E39 TDS vs. d?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    #31
    jepjep... mites paljon on jo paljonajettu 530d? onko 500tkm paljon tuosta koneesta jos huollettu aikanaan? tässä kovasti bermarin leiviin siirtymässä ja joko 525 tds tai 530d vaihtoehtona...
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #32
      Originally posted by joni88 View Post
      jepjep... mites paljon on jo paljonajettu 530d? onko 500tkm paljon tuosta koneesta jos huollettu aikanaan? tässä kovasti bermarin leiviin siirtymässä ja joko 525 tds tai 530d vaihtoehtona...
      Kyllä se 500tkm rupeaa olemaan jo aika paljon. Tosin en edes harkitsisi tds:ä jos lompakko riittää d:n hankkimiseen, kannattaisi ostaa vähemmän ajettu d.

      Comment

      • joni88
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 308

        #33
        sehän siinä juuri on että lompakko ei täysin veny 530d malleihin... tds malleihin paremminkin... tosin olis toi d kyllä tehokkaampi ja vääntävämpi... vielä kun manuaalina löytäs niin olis kyllä aika pramee... tuli vaan mieleen noi kilometrit, mietin että mikä on bemarin diisselillä raja "paljon"...
        G11 740e

        Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          #34
          Originally posted by joni88 View Post
          sehän siinä juuri on että lompakko ei täysin veny 530d malleihin... tds malleihin paremminkin... tosin olis toi d kyllä tehokkaampi ja vääntävämpi... vielä kun manuaalina löytäs niin olis kyllä aika pramee... tuli vaan mieleen noi kilometrit, mietin että mikä on bemarin diisselillä raja "paljon"...
          Kyllä se rupeaa olemaan kohta puolin tunnit täynnä tuolla kilometrilukemalla. Sinuna odottelisin vielä ja säästät tuohon d malliin, onhan se jo uudempaa tekniikkaa ja niin kuin sanoit enempi tehoa ja vääntöä. Mikä sulla on budjetti?

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #35
            Originally posted by joni88 View Post
            jepjep... mites paljon on jo paljonajettu 530d? onko 500tkm paljon tuosta koneesta jos huollettu aikanaan? tässä kovasti bermarin leiviin siirtymässä ja joko 525 tds tai 530d vaihtoehtona...
            Uskoisin että itse kone kestää kevyesti tuon määrän joskin suuttimia, hehkuja, turbo, pumppu, laatikko jne. saattaa mennä vaihtoon... Miten sitten muu auto, kori ja sähköt..?
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #36
              Originally posted by joni88 View Post
              sehän siinä juuri on että lompakko ei täysin veny 530d malleihin... tds malleihin paremminkin... tosin olis toi d kyllä tehokkaampi ja vääntävämpi... vielä kun manuaalina löytäs niin olis kyllä aika pramee... tuli vaan mieleen noi kilometrit, mietin että mikä on bemarin diisselillä raja "paljon"...

              Joo kyllä 500 tkm alkaa olemaan jo niin paljon, että varsinkin kun et tiedä auton "taustaa" eli jos auto olisi ollut sinulla vaikka 300 tkm -> 500 tkm niin sitten tuo 500tkm voisi vielä ihan hyvin toimia....

              -elikkä ei kannata ehkä ostaa auto 500tkm ajettuna jos ei tiedä tarkasti mitä siihen on tehty (vaihdettu). Varmasti tuolla ajomäärällä saa tehdä remonttia ja nuo remontit tuppaa helposti olemaan 1000 e ja yli varsinkin jos ei itse hirveästi osaa tehdä.

              TDS on ihan pätevä peli, kuluttaa varmaan ehkä noin 0,5 - 1 l enemmän 100 km:lle mitä D, mutta onhan sekin 6 -sylinterisenä dieseliksi "hienon" kuuloinen ja ihan näppärä peli (kaverilla sellainen e39 tds) D:llä ja 3.0D:llä sitten maistuu ihan näppärältä

              -ja ajokortinkin saa pois ihan kätevästi.... (syksyllä 153km/h tutkaan 100 km rajoituksella,..... 5 vk kortti pois ja 45 päiväsakkoa ..... ehdollisena)

              Osta siis D jos löydät hyvän, mutta elä osta 500 tkm ajettua, ennemmin vähemmän ajettu TDS jos löydät....
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              Working...
              X