Kilometrejä tulee vuositasolla sen verran reilusti, että nykyinen E34 525i 24V olisi tarkoitus vaihtaa uudempaan dieseliin. Dieseleiden ongelmista saa kuitenkin lukea mm. täältä foorumilta harva se päivä, etenkin uudempien d-mallien vioista on juttua jatkuvasti; vikaa on mm. turboissa, pa-pumpuissa, tehot hukassa jne. Jos haetaan mahdollisimman luotettavaa matkakumppania, niin onko TDS järkevämpi valinta kuin uudempi d-tekniikka?
Tuollaiseen E39 koriseen dieseliin sopisi loistavasti automaatti, mutta ainakin noita d-mallien steppejä tuntuu laukeavan (mutua taas!) aika usein. Mahtaako tuollainen alkupään automaatti olla pitempi-ikäinen? Tuliko vuoden -98 "isossa päivityksessä" jotain sellaista, miksi vanhempia dieseleitä pitäisi välttää?
Erityisesti oikeita käyttäjäkokemuksia kaivataan. Soppaan saa heittää mukaan myös 520d vs. 525d/530d tai 525TDS vs. 520d vertailua. Jos vaikka jonkin ajan päästä olisi viisaampi sen suhteen, kannattaako uudemmasta d-tekniikasta maksaa enemmän..
Sana on vapaa!
Tuollaiseen E39 koriseen dieseliin sopisi loistavasti automaatti, mutta ainakin noita d-mallien steppejä tuntuu laukeavan (mutua taas!) aika usein. Mahtaako tuollainen alkupään automaatti olla pitempi-ikäinen? Tuliko vuoden -98 "isossa päivityksessä" jotain sellaista, miksi vanhempia dieseleitä pitäisi välttää?
Erityisesti oikeita käyttäjäkokemuksia kaivataan. Soppaan saa heittää mukaan myös 520d vs. 525d/530d tai 525TDS vs. 520d vertailua. Jos vaikka jonkin ajan päästä olisi viisaampi sen suhteen, kannattaako uudemmasta d-tekniikasta maksaa enemmän..
Sana on vapaa!
Comment