Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 käsijarru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sammy2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 377
    • kemi city

    #31
    Originally posted by Terjama75 View Post
    Olen etsinyt linkkiä, jossa kerrottaisiin käsijarru vaijerin vaihdosta yksityiskohtaista tietoa. Kädettömänä insinöörinä soitin korjaamoon, jotta paljon maksaa jarruvaijerin vaihto bemmiin ja hinta oli sitä luokkaa, että pakko hankkia kädet ja mitätöidä koulutus. Aloin siis hommiin sen enempiä miettimättä ja virhepisteitä alkoi ropisemaan, kun vetelin suutuspäissäni vanhan vaijerin kuikkaan. Onko mitään mitään muuta keinoa saada auto leimakuntoon, kuin viemällä se korjaamolle? Pystyykö siis uutta vaijeria "uittamaan" paikalleen millään keinoin purkamatta koko autoa osiin?
    :think
    no mitä kaikkea sieltä nyt pitää purkaa?? sillä kysyn ko noin 15 min sitten meni vaijeri poikki
    e46-00 320CIA (2.2)
    e65-04 730d sport
    e38-96 740i 4.4
    e46-01 330d touring
    e30-88 320i touring
    e36-96 328i coupe
    e21-82 315
    e21-79 320
    e30-82 316 (2.0 M10)
    e12-78 525 (3.3)
    _______________________________________________
    e53-02 x5 4.4i sport / e39 -96 528i `"sportattu"

    Comment

    • Terjama75
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 60
      • Oulu

      #32
      Originally posted by sammy2 View Post
      no mitä kaikkea sieltä nyt pitää purkaa?? sillä kysyn ko noin 15 min sitten meni vaijeri poikki
      Älä ota vanhaa vaijeria pois. Käyttävät sitä kuulemma uuden paikalleen laittamiseen. Työt oli muistaakseni tunnin kaks riippuen miten helposti saavat jarrukengät ym. romut pois..tahtovat olla ruosteessa. Itse revin ton vanhan kuikkaan ja korjaamon mukaan sieltä otetaan kardaani akselia myöten rojua alas..tulipeltiä ym. Tuon homman kesto siis 4-5 tuntia eli hinta kaksinkertainen. Itse aion vielä huomenna koettaa asentaa tuo vaijeri jollain sähkömiehen läpivientivaijeri tyyppisellä ratkaisulla.
      -----------------------------------
      320d STW -08

      aikaisempaa kalustoa:
      525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #33
        Originally posted by Terjama75 View Post
        Älä ota vanhaa vaijeria pois.
        Joo ei kannata tempaista vanhaa vaijeria heti pois. Pelkkä vaijerin suojakuori pois ja iiden vaijerin pää siihen vanhaan vaikka kutistesukalla kiinni
        Joutuu nimittäin joskus vähän kiskomaan että saa kabiinin puolelle uuden vaijerin
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎