty lukee noi vikakoodit. Sinne ei ainakaan ole ilmaantunut uusia koodeja. Auto kyllä lähtee laakista käyntiin, mutta sillein tärähtämällä ja tämä ilmaantui sen jälkeen kun vaihdoin uuden ilmanputsarin.
      E39 528i vm. -96

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Mittariston salavalikossa vain mittariston vikakoodeja. Nuhaisuutta aiheuttaa myös vanosvika

        Comment

        • Hartza´s garage
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 137

          #5
          Käytin akkukaapelia puoli tuntia irti. Nyt rupes sitten jakopäästä kuulumaan rallatus. Liekkö sitten vanos sanonu ihtesä irti. Mikäs siinä vanoksessa hajoo?
          Last edited by Hartza´s garage; 16-07-2007, 21:54.
          E39 528i vm. -96

          Comment

          • -Mage-
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 295
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Nokka-akselin asentotunnistin menossa?
            Vikakoodit luetuttamaan..
            Luetuta ne vikakoodit, kuulostaa nokan asentotunnistimelta. On turha arpoa tyhjästä ja vaihtaa osia mahdollisesti turhaan

            Comment

            • Hartza´s garage
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 137

              #7
              Missäköhän sais pikaisesti luettua noi vikakoodit PK-seudulla, että sais auton kuntoon. Pitäs viikonloppuna lähtee autolla takas reissun päälle...
              E39 528i vm. -96

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Hartza´s garage View Post
                Missäköhän sais pikaisesti luettua noi vikakoodit PK-seudulla, että sais auton kuntoon. Pitäs viikonloppuna lähtee autolla takas reissun päälle...
                Tekeehän noita useampikin henkilö tältä foorumilta.
                Esimerkiksi Rahu
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Hartza´s garage
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 137

                  #9
                  Kävin taas tutkimassa autoa ja tossa aikaisemmin sanoinkin, että kone nakuttaa. Nakutus ei tule jakopäästä vaan suuttimista. Mikä vois aiheuttaa, että ne alkaa yht´äkkiä pitämään tollasta mekkalaa?
                  E39 528i vm. -96

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #10
                    Nokka-akselin asema-anturi... takuuvarmasti! ... mutta mittaa yleismittarilla varmuuden vuoksi vastuarvot suoraan liittimestä ... itsellä oli täysin kuollut. Toki tuo vedon TOTAALINEN puute on tapauskohtaista ja miten kukin sen kokee...

                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=102827

                    Laakkoselta löytyy hyllystä hintaa about 100 euroa...
                    Last edited by Valkman; 18-07-2007, 20:06.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #11
                      Niin ja sen vaihtaa itsekkin. Osa maksaa noin 92.50€ laakkoselta.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Hartza´s garage
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 137

                        #12
                        No Perskele! Tossa Walkmanin linkissä oli kyllä samanlaiset oireet ton naputuksen suhteen. Huomenna yritettävä saada vikakoodi ulos. Paljonkos pitäs anturilta ohmeja tulla?
                        E39 528i vm. -96

                        Comment

                        • Valkman
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 712
                          • Helsinki

                          #13
                          Jos vaan vastusarvot ovat täysin pielessä, niin uusi anturi vaan tilalle... vikakoodeja ei siinä vaiheessa tarvita.

                          Nyt en muista pinnejä ulkoa, mutta liittimestä löytyy kolme, joista teet kaksi mittausta. Vierekkäisten (ei väliä kumpi laita) välistä joko luokkaa 15 ohmia tai 2 ohmia ja laitimmaisten välistä toinen edellämainituista... itsellä seilaili n. 50 ohmissa ja naputtelemalla anturia tuli hetkeksi järkeviä lukemia, mutta muuttui taas oudoiksi... käytännössä äärettömällä arvolla anturi on takuulla risa.

                          Comment

                          • Hartza´s garage
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 137

                            #14
                            sensorin töpseli näyttäs olevan aika syvällä imusarjan alla ja anturin edessä vanoksen solenoidi vissiin tarttee ottaa pois edestä. Onko tarvinnu purkaa muuta rompetta pois edestä?
                            E39 528i vm. -96

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by Hartza´s garage View Post
                              sensorin töpseli näyttäs olevan aika syvällä imusarjan alla ja anturin edessä vanoksen solenoidi vissiin tarttee ottaa pois edestä. Onko tarvinnu purkaa muuta rompetta pois edestä?
                              Ei muuta. Liitin on siellä imusarjan alla, mutta saa aukaistua jos ei aivan leipälapion kokoiset kämmenet ole.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎