Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 putkistosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karhu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 474
    • Kirkkonummi

    #31
    Originally posted by Stone View Post
    Karhu:n mielide taitaa olla peräisin siitä kun kuunteli meikäläisen 540:en pörinöitä silloin kun katit oli vielä tyhjät. Eli siis 540:ssä mulla oli SS:n M5 malliset takapöntöt ja keskiosa putkesta myös M5:sta. Äänet oli katit tyhjinä melko mielenkiintoiset ja oikeastaan liian yliampuvat.. Katit kun laitettiin paikalleen äänet muuttuivat ihan totaalisesti, pehmenivät ja pienenivät huomattavasti.
    Älä huoli, on noita kuultu muutenkin. Tein itse vertailua kun harkitsin noiden kahden välillä. Nämä on niitä makuasioita joihin on vähän vaikea löytää oikeaa tai väärää mielipidettä.
    Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

    Comment

    • _Dexi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 769
      • Vihti

      #32
      Originally posted by V-Power View Post
      Kellään käyttäjä kokemuksia siitä,että miten äänet muuttuu kun vaihtaa orggis kattien tilalle e39 540i:hin 3" läpivirtaavat rosterikatit.Putkisto nyt laitettu niin,että keskipöntön tilalla on SS 3" suoraputki ja SS Takapönttö.
      Äänet mielestäni loistavat ja niitä,kun nyt ei viitsisi väärillä katti hankinnoilla pilata!
      Eivät muutu juurikaan.

      Virikatit on kuitenkin aika samanlaiset rakenteeltaan, harvempaa kennoa ja "lyhyempi" kennopatruuna mutta ei se ääniin juuri vaikuta.

      Kai se on enemmänkin se että siinä ylipäätään on se jokin "seinämä" ottamassa pulssia vastaan, miksi katti ääniä niin pehmentää.
      **********
      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
      (ex. E60 530Da '04)
      (ex. E39 M5 Facelift '99)
      (ex. E39 540i '98)
      *

      Comment

      • _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

        #33
        Originally posted by Karhu View Post
        Älä huoli, on noita kuultu muutenkin. Tein itse vertailua kun harkitsin noiden kahden välillä. Nämä on niitä makuasioita joihin on vähän vaikea löytää oikeaa tai väärää mielipidettä.
        Joo ja vielä tarkennuksena, Karhu, en siis yrittänyt makuasioista "vängätä" - tosiaan toinen tahtoo pehmeää huminaa, toinen tahtoo suorat rännit ja raakaa dragsteri-räpätystä - mulla pisti vaan siis sun sanavalinta korvaan kun sanoit että Eisenmann oli sivistyneempi - kun omien kokemusten mukaan Eisenmann on juurikin se selvästi "raaempi" äänisempi ja kovemmalla volyymilla, noin makuasioista huolimatta.

        Mutta en tiedä voiko eroa olla sitten, jos kyseessä oli 540, itse siis vertailin M5 putkia.

        Eroahan heti tulee ainakin siinä että 540 yksi putki, M5:ssa kaksi, eli sitä ei tiedä minkälaiset ne Supersprintin metelit siinä sitten on olleet? :think
        **********
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2096
          • ǝɓuᴉʌʎH

          #34
          E34 540

          Tuli mieleen kysyä täällä kun sattui sopivasti silmään vaikkakaan auto onkin vanhempaa korimallia eli E34 sekä koneena M60B40.

          Meinasin vaihtaa keskipöntön uuteen kun on jo vuosienvarrella hapettunut sekä ottanut reippaasti maahan kiinni.. Mietin Simonsin pönttöjä.. Onko mistään kotoisin? Nyt olisi tarkoituksena laittaa vähän halvemmalla (lue halvalla) putkisto jotenkin kuntoon ennenkun on varaa ostaa kunnon putkisto. Tuleeko äänet liian voimakkaat jos jättää keskipöntön tilalle suoraa ränniä ja taakse jotkut esim Simonsin pöntöt?

          Pitääkö pöntöt sekä putki olla rosteria? Noitahan saa ihan hyvin Motonetistä vaikka en motonettiin rahoja haluaisi tuhlata, mutta eipä mistään muualta PK-seudulta halvemmalla saa..? :think

          Mitä porukka ehdottaisi putkistoksi halvalla ja vaihtoehtoisesti kalliilla rahalla? Äänet saisi olla muhkeat, kunnon V8 muistuttavat muttei liian ampuvat ja mielellään sopivan matalat
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            #35
            Kokeilin piruuttani pientä modia 540i:n putkeen ja iloiseksi yllätykseksi kuullostaa hyvälle.

            http://www.youtube.com/watch?v=EdwXi...ature=youtu.be

            Mutta asiaan. Otin sen Y-muotoisen resonaattorin pois ja pistin supersrintin suoran putken tilalle, takaa otin sen umpinaisen kanisterin pois, kun sopivasti pistin putken poikki kannujen välistä. Pienen jatkopätkän jouduin laittamaan SS-tötterön perään, koska joutu laittaa putki niin perältä poikki.
            Eli hintaa tuli modille vajaa pari sataa euroa ja äänet varmasti vastaa useimpia aftermarket-vaimentimia. Halvemmallakin ois päässy, jos ois tuon suoranputken tehny ite (laiska olin ja ostin SS:n...)
            Ulkonäkö on ihan ok, koska tuossa oli suora reilu 3" ulostulo (M-sport). Pikkusen jäi toiseen laitaan ulostulo, voi olla että vaihdan tuohon vaimentimen päähän toisenlaisen ulostulon jossa pari rööriä vierekkäin (tai sitten vaan fiksaan tuon nykyisen keskelle diffuusorin aukkoa).
            Kattoo nyt laittaako sitä SuperSprintin takapönttöä ollenkaan, kuten olin alunperin suunnitellu (en oo vielä raaskinu ostaa).



            Last edited by bemmeri; 25-02-2012, 15:16. Reason: lisätty linkki
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Ezra
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 79
              • Imatra

              #36
              Herätellääs.

              Mitäs mieltä olette tuosta takapönttöhässäkän poistosta ?

              Jenkkifoorumeilla näitä on näköjään useilla...



              Kokemuksia? Mielipiteitä?
              E39 535i -98

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #37
                Jos autossa vielä originelli resonaattori, eli se hevosenkenkä siinä keskellä ja siitä eteenpäin teet suorat putket tulee ääni muuttumaan hieman lujemmaksi ja matalemmaksi, mutta ns. drone pysyy poissa. Jos taas vedät katalysaattoreilta asti suoran putken taakse asti niin saat ensijouluna naapureilta soivia joulukortteja.

                Poista resonaattori ja korvaa se SuperSprintin suoralla putkella sekä siitä eteen päin suoraputki johon väliin esim, yksi tällainen






                niin hyvä tulee
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • Ezra
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 79
                  • Imatra

                  #38
                  Eihän takavaimentimen poiston takia tule ongelmia katsastuksessa ?

                  Kokeilen nyt aluksi miltä tuo kuulostaa ilman vaimeninta.
                  E39 535i -98

                  Comment

                  • tecro
                    BTCF Member
                    • Dec 2009
                    • 185
                    • Suomi

                    #39
                    Kannattaa ainakin vetää putket puskurin ulkopuolelle, ni on vähän pienempi meteli sisällä..

                    Ilman vaimenninta on kyllä aika kovat äänet..
                    Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                    Comment

                    • Ezra
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 79
                      • Imatra

                      #40
                      Näin oli tarkoituskin. Youtube-videoiden perusteella ei nyt hirveän kovat äänet ole. Mutta kohta se nähdään
                      E39 535i -98

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #41
                        Eikös SuperSprintin resonaattorin korvausputki sovi myös Eisenmann takapöntön kaveriksi ilman suurempia modeja?

                        Tuleekohan jo liian kovat äänet? Nyt takapönttö on Eisenmannin Race kahdella pyöreällä ulostulolla. Äänet on hiljaisemmat mitä ennakkoon odotin. Toki paikallaan kaasutellessa mouruaa hienosti ja äänet sopivat, mutta ajossa (ikkunat kiinni) ei ole semmoinen jonka kuvittelin Race-version olevan. :think Tosin pitää vielä tarkistaa pöntöstä onko varmasti tuo äänekkäämpi versio, mutta TUVi-papereiden mukaan pitäisi olla.

                        Entisestä 540i:stä poistin tuon keskipöntön ja sen umpinaisen vakiotakapöntön ja ajossa/kiihdytyksessä äänet oli hivenen mehukkaammat. Paikkaan kaasutellessa tämä Eisenmanni kuullostaa kyllä paremmalle, etenkin kun pönttö on kunnolla lämmennyt. En usko että nykyisen kiesin tuplalasit vaikuttaa näin radikaalisti, mutta osansa voi olla siinäkin äänimaalimaan.

                        Jos jollain on M62 koneessa kyseinen Eisenmannin takapönttä ja keski resonaattori poistettu, niin kokemuksia äänistä otan vastaan. En myöskään halua että muuten niin hiljainen auto muuttuu tasakaasulla ajossa kumisevaksi tai liian äänekkääksi. Kiihdytellessä soisi olevan hieman saundia enempi.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • huruUkko
                          Newbiemmer
                          • Feb 2006
                          • 13
                          • JoenZoo

                          #42
                          Eikun vaan virtaavampaa katalysaattorii vakioiden tilalle...ku hajoo kuiteski aikanaan...
                          Itsellä tommoset

                          ja takavaimentimena sama eisenmann race...resonaattori paikoillaan
                          ja äänimaailma kohillaan

                          Comment

                          • -kalevi-
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 504
                            • Tuusula

                            #43
                            Nostellaas tätä kun sopii otsikkoon.

                            Mulla on tämännäköinen putki http://www.realoem.com/bmw/showparts...00&hg=18&fg=10, mutta vain kaksi lambdaa (katalysaatoreiden jälkeen ei ole). Vikakoodia antaa yleiskoodinlukijalla "oxygen sensor before catalytic bank 2". Taitaa olla kuskin puolen lambdassa vikaa?
                            Tekeekö tarvike lambda antureilla mitään?

                            Auto E39 540i 9/1998
                            E87 118d
                            E70 3.0d
                            Ex: E36 M3
                            Ex: E36 cabriolet m60b40
                            Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                            Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                            Comment

                            • merbau
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 130
                              • Pälkäne

                              #44
                              Originally posted by -kalevi- View Post
                              Nostellaas tätä kun sopii otsikkoon.

                              Mulla on tämännäköinen putki http://www.realoem.com/bmw/showparts...00&hg=18&fg=10, mutta vain kaksi lambdaa (katalysaatoreiden jälkeen ei ole). Vikakoodia antaa yleiskoodinlukijalla "oxygen sensor before catalytic bank 2". Taitaa olla kuskin puolen lambdassa vikaa?
                              Tekeekö tarvike lambda antureilla mitään?

                              Auto E39 540i 9/1998
                              Mulla on tuoreempi kulkine 11/99, ja tällainen putki. Laitoin tällaiset, sopi suoraan ja toimii.

                              Hintakin oli kohtuullinen, 40€ / kpl + postikulut (+ ALV).
                              540iA -00 M-sport
                              Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                              Comment

                              • -kalevi-
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 504
                                • Tuusula

                                #45
                                Originally posted by merbau View Post
                                Mulla on tuoreempi kulkine 11/99, ja tällainen putki. Laitoin tällaiset, sopi suoraan ja toimii.

                                Hintakin oli kohtuullinen, 40€ / kpl + postikulut (+ ALV).
                                Mutta miksi minulla vain kaksi lambdaa? Katalysaattorit on joskus vaihdettu hitsaussaumoista päätellen.
                                E87 118d
                                E70 3.0d
                                Ex: E36 M3
                                Ex: E36 cabriolet m60b40
                                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎