Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 putkistosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Targo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2013
    • 226
    • Raisio

    #76
    Originally posted by Phetu View Post
    Suht maltillinen tuo on, eipä se sisälle juurikaan kuulu, sopivasti omaan makuun.
    Kerran oharilla mielestäni sun perässä ajamneena aika "röhkeän" kuulonen jo voi olla kans et kaikuu taakseppäin eriin malliin?
    Nykyiset
    E39 96' 540i

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #77



      Tuli aika tanakat äänet V8:iin 3" single rosteriputkella. Ei ole kuitenkaan dronea, tai pahasti kumise sisälle kun hissukseen ajelee. Ois toivonu että ilman kattia olisi äänet tuolla tasolla mitä nyt (nyt siis tuo katti kiinni, kun leimalle tarkotus mennä lähiaikoina). Saa nähdä miten käy päästöjen kanssa, kun katti jäi reilu puoli metriä taaemmaksi kuin normaalipaikoilla ollessaan ja katti on satasen Vibrant performancen joku keraaminen/rst kötöstys.
      Katin korvausputki (ei tullu kuviin) tuli suhteellisen suora, tuohon katin putkeen tuli noita ryssänmutkia, kun loppu rst tavara kesken ja ei viittinyt tuon takia enää ostaa, eikä varmaan virtauksen kannalta enää merkitse mitään katin perässä. Sen takia maalasin mustaksi, ettei niin loimota silmään kirkas putki kun auton alle kurkkii.
      Last edited by bemmeri; 18-03-2015, 21:07.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Targo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2013
        • 226
        • Raisio

        #78
        Originally posted by bemmeri View Post
        https://www.dropbox.com/s/avsg98tp7m...318_150859.jpg


        Tuli aika tanakat äänet V8:iin 3" single rosteriputkella. Ei ole kuitenkaan dronea, tai pahasti kumise sisälle kun hissukseen ajelee. Ois toivonu että ilman kattia olisi äänet tuolla tasolla mitä nyt (nyt siis tuo katti kiinni, kun leimalle tarkotus mennä lähiaikoina). Saa nähdä miten käy päästöjen kanssa, kun katti jäi reilu puoli metriä taaemmaksi kuin normaalipaikoilla ollessaan ja katti on satasen Vibrant performancen joku keraaminen/rst kötöstys.
        Katin korvausputki (ei tullu kuviin) tuli suhteellisen suora, tuohon katin putkeen tuli noita ryssänmutkia, kun loppu rst tavara kesken ja ei viittinyt tuon takia enää ostaa, eikä varmaan virtauksen kannalta enää merkitse mitään katin perässä. Sen takia maalasin mustaksi, ettei niin loimota silmään kirkas putki kun auton alle kurkkii.
        Videoklippiä kehiin vaan! Hyvältä näyttää paitsi vaimentimen pää näyttää tökeröltä mutta tuskin livenä näkyy mtn
        Nykyiset
        E39 96' 540i

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #79
          Pitää napata joku pätkä kunhan saa pyöränkulmat säädettyä, yms. Samalle laitan katilla ja ilman näytteen.




          Eihän noista putkenpäistä näy kuin pieni osa kun autossa kiinni. Nyt vaimennin jäi aika taakse ja valmiita tuplaulostuloja ei olisi saanut mahtumaan tuohon, tai olisi jos putken päät olisi jääny 10cm helman ohi. Eikä löytyny 3"sisäänmenolla montaakaan mallia, joku magnaflow ois vielä maksana pari sataa, ei kiitos.
          Helman alle jos kurkistaa, niin näkee sitten putkea enemmän sivuilta, siksi jatkoin ulostulon päällysputkea (76mm) mahdollisimman taakse, jolloin joutui leikkaamaan aukon putken sisäreunoihin.
          Nyt näyttää ihan normaalille tuplaulostulolle. Pitkään puntaroin yhden, esim ovaalin, tms ulostulon kanssa, mutta jotenkin silmään ei osu tuossa e36 helmassa (tottunu että aina ollu tuplalla ).
          Last edited by bemmeri; 19-03-2015, 06:19.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • ilkka 330 ci
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 129
            • varkaus

            #80
            Originally posted by bemmeri View Post
            Pitää napata joku pätkä kunhan saa pyöränkulmat säädettyä, yms. Samalle laitan katilla ja ilman näytteen.




            Eihän noista putkenpäistä näy kuin pieni osa kun autossa kiinni. Nyt vaimennin jäi aika taakse ja valmiita tuplaulostuloja ei olisi saanut mahtumaan tuohon, tai olisi jos putken päät olisi jääny 10cm helman ohi. Eikä löytyny 3"sisäänmenolla montaakaan mallia, joku magnaflow ois vielä maksana pari sataa, ei kiitos.
            Helman alle jos kurkistaa, niin näkee sitten putkea enemmän sivuilta, siksi jatkoin ulostulon päällysputkea (76mm) mahdollisimman taakse, jolloin joutui leikkaamaan aukon putken sisäreunoihin.
            Nyt näyttää ihan normaalille tuplaulostulolle. Pitkään puntaroin yhden, esim ovaalin, tms ulostulon kanssa, mutta jotenkin silmään ei osu tuossa e36 helmassa (tottunu että aina ollu tuplalla ).
            Kannattaa kyllä antoo reilusti runtua ennen leimalle menoo jos katit noin takana.Mulla oli kans tos viikko sit katit about 20-30 cm liian takana ni ei meinannu millään mennä läpi,nyt siirrettiin katit suurinpiirtein omille paikoilleen ni ei ollu mitään ongelmia enää päästöissä

            Comment

            • Targo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2013
              • 226
              • Raisio

              #81
              Juu, ei 36 persiin oikein ovaali sovi millään. Tuohon katin sijoitteluun en ota muuta kantaa että b44 meni melkein rajoja hipoen läpi ilman katteja, oma resepti myöskin takapäähän yksi tarvike leiman hakuun...
              Nykyiset
              E39 96' 540i

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #82
                Samoin itellä jäi aikonaan m62b44 tyhjillä kateilla ihan hilkulle, ettei menny läpi. Tais jäädä tyhjäkäynnillä arvon himpun yli. Uusilla kateilla oli sit ihan "nolla"päästöt.

                Tosin tää nykyinen meni harvoilla metallikateilla heittämällä vuosi sitten läpi heittämällä. Eiköhän mene nytkin.


                EDIT. Meni läpi päästöistä. Nelipyöräsuuntauksen jälkeen oli käyttänyt koneen normaalilämpöön ja pilli putkeen. HC oli tyhjällä reilu 50 ja kierroksilla jotain 40. Varmaan ois pudonnu jos ois "lämmittänyt" kattia.
                Last edited by bemmeri; 19-03-2015, 16:37.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Bergo
                  Newbiemmer
                  • Aug 2016
                  • 13
                  • Lahti

                  #83
                  Putkisto rojektia

                  Moro! Olisi tosiaan tarkoitus saada nuo kasin saundit kuulumaan ja tätä keskustelua lukeneena niin ilmeisesti kannattavinta on vaihtaa katit, korvata y-resonaattori suoralla putkella(3"?) ja ja uusi takavaimennin?
                  Kateista nyt ainakin sen verran että jos ebaystä lähtee tilaamaan tarvike katteja niin onko mitä kokoa oltava? 2", 2,5" vai 3"? Ja ilmeisesti siis 2 kpl

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #84
                    Onko lambdan hyvä paikka olla kollektorissa vai sen jälkeen?

                    Kollektorissa voi olla pyörteilyjä tms kun neljästä primääristä tulee kaasut siihen, niin voisiko parempi paikka olla kollektorin jälkeen kun virtaus tasoittuu yhdessä putkessa?
                    Onko paras paikka suoralla osalla tai jos joutuu laittaa mutkan kohdalle, niin sisä vai ulkokurviin? Tehtaan ratkaisuissa on monella tapaa ja joissain anturin kohdalla litistys putkessa, että kyllä kaikki varmasti toimii, mutta mikä olisi optimaalinen ja mitä paikan valinnassa kannattaa välttää?

                    Onko valmiita jatkopätkiä lambdan johdoille vai meneekö turahommiksi?
                    Last edited by bemmeri; 23-11-2016, 16:56.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      #85
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Onko lambdan hyvä paikka olla kollektorissa vai sen jälkeen?

                      Kollektorissa voi olla pyörteilyjä tms kun neljästä primääristä tulee kaasut siihen, niin voisiko parempi paikka olla kollektorin jälkeen kun virtaus tasoittuu yhdessä putkessa?
                      Onko paras paikka suoralla osalla tai jos joutuu laittaa mutkan kohdalle, niin sisä vai ulkokurviin? Tehtaan ratkaisuissa on monella tapaa ja joissain anturin kohdalla litistys putkessa, että kyllä kaikki varmasti toimii, mutta mikä olisi optimaalinen ja mitä paikan valinnassa kannattaa välttää?

                      Onko valmiita jatkopätkiä lambdan johdoille vai meneekö turahommiksi?

                      Minä laittaisin kollektorin jälkeen. Lambdan johtojen jatkamisessa pitää muistaa huomioida se, että lambda ottaa vertailuhapen johtojen liitoksien välistä eli ei mitään liimasukkaa koko matkalle siihen päälle.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #86
                        edit.
                        Last edited by bemmeri; 12-07-2022, 07:52.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎