Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etupäässä kilisee e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Habi
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 23
    • JKL

    Etupäässä kilisee e39

    Ajettaessa pieneenkin töyssyyn/monttuun edestä kuuluu nimenomaan kilinää, ei kolinaa. Koiranluut on vaihdettu. Ei millään viitsis repiä suojamuoveja huvikseen irti. Joten, olisko mahdollisesti joku pakoputken suojapelti tahi vastaava kyseessä?

    Vähän jo etsiskelin, mutta ei vastaavaa löytynyt muista kirjoituksista. Joten viisaammat antakaa ohjetta, kiitän!
    E39>E90>E61>F10

    Kiinteistönhävittäjä
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    #2
    kato jarrukilpien kiinnitykset.omassa autossa se aiheutti ääntä kuvailemassasi tilanteessa.
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

    Comment

    • Snow Dog
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 185
      • Raisio

      #3
      Originally posted by Habi View Post
      Ajettaessa pieneenkin töyssyyn/monttuun edestä kuuluu nimenomaan kilinää, ei kolinaa. Koiranluut on vaihdettu. Ei millään viitsis repiä suojamuoveja huvikseen irti. Joten, olisko mahdollisesti joku pakoputken suojapelti tahi vastaava kyseessä?

      Vähän jo etsiskelin, mutta ei vastaavaa löytynyt muista kirjoituksista. Joten viisaammat antakaa ohjetta, kiitän!
      jouset ehjät?
      F01 740d -11
      F11 530d -13
      E93 325 -07
      ex: E38 730d -00
      ex: E39 523AT -97
      ex: E39 530dAT -00

      Comment

      • T.H.O.M.A.S
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 92

        #4
        Ettei olisi mennyt kiviä jarrukilven väliin? Pitää sellaisen kilinän/helinän terävään monttuun ajettaessa.

        Tuossa linkki missä enempi keskustelua..

        Comment

        • Habi
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 23
          • JKL

          #5
          Ei oo jarruissa, eikä jousissa. Ne oonkin jo tsekannu. Pitänee vissiin mennä montulle ku ehtii.
          E39>E90>E61>F10

          Kiinteistönhävittäjä

          Comment

          • TROCK
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 435
            • Tampere

            #6
            Kuten on jo aiemmin todettu, niitä kiviä ei tarvitse olla siellä kassillista, kun sellaiset särähdykset tms alkavat. Itse sain viimeksi kivet pois ottamalla ensin pyörän pois ja sitten kampeamalla tuota suojapeltiä. Muutama muru putosi tallin lattialle ja särähdykset loppuivat. Tämä tosin auttaa vain hetkellisesti, koska seuraavassa kadunkulmassa vaanii jo uusi kivi ja odottaa, että pääsee hyppäämään samaan rakoon. Eli jotenkin tuota pitäisi kyllä modata...:think
            - - - - - - -
            F10 520dA
            ex E61 530dA, ex E39 530dA

            Comment

            • Peetrus
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 219

              #7
              Minulla kilisee kun on moottorin kumityyny hajonnut, pettänyt kumin ja metallin välistä, niin että metalliosa kilisee/helisee.

              Kuskinpuolen tyyny.
              -00 530D
              -GT2260V
              -Kunnon cooleri
              -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
              230,9hv
              512,9nm

              Comment

              • biiemdabljuu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 156

                #8
                Jarrukilvet veks

                Eli itse otin omasta e39:stä jarrukilvet kokonaan pois, kun kyllästyin ainaiseen kilinään ja helinään kaikissa pikku kumpareissa. Ei ole sen koommin vaivannut...

                ps. Tietääkö joku em. jarrukilville jonkun tärkeänkin tehtävän? Itse en ole niitä kaivannut eikä liene autokaan.
                "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                Comment

                • Joker-1979
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 75

                  #9
                  Mulla oli myös kilinää/kolinaa etupäässä. Etsittiin vikaa... kauan. Lopulta löytyi vika, ja oli koko ajan silmien edessä. "Jousi" joka kiristää noita jarrupaloja paikoilleen oli lentänyt taivaan tuuliin, ja jarrupalat pääsivät siis kilisemään jarrulevyä vasten. Vika/ääni sai auton kuulostamaan halvalta, mutta eipä tuo korjauskaan kallis ollut
                  ---------------------------------
                  sigpic
                  Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39

                  Comment

                  • bmwbil
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 230
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Ylätukivarret?

                    Omaan E 39:ään vaihdettiin juuri ylätukivarret, ja eräs ystäväni juuri kertoi, että myös hänen E 34 kilisee. Hänenkin autostaan ovat molemmat ylätukivarret kuluneet. Oletko tarkastanut niiden kunnon omasta autostasi?
                    Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

                    Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

                    Now: Lamborghini Gallardo 2006
                    Bmw E39 520 i M5 look (98)

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by biiemdabljuu View Post
                      ps. Tietääkö joku em. jarrukilville jonkun tärkeänkin tehtävän? Itse en ole niitä kaivannut eikä liene autokaan.
                      Taitaa se lähinnä olla tuon lian poissapitääminen levyltä. Kyllä se levy pidemmän päälle aika helposti uriutuu ja menee pilalle.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by bmwbil View Post
                        Omaan E 39:ään vaihdettiin juuri ylätukivarret, ja eräs ystäväni juuri kertoi, että myös hänen E 34 kilisee. Hänenkin autostaan ovat molemmat ylätukivarret kuluneet. Oletko tarkastanut niiden kunnon omasta autostasi?
                        Kerrotko tarkemmin, missä kohtaa E39:n etupäässä on ylätukivarret. :think
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • biiemdabljuu
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 156

                          #13
                          Jarrukilvestä

                          Originally posted by Valkman View Post
                          Taitaa se lähinnä olla tuon lian poissapitääminen levyltä. Kyllä se levy pidemmän päälle aika helposti uriutuu ja menee pilalle.
                          Joissain uusissa autoissa, esim. eräässä Seatin mallissa ei edes ole uutena jarrukilpeä. Ja toisekseen, luulen että ne sinne väliin jäävät kivet enemmän urittaa levyä kuin pöly tms., jota nyt ilmassa saattaa joskus esiintyä.
                          "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #14
                            Jarrukilven tehtävänä on suojata levyä suoralta vesiroiskeelta. Tämä taasen ehkäisee kuuman levyn kieroutumista sekä antaa paremman lähtökohdan jarrutuksen aloitukseen vesikelissä.

                            E39:ssa ei tarvitse poistaa jarrukilpeä tämän kiviongelman poistamiseksi, riittää kun irrottaa jarrukilvestä sisäpuolelta niitatun osuuden, joka piilottaa kivet keskiön luokse. Sen poiston jälkeen jarrukilpi hoitaa edelleen hommansa roiskesuojana mutta kivet eivät enää jää kitisemään. Kokemusta on jo 3:sta E39:sta.
                            ---

                            Comment

                            • Habi
                              Newbiemmer
                              • Mar 2007
                              • 23
                              • JKL

                              #15
                              Kiitoksia neuvoista. Ehjään vian, kun ehdin. Ja kerron, mikä siellä vittuilee
                              E39>E90>E61>F10

                              Kiinteistönhävittäjä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎