Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530DA Touring:n osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poju
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 6

    E39 530DA Touring:n osto

    Elikkäs tuollasta ollaan hankkimassa. Oiskos jotain hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota auto "katsellessa"?

    Onko noissa 183 ja 193 heppasissa hirveesti eroa?
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Originally posted by Poju View Post
    Elikkäs tuollasta ollaan hankkimassa. Oiskos jotain hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota auto "katsellessa"?

    Onko noissa 183 ja 193 heppasissa hirveesti eroa?
    Moottorin iskutilavuus on malleissa eri, muitakin eroja siis lienee. Käytännön suorituskyvyssä ero ei ole mikään mullistava, mutta on kyllä olemassa. Vaihteiston kuntoon kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota, se on näiden heikko kohta. Foorumilta löytyy etsimällä paljon juttua näistä.


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #3
      Ja reilusti varusteltu niin on sitten helpompi myydä joskus eteenpäin.

      Comment

      • Poju
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 6

        #4
        Originally posted by Aukes! View Post
        Moottorin iskutilavuus on malleissa eri, muitakin eroja siis lienee. Käytännön suorituskyvyssä ero ei ole mikään mullistava, mutta on kyllä olemassa. Vaihteiston kuntoon kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota, se on näiden heikko kohta. Foorumilta löytyy etsimällä paljon juttua näistä.

        Kovasti on tullu E39:n keskusteluja lueskeltua...kauhulla juuri noiden vaihtestojen osalta. Onko noi GM:n laatikot oikeesti niin heikkoja mitä noi threadin antaa ymmärtää, vai onko kärpäsestä tehty härkänen?:think
        2 E34 korista automaattia ollu ja kummallakin työnnetty lähes 300tkm ilman laatikko ongelmia....ZF:n laatikothan noissa on ollu

        Comment

        • jantsu
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 168
          • siilinjärvi

          #5
          sama mylly

          Originally posted by Aukes! View Post
          Moottorin iskutilavuus on malleissa eri, muitakin eroja siis lienee. Käytännön suorituskyvyssä ero ei ole mikään mullistava, mutta on kyllä olemassa. Vaihteiston kuntoon kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota, se on näiden heikko kohta. Foorumilta löytyy etsimällä paljon juttua näistä.
          Siis näissä 184 ja 193 malleisa on sama kuutiotilavuus.Vääntö on 9/2000 jälken eli faceliftissä 20 nm enemmän ja hieman pienemmällä kierrosluvulla.
          Vaihteisto(steptronic)käyttäytyy faceliftissä hieman paremmin.

          Comment

          • Apophis
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 127

            #6
            Originally posted by Poju View Post
            Kovasti on tullu E39:n keskusteluja lueskeltua...kauhulla juuri noiden vaihtestojen osalta. Onko noi GM:n laatikot oikeesti niin heikkoja mitä noi threadin antaa ymmärtää, vai onko kärpäsestä tehty härkänen?:think
            2 E34 korista automaattia ollu ja kummallakin työnnetty lähes 300tkm ilman laatikko ongelmia....ZF:n laatikothan noissa on ollu
            Kärpäsestä on tehty härkänen. Ainahan se on niin että ongelmia kyllä huudetaan ja paljon vaikka ongelma koskisi vain muutamaa autoa. Noita 530d steppejä on suomessakin varmaan jo niin paljon että jopa tilastojen mukaan (siis maanantaikappaletilasto ) olisi ihme jos niitä ei yhtään hajoaisi. Itse tunnen pari kaveria joilla on hajonnut manuaalilaatikko E39:stä, tekeekö se niistä sitten paskaa? Ei tee. Ja jos jotain hajoaa niin se korjataan, ei se ole sen ihmeempää.

            Jos pelkää kokoajan jotain hajoamista kannattaa ostaa uusi auto niin että takuu sitten kattaa mahdolliset rikkoontumiset tai kulkea bussilla Jos ostaa käytetyn pitää myös varautua siihen että jotain voi hajota.

            Comment

            • Poju
              Newbiemmer
              • Jul 2007
              • 6

              #7
              Originally posted by Apophis View Post
              Kärpäsestä on tehty härkänen. Ainahan se on niin että ongelmia kyllä huudetaan ja paljon vaikka ongelma koskisi vain muutamaa autoa. Noita 530d steppejä on suomessakin varmaan jo niin paljon että jopa tilastojen mukaan (siis maanantaikappaletilasto ) olisi ihme jos niitä ei yhtään hajoaisi. Itse tunnen pari kaveria joilla on hajonnut manuaalilaatikko E39:stä, tekeekö se niistä sitten paskaa? Ei tee. Ja jos jotain hajoaa niin se korjataan, ei se ole sen ihmeempää.

              Jos pelkää kokoajan jotain hajoamista kannattaa ostaa uusi auto niin että takuu sitten kattaa mahdolliset rikkoontumiset tai kulkea bussilla Jos ostaa käytetyn pitää myös varautua siihen että jotain voi hajota.
              Onko noissa pre-facelift- facelift-laatikoiden kestävyydessä mitään eroa?
              Eihän tässä mitään pelätä

              Comment

              • Apophis
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 127

                #8
                Originally posted by Poju View Post
                Onko noissa pre-facelift- facelift-laatikoiden kestävyydessä mitään eroa?
                Eihän tässä mitään pelätä
                Ei taida ihmeemmin olla. Enemmän ne laatikot muuttui 8/98 päivityksessä ja kaikki 530d:t on sitä uudempaa mallia.

                Comment

                • Axu83
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 601
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Apophis View Post
                  Jos pelkää kokoajan jotain hajoamista kannattaa ostaa uusi auto niin että takuu sitten kattaa mahdolliset rikkoontumiset tai kulkea bussilla Jos ostaa käytetyn pitää myös varautua siihen että jotain voi hajota.
                  1.0 Micrassa vara parempi
                  E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                  E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                  Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                  It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                  And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                  Comment

                  • Peetrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 219

                    #10
                    Ahtimia näistä sitten paukkuukin.

                    Ahtimessa on selkeä valmistusvirhe, mutta paremman tilalle päivitys on todella helppo homma, eikä mitään mahdottomia maksa, jollei mene marmoritiskiltä ahdinta ostamaan...
                    -00 530D
                    -GT2260V
                    -Kunnon cooleri
                    -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                    230,9hv
                    512,9nm

                    Comment

                    • Lallevihtinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 690
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Peetrus View Post
                      Ahtimessa on selkeä valmistusvirhe
                      Mikäs tää virhe on?
                      sigpic
                      BMW E93 335i & BMW M550Dx
                      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                      Comment

                      • Poju
                        Newbiemmer
                        • Jul 2007
                        • 6

                        #12
                        Originally posted by Axu83 View Post
                        1.0 Micrassa vara parempi

                        No jos pysytellään ihan näissä Bemareissa, eikä sorruta mihinkään japanian keksintöihin

                        Comment

                        • Peetrus
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 219

                          #13
                          Originally posted by Lallevihtinen View Post
                          Mikäs tää virhe on?

                          Ahtimen akselin laakerointi/holkki.
                          Holkkiin on yhteen kohtaan sorvattu liian syvä ura, saattaa pettää siitä koska materiaalia on siinä urassa TODELLA vähän.
                          Kun holkki pettää siitä urasta, lyhyt pätkä holkkia lähtee liikkeelle tuhoten ahtimen.

                          Se mikä tuon kohdan murtaa onkin sitten mysteeri, siihenhän ei periaatteessa pitäisi kohdisuta juurikaan mitään voimia
                          Ainoastaan jos ahtimen tasapainotus menee hieman ja alkaa väristä, silloin murtuu, tai jos tulee pieni voiteluhäiriö, esimerkiksi huonosta öljystä johtuen.
                          -00 530D
                          -GT2260V
                          -Kunnon cooleri
                          -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                          230,9hv
                          512,9nm

                          Comment

                          • Poju
                            Newbiemmer
                            • Jul 2007
                            • 6

                            #14
                            ...mut jos palailtais siihen alkuperäseen aiheeseen

                            Mitä lisävarusteita ehkä vielä alkais kaipaamaan seuraavien lisäksi?

                            Webasto
                            Nahat
                            Navi
                            Ilmastointi
                            Xenonit
                            Cruise

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              #15
                              Originally posted by Poju View Post
                              Onko noissa pre-facelift- facelift-laatikoiden kestävyydessä mitään eroa?
                              Eihän tässä mitään pelätä
                              Huhun mukaan vanhemmista 1998-2000 mallisista hajoaa laatikko lähinnä vanhemmuuttaan kun kilometrit tulevat täyteen. Kun taas uudemmista 2001-2003 versioista taas laatikko saattaa hajota jo täysin normaalikäytössä jopa aiemmin. Yleisesti ottaen kaikissa 530DA on varsin heikko laatikko. Mutta toisaalta n. 3000 - 5000 euron sijoituksella matka taas jatkuu uuden laatikon voimin!

                              Vinkkinä sanoisin, että kannattaa ostaa jälleenmyynnin kannalta ehdottomasta M-paketilla oleva versio eli M aerodynamiikkapaketti, sporttisisusta ja -ratti yms. Ja näyttäähän E39 jo autolta tuolla M-paketilla!
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎