Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i sammuu yllättäen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heijani
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 220
    • Turku

    #16
    Originally posted by Geijjo View Post
    mulla löytyy tohon vehkeeseen ehjät kampuran ja nokan anturit,jos pistät pitäjän missä vaikutat tietoon ni niitä voi kokeilla todennäköisesti kampura mut luoja tietää.
    Noita antureita vähän olen itsekin ajatellut. Pistin privaa tuosta. Tuo Morkain ehdottama kaasuläpän asentotunnistinkin on varmasti tsekattava.
    Last edited by heijani; 27-02-2009, 20:44.
    BMW e61 525dA 2006
    ex BMW e39 530dT 2000
    ex Volvo V70 2.4T AWD :think
    ex BMW e39 540iA sedan 1999
    ex BMW e28 520i Bavaria 1987
    ex BMW e46 316i sedan 2000

    Comment

    • Tcdoe
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 393
      • Helsinki

      #17
      Nokka-akselin asentotunnistinta veikkaisin itsekin. Mulla sammuili eikä suostunut lähtemään käyntiin. Samoten myös imusarjan takakannen (huohottimen) hajoaminen aiheutti mm. yhtäkkistä kierrosten laskua tyhjäkäynnillä, meinasi sammua ellei pitänyt kaasulla hengissä. Sen lisäksi pöläytteli sinistä kiihdytyksissä ja käynnistäessä kun imusarjaan oli kerääntynyt öljyä.

      Jos vaihdat sen niin suosittelen irroittamaan imusarjan suosiolla, vaikka joidenkin ohjeiden mukaan pitäisi onnistua irroittamatta. Saa sitten samalla vaihdettua haperoksi menevät imusarjan tiivisteet eikä haittaa jos huohotusputki irtoaa imusarjan sisältä (todennäköistä ja käytännössä mahdotonta saada kiinnitettyä imusarja paikoillaan).

      Comment

      • heijani
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 220
        • Turku

        #18
        Originally posted by Tcdoe View Post
        Nokka-akselin asentotunnistinta veikkaisin itsekin. Mulla sammuili eikä suostunut lähtemään käyntiin. Samoten myös imusarjan takakannen (huohottimen) hajoaminen aiheutti mm. yhtäkkistä kierrosten laskua tyhjäkäynnillä, meinasi sammua ellei pitänyt kaasulla hengissä. Sen lisäksi pöläytteli sinistä kiihdytyksissä ja käynnistäessä kun imusarjaan oli kerääntynyt öljyä.
        Toi huohotin homma ei ollutkaan aikaisemmin tullut vastaan. Täytyypä pyytää joku tsekkamaan näkyykö sinistä savua persuksissa ko tilanteissa.

        -Jani
        BMW e61 525dA 2006
        ex BMW e39 530dT 2000
        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
        ex BMW e39 540iA sedan 1999
        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
        ex BMW e46 316i sedan 2000

        Comment

        • heijani
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 220
          • Turku

          #19
          Päivitystä tähän jos vaikka jotakuta joskus auttaisi.

          Edellisen viestin jälkeen ongelma tuntui mystisesti kadonneen tai ainakaan ei haitannut puoleentoista vuoteen. Mutta sitten vehje meni ja sammui parkkipaikalta lähdettäessä ja tilannehan siinä meinasi tulla. Vikakoodit luettiin taas ja seosta oli valittanut usein. Päätettiin vaihtaa ilmamassamittari.

          Alkuviikosta uusi ilmamassamittari paikalleen ja itseasiassa hetikohta sen jälkeen ongelma tuntui jopa pahentuneen, kun sammui risteykseen saavuttaessa ja vauhtiakin oli vielä +20km/h. Tämän jälkeen kaasua nypäyttämällä meinasi edelleen sammua. Muistelin kuitenkin täältä lukeneeni, että voi ottaa hetken ennen kuin moottorinohjaus ja uusi ilmamassamittari toimivat hyvin yhteen. Nyt on yli 100km takana ja tyhjäkäynti ei notkahda enää ollenkaan. Ei merkkiäkään siitä, että meinaisi sammua missään tilanteessa. Takapuolituntumalla parikymmentä hevostakin taisi aiemmin olla unessa. Sen verran paremmin vetää nyt.

          nimim. Bullittille taas kerran iso
          BMW e61 525dA 2006
          ex BMW e39 530dT 2000
          ex Volvo V70 2.4T AWD :think
          ex BMW e39 540iA sedan 1999
          ex BMW e28 520i Bavaria 1987
          ex BMW e46 316i sedan 2000

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 528
            • Finland Rovaniemi

            #20
            Sama vika rahikaisella

            540 m62 sammuu yllättäen ja aina koneen ollessa lämmin. Sammuu, kuin sytytys tai polttoaineensyöttö katkaistaisiin, myös veto päällä. Lähtee kuitenkin hyvin aina käyntiin.
            Tuohon liittyviä vikakoodeja ei ole. Termostattin virtapiiristä valittaa ja EWS:stä vissiin akunkengän irrottamisen takia.
            Tulpat lillui öljyssä ja venakoppien tiivisteet on nyt vaihdettu.
            Hölmöyksissäni ja epähuomiossa puhdistin massamittarin Bräkleenillä. Taisin rikkoa sen ?
            Uusi kuitenkin tilattu.

            Miten nokan ja kampuran anturit saa mitattua, jos ongelma jatkuu ? Vai antavatko aina vikakoodin ?
            Mikä muu voisi olla vikana, bensapumppuko (surisee kuitenkin mukavasti ja rele vaihdettu)

            EDIT: Oikea vika oli polttoainepumpussa. Lopetti toimintansa kokonaan ja jätti vielä välille...kele. Oli se juhlavan näköistä, kun Bemu liikkui ranskalaisvoimin köyden nokassa. Myös tankin sisäpuolella olevat johtoliitokset heti liittimen alapuolelta olivat vain pyhällä hengellä kiinni. Nämäkin pitäisi siis ennakoivana huoltona tarkastaa aina auton hankinnan jälkeen näissä premium autoissa.
            Last edited by jaskap; 11-05-2014, 11:25.
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎