Olen etsinyt linkkiä, jossa kerrottaisiin käsijarru vaijerin vaihdosta yksityiskohtaista tietoa. Kädettömänä insinöörinä soitin korjaamoon, jotta paljon maksaa jarruvaijerin vaihto bemmiin ja hinta oli sitä luokkaa, että pakko hankkia kädet ja mitätöidä koulutus. Aloin siis hommiin sen enempiä miettimättä ja virhepisteitä alkoi ropisemaan, kun vetelin suutuspäissäni vanhan vaijerin kuikkaan. Onko mitään mitään muuta keinoa saada auto leimakuntoon, kuin viemällä se korjaamolle? Pystyykö siis uutta vaijeria "uittamaan" paikalleen millään keinoin purkamatta koko autoa osiin?
:think
no mitä kaikkea sieltä nyt pitää purkaa?? sillä kysyn ko noin 15 min sitten meni vaijeri poikki
no mitä kaikkea sieltä nyt pitää purkaa?? sillä kysyn ko noin 15 min sitten meni vaijeri poikki
Älä ota vanhaa vaijeria pois. Käyttävät sitä kuulemma uuden paikalleen laittamiseen. Työt oli muistaakseni tunnin kaks riippuen miten helposti saavat jarrukengät ym. romut pois..tahtovat olla ruosteessa. Itse revin ton vanhan kuikkaan ja korjaamon mukaan sieltä otetaan kardaani akselia myöten rojua alas..tulipeltiä ym. Tuon homman kesto siis 4-5 tuntia eli hinta kaksinkertainen. Itse aion vielä huomenna koettaa asentaa tuo vaijeri jollain sähkömiehen läpivientivaijeri tyyppisellä ratkaisulla.
-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Joo ei kannata tempaista vanhaa vaijeria heti pois. Pelkkä vaijerin suojakuori pois ja iiden vaijerin pää siihen vanhaan vaikka kutistesukalla kiinni
Joutuu nimittäin joskus vähän kiskomaan että saa kabiinin puolelle uuden vaijerin
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment