Elikkäs tuollasta ollaan hankkimassa. Oiskos jotain hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota auto "katsellessa"?
Onko noissa 183 ja 193 heppasissa hirveesti eroa?
Moottorin iskutilavuus on malleissa eri, muitakin eroja siis lienee. Käytännön suorituskyvyssä ero ei ole mikään mullistava, mutta on kyllä olemassa. Vaihteiston kuntoon kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota, se on näiden heikko kohta. Foorumilta löytyy etsimällä paljon juttua näistä.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Moottorin iskutilavuus on malleissa eri, muitakin eroja siis lienee. Käytännön suorituskyvyssä ero ei ole mikään mullistava, mutta on kyllä olemassa. Vaihteiston kuntoon kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota, se on näiden heikko kohta. Foorumilta löytyy etsimällä paljon juttua näistä.
Kovasti on tullu E39:n keskusteluja lueskeltua...kauhulla juuri noiden vaihtestojen osalta. Onko noi GM:n laatikot oikeesti niin heikkoja mitä noi threadin antaa ymmärtää, vai onko kärpäsestä tehty härkänen?:think
2 E34 korista automaattia ollu ja kummallakin työnnetty lähes 300tkm ilman laatikko ongelmia....ZF:n laatikothan noissa on ollu
Moottorin iskutilavuus on malleissa eri, muitakin eroja siis lienee. Käytännön suorituskyvyssä ero ei ole mikään mullistava, mutta on kyllä olemassa. Vaihteiston kuntoon kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota, se on näiden heikko kohta. Foorumilta löytyy etsimällä paljon juttua näistä.
Siis näissä 184 ja 193 malleisa on sama kuutiotilavuus.Vääntö on 9/2000 jälken eli faceliftissä 20 nm enemmän ja hieman pienemmällä kierrosluvulla.
Vaihteisto(steptronic)käyttäytyy faceliftissä hieman paremmin.
Kovasti on tullu E39:n keskusteluja lueskeltua...kauhulla juuri noiden vaihtestojen osalta. Onko noi GM:n laatikot oikeesti niin heikkoja mitä noi threadin antaa ymmärtää, vai onko kärpäsestä tehty härkänen?:think
2 E34 korista automaattia ollu ja kummallakin työnnetty lähes 300tkm ilman laatikko ongelmia....ZF:n laatikothan noissa on ollu
Kärpäsestä on tehty härkänen. Ainahan se on niin että ongelmia kyllä huudetaan ja paljon vaikka ongelma koskisi vain muutamaa autoa. Noita 530d steppejä on suomessakin varmaan jo niin paljon että jopa tilastojen mukaan (siis maanantaikappaletilasto ) olisi ihme jos niitä ei yhtään hajoaisi. Itse tunnen pari kaveria joilla on hajonnut manuaalilaatikko E39:stä, tekeekö se niistä sitten paskaa? Ei tee. Ja jos jotain hajoaa niin se korjataan, ei se ole sen ihmeempää.
Jos pelkää kokoajan jotain hajoamista kannattaa ostaa uusi auto niin että takuu sitten kattaa mahdolliset rikkoontumiset tai kulkea bussilla Jos ostaa käytetyn pitää myös varautua siihen että jotain voi hajota.
Kärpäsestä on tehty härkänen. Ainahan se on niin että ongelmia kyllä huudetaan ja paljon vaikka ongelma koskisi vain muutamaa autoa. Noita 530d steppejä on suomessakin varmaan jo niin paljon että jopa tilastojen mukaan (siis maanantaikappaletilasto ) olisi ihme jos niitä ei yhtään hajoaisi. Itse tunnen pari kaveria joilla on hajonnut manuaalilaatikko E39:stä, tekeekö se niistä sitten paskaa? Ei tee. Ja jos jotain hajoaa niin se korjataan, ei se ole sen ihmeempää.
Jos pelkää kokoajan jotain hajoamista kannattaa ostaa uusi auto niin että takuu sitten kattaa mahdolliset rikkoontumiset tai kulkea bussilla Jos ostaa käytetyn pitää myös varautua siihen että jotain voi hajota.
Onko noissa pre-facelift- facelift-laatikoiden kestävyydessä mitään eroa?
Eihän tässä mitään pelätä
Jos pelkää kokoajan jotain hajoamista kannattaa ostaa uusi auto niin että takuu sitten kattaa mahdolliset rikkoontumiset tai kulkea bussilla Jos ostaa käytetyn pitää myös varautua siihen että jotain voi hajota.
1.0 Micrassa vara parempi
E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Ahtimessa on selkeä valmistusvirhe, mutta paremman tilalle päivitys on todella helppo homma, eikä mitään mahdottomia maksa, jollei mene marmoritiskiltä ahdinta ostamaan...
Ahtimen akselin laakerointi/holkki.
Holkkiin on yhteen kohtaan sorvattu liian syvä ura, saattaa pettää siitä koska materiaalia on siinä urassa TODELLA vähän.
Kun holkki pettää siitä urasta, lyhyt pätkä holkkia lähtee liikkeelle tuhoten ahtimen.
Se mikä tuon kohdan murtaa onkin sitten mysteeri, siihenhän ei periaatteessa pitäisi kohdisuta juurikaan mitään voimia
Ainoastaan jos ahtimen tasapainotus menee hieman ja alkaa väristä, silloin murtuu, tai jos tulee pieni voiteluhäiriö, esimerkiksi huonosta öljystä johtuen.
Onko noissa pre-facelift- facelift-laatikoiden kestävyydessä mitään eroa?
Eihän tässä mitään pelätä
Huhun mukaan vanhemmista 1998-2000 mallisista hajoaa laatikko lähinnä vanhemmuuttaan kun kilometrit tulevat täyteen. Kun taas uudemmista 2001-2003 versioista taas laatikko saattaa hajota jo täysin normaalikäytössä jopa aiemmin. Yleisesti ottaen kaikissa 530DA on varsin heikko laatikko. Mutta toisaalta n. 3000 - 5000 euron sijoituksella matka taas jatkuu uuden laatikon voimin!
Vinkkinä sanoisin, että kannattaa ostaa jälleenmyynnin kannalta ehdottomasta M-paketilla oleva versio eli M aerodynamiikkapaketti, sporttisisusta ja -ratti yms. Ja näyttäähän E39 jo autolta tuolla M-paketilla!
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment