Originally posted by Geijjo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540i sammuu yllättäen
Collapse
X
-
Last edited by heijani; 27-02-2009, 20:44.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
-
-
Nokka-akselin asentotunnistinta veikkaisin itsekin. Mulla sammuili eikä suostunut lähtemään käyntiin. Samoten myös imusarjan takakannen (huohottimen) hajoaminen aiheutti mm. yhtäkkistä kierrosten laskua tyhjäkäynnillä, meinasi sammua ellei pitänyt kaasulla hengissä. Sen lisäksi pöläytteli sinistä kiihdytyksissä ja käynnistäessä kun imusarjaan oli kerääntynyt öljyä.
Jos vaihdat sen niin suosittelen irroittamaan imusarjan suosiolla, vaikka joidenkin ohjeiden mukaan pitäisi onnistua irroittamatta. Saa sitten samalla vaihdettua haperoksi menevät imusarjan tiivisteet eikä haittaa jos huohotusputki irtoaa imusarjan sisältä (todennäköistä ja käytännössä mahdotonta saada kiinnitettyä imusarja paikoillaan).
Comment
-
-
Originally posted by Tcdoe View PostNokka-akselin asentotunnistinta veikkaisin itsekin. Mulla sammuili eikä suostunut lähtemään käyntiin. Samoten myös imusarjan takakannen (huohottimen) hajoaminen aiheutti mm. yhtäkkistä kierrosten laskua tyhjäkäynnillä, meinasi sammua ellei pitänyt kaasulla hengissä. Sen lisäksi pöläytteli sinistä kiihdytyksissä ja käynnistäessä kun imusarjaan oli kerääntynyt öljyä.
-JaniBMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Päivitystä tähän jos vaikka jotakuta joskus auttaisi.
Edellisen viestin jälkeen ongelma tuntui mystisesti kadonneen tai ainakaan ei haitannut puoleentoista vuoteen. Mutta sitten vehje meni ja sammui parkkipaikalta lähdettäessä ja tilannehan siinä meinasi tulla. Vikakoodit luettiin taas ja seosta oli valittanut usein. Päätettiin vaihtaa ilmamassamittari.
Alkuviikosta uusi ilmamassamittari paikalleen ja itseasiassa hetikohta sen jälkeen ongelma tuntui jopa pahentuneen, kun sammui risteykseen saavuttaessa ja vauhtiakin oli vielä +20km/h. Tämän jälkeen kaasua nypäyttämällä meinasi edelleen sammua. Muistelin kuitenkin täältä lukeneeni, että voi ottaa hetken ennen kuin moottorinohjaus ja uusi ilmamassamittari toimivat hyvin yhteen. Nyt on yli 100km takana ja tyhjäkäynti ei notkahda enää ollenkaan. Ei merkkiäkään siitä, että meinaisi sammua missään tilanteessa. Takapuolituntumalla parikymmentä hevostakin taisi aiemmin olla unessa. Sen verran paremmin vetää nyt.
nimim. Bullittille taas kerran isoBMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Sama vika rahikaisella
540 m62 sammuu yllättäen ja aina koneen ollessa lämmin. Sammuu, kuin sytytys tai polttoaineensyöttö katkaistaisiin, myös veto päällä. Lähtee kuitenkin hyvin aina käyntiin.
Tuohon liittyviä vikakoodeja ei ole. Termostattin virtapiiristä valittaa ja EWS:stä vissiin akunkengän irrottamisen takia.
Tulpat lillui öljyssä ja venakoppien tiivisteet on nyt vaihdettu.
Hölmöyksissäni ja epähuomiossa puhdistin massamittarin Bräkleenillä. Taisin rikkoa sen ?
Uusi kuitenkin tilattu.
Miten nokan ja kampuran anturit saa mitattua, jos ongelma jatkuu ? Vai antavatko aina vikakoodin ?
Mikä muu voisi olla vikana, bensapumppuko (surisee kuitenkin mukavasti ja rele vaihdettu)
EDIT: Oikea vika oli polttoainepumpussa. Lopetti toimintansa kokonaan ja jätti vielä välille...kele. Oli se juhlavan näköistä, kun Bemu liikkui ranskalaisvoimin köyden nokassa. Myös tankin sisäpuolella olevat johtoliitokset heti liittimen alapuolelta olivat vain pyhällä hengellä kiinni. Nämäkin pitäisi siis ennakoivana huoltona tarkastaa aina auton hankinnan jälkeen näissä premium autoissa.Last edited by jaskap; 11-05-2014, 11:25.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
Comment