Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 Kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #31
    E39 M5:n kuluihin kannattaa heti laskea ainakin uusi kytkinpaketti ja ilmamassamittarit. Tyyppivikoja, jollei ole dokumenttia että olisivat hiljan uusittuja niin on syytä varata drakmoja tarpeeksi... Kaiken kaikkiaan, jos tarvitsee miettiä polttoaine- ja huoltokuluja, M-kulkineet ovat sopimattomia sellaiselle henkilölle. Eikä herneitä nenärööreihin...

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      #32
      Originally posted by Terou View Post
      Itse olen vain tottunut siihen, että autoon ostetaan bensaa, välillä öljyt+suodatin, muuta pientä huolto-osaa ja joku pusla kerran vuoteen. Jolloin bensakulut on 90% auton kuluista (pois lukien vakuutus).
      Oman -00 523i E39:n osalta 1,5 vuoden kulut huoltojen ja korjausten osalta vähintään 4500€ (sisältää tosin 2 rengassettiä, mutta vain yhden vanteen), joten bensan kulutuksella ei ainakaan mulle ole ollut suurempaa merkitystä kokonaisuuden kannalta. Tuossa ajassa ajettu 30tkm eli 10 litran keskikulutuksella bensaan mennyt hiukan alle 4000€. Bensakulut siis olleet ilman vakuutuksia lasketuista kokonaiskuluista noin 47%.

      Eikä tässä mun autossa ole mitään ihmeempää eikä kallista hajonnut, ihan tavallista kulumaa ja tyyppivikoja hiukan korjailtu. Ois ehkä kannattanut laittaa nuokin rahat sen M5:n ylläpitoon mieluummin...

      Lista korjatuista jutuista löytyy: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=67344
      Last edited by Petri.Kekkonen; 03-08-2007, 21:22.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by Lanttu View Post
        Kaiken kaikkiaan, jos tarvitsee miettiä polttoaine- ja huoltokuluja, M-kulkineet ovat sopimattomia sellaiselle henkilölle. Eikä herneitä nenärööreihin...

        Tätä en "kehdannut" sanoa..

        Yksi tärkeä juttu on juurikin ne vakuutukset, nimittäin vakuutusten hinnat pomppaa melkoisesti näissä suurimmissa kaupungeissa kun puhutaan M5:sta.
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          #34
          Mulla keskikulutus 15,4 luokkaa. Eiköhän nuo kulutuksien vaihtelut johdu ainoastaan erilailla huolletuista yksilöistä ja niiden käyttö tavoista.
          Skaala vaihtee 9,0l/100km aina lähemmäs 200l/100km, joten sille välille kukin tallatkoon tavallaan.

          M5 (niinkuin moni muukaan erikoisauto) ei ole tosiaan kapea lompakkoisen auto. Hankittaessa pelkästään hintalappua tuijottamalla tulee helposti useiden tonnien odottamattomia kuluja. Ja huonolla pidolla olleista ei enään edes rahalla tahdo saada edustus kelpoista.
          Varaosia saa suht edullisesti maailmalta, mutta ainahan noissa tuppaa pieni M-lisä olla.
          Huollot kannattaa tehdä huolella ja ajoissa.

          Mainittakoot vielä, että jostain syystä takarenkaat kuluttavat myös näissä autoissa lompakkoa pahasti.

          Kulutusta on oikeastaan turha vertailla muihin malleihin kulutuksen myötä tulevan hyvänolon tunteen takia...priceless!
          Last edited by LeMansBlau; 03-08-2007, 22:21.
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by LeMansBlau View Post
            M5 (niinkuin moni muukaan erikoisauto) ei ole tosiaan kapea lompakkoisen auto. Hankittaessa pelkästään hintalappua tuijottamalla tulee helposti useiden tonnien odottamattomia kuluja.
            Ja ehkä kallein asia mikä ei ole vielä tullut esille on arvon aleneminen.. Yksinkertaisesti ei voi ajatella bensaa, vakuutuksia, takarenkaita, huoltoja yksittäin, vaan ne pitää ajatella kokonaisuutena. Kuten sanottu bensa on kuitenkin kohtuullisen pieni kulu jo E39 M5:ssa. E60 M5:ssa kulut ei jurikaan kasva vaikka veisi 50l sataselle..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • maph
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 113

              #36
              Originally posted by Stone View Post
              Ja ehkä kallein asia mikä ei ole vielä tullut esille on arvon aleneminen.. Yksinkertaisesti ei voi ajatella bensaa, vakuutuksia, takarenkaita, huoltoja yksittäin, vaan ne pitää ajatella kokonaisuutena. Kuten sanottu bensa on kuitenkin kohtuullisen pieni kulu jo E39 M5:ssa. E60 M5:ssa kulut ei jurikaan kasva vaikka veisi 50l sataselle..
              Hyvä pointti! Pari vuotta sitten kun katselin vaihtoehtoja käyttöautoksi, E39 M5:en olisi saanut halvimmillaan Saksasta tuotuna kilpiin n. 40 ke hintaan ja nyt niitä saa Suomestakin jo alle 30 ke hintapyynnöillä. Karua kyytiä...

              E39 M5:en kulutuksesta on sen verran kokemusta, että kyllä se 14-15 l/100 km/h kuluttaa, ajoi sitten rauhallisesti tai offensiivisesti. Eli ei tarvitse ihmetellä miksi noilla yleensä ajetaan vähän räväkämmin... Yksi ongelma tuon kulutuksen kanssa on naurettavan pieni 70 l tankki, eli koko ajan pitää olla tankkaamassa. (Vrt. esim. E34 M5 jossa on 90 l tankki ja kulutus pari litraa alhaisempi.)

              - m

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #37
                Originally posted by Lanttu View Post
                E39 M5:n kuluihin kannattaa heti laskea ainakin uusi kytkinpaketti ja ilmamassamittarit.
                Kytkinpaketin kuluneisuuden huomaa kyllä helposti ajossa. Ilmamassamittareiden temppuilua ei välttämättä koeajolla vielä huomaa. Kytkinpaketin hinta itse asiassa on yllättävän edullinen E39 M5. Vaihtotyö tietysti maksaa omansa.

                Muista kuluvista osista huomauttaisin kyllä erittäin kalliiksi tulevan VANOS remontin, jos sellainen sattuu tulemaan eteen. Lisäksi esim. jarrujen uusiminen ei ole mitään halpaa hommaa. Erityisesti jarrulevyt, varsinkin etujarrulevyt, ovat todella kalliita verrattuna normaaleihin BMW:n malleihin!
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Speedou
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 97

                  #38
                  Originally posted by Susi View Post
                  Paikkana oli viime syyskussa Alastaron moottorirata, kun BCF järjesti siellä ratapäivät.
                  Tankki oli täynnä kun radalle menin ja ratapäivien jälkeen kotimatkalla pysähdyttiin tankille, jolloin laskin kulutuksen.
                  Ajolinjaharjoittelun 80km/h huippunopeutta lukuunottamatta ajoin radalla sen, minkä auto kulki eli suorilla oli pedaali pohjassa.
                  Enää en tarkkaan muista, että mikä oli rata-ajon ja maantieajon suhde, mutta varmasti maantieajoa oli reilusti. Ainoastaan tuo kulutuslukema jäi tarkemmin mieleen...
                  Sanomattakin on selvää, että pelkästään rata-ajossa kulutus on huomattavan korkea verrattuna normaalikäyttöön.
                  Tjooh, onhan tuo mahdollista suht vähäisellä rata-ajolla. Itsellä menee zetassa tuon verta normiajossa ja radalla sitten triplat Eilen Espoo-Hämeenlinna väliin meni 11.8l. Joka oli positiivinen ylläri.
                  -speedou-

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1638

                    #39
                    Kävin juuri koeajamassa autoliikkeessä E39 M5:n, joka olisi lähtenyt mukaan 28500 eurolla. Halpaa kuin saippua.

                    Pientä kolinaa etupäässä sun muuta mm. kytkin taisi olla aika lopussa. Muuten oli ihan ok kunnossa. Kone veti oikein hyvin eikä ylimääräisiä ääniä ainakaan kabiiniin kuulunut.

                    Kulutusmittari näytti noin 18L / 100km

                    Comment

                    • Leppari
                      Newbiemmer
                      • Jan 2006
                      • 18

                      #40
                      m5 -01

                      Joo, jos täytyy tommosia ylläpidollisia juttuja miettiä... niin m5 on varmasti väärä auto!!
                      Now:M3-11 ex:X6 35d -08, X5 4.6IS- 03 ,m5- 01, S4-99, 540-97,Passat 1.8T, 325 e36, arstra g 2.0-16v, 325ix-turbo-89, 320i-88

                      Comment

                      • Heksula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 2285
                        • Porvoo

                        #41
                        Originally posted by Leppari View Post
                        Joo, jos täytyy tommosia ylläpidollisia juttuja miettiä... niin m5 on varmasti väärä auto!!
                        Ihan kuriositeettina: Ei nuo nyt niin kalliita autoja enään ole, että niillä ajaakseen pitäisi olla miljonääri. noin 30Ke maksavan auton pystyy maksamaan kuka tahansa keskituloinen. Tietysti jos alla on E30 316i, niin hinta saattaa tuntua vitun kalliilta. Ja kyllä keskituloinen ei ole miljonääri, eli huoltokuluilla ja kulutuksella on väliä. Ihmiset tuppaavat kumminkin haluamaan kivoja menopelejä rahavarannon karttuessa edes hieman. Itselläni olisi mahdollisuus ajaa hinnan puolesta M5:llä, mutta n.65km päivässä pelkästään työmatka-ajoa ei siihen anna mahdollisuutta. Joten täytyy tyytyä tuohon 325i:hin, joka sekin vie pää-asiassa motariajossa n. 9 litraa satkulla. :think
                        2020 G20 320i xdrive

                        Comment

                        • Terou
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 791
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by Heksula View Post
                          Ihan kuriositeettina: Ei nuo nyt niin kalliita autoja enään ole, että niillä ajaakseen pitäisi olla miljonääri. noin 30Ke maksavan auton pystyy maksamaan kuka tahansa keskituloinen. Tietysti jos alla on E30 316i, niin hinta saattaa tuntua vitun kalliilta. Ja kyllä keskituloinen ei ole miljonääri, eli huoltokuluilla ja kulutuksella on väliä. Ihmiset tuppaavat kumminkin haluamaan kivoja menopelejä rahavarannon karttuessa edes hieman. Itselläni olisi mahdollisuus ajaa hinnan puolesta M5:llä, mutta n.65km päivässä pelkästään työmatka-ajoa ei siihen anna mahdollisuutta. Joten täytyy tyytyä tuohon 325i:hin, joka sekin vie pää-asiassa motariajossa n. 9 litraa satkulla. :think
                          Tässä kiteytetään aika hyvin se mitä itsekin ajan takaa. Ei tarvitse olla miljonääri ostaakseen tuollaisen, ja kun et ole miljonääri, täytyy kuluja mietiskellä etukäteen. Saa kai tuollaisen auton hankintaa harkita vaikka miettiikin bensa- ja huoltokuluja??
                          E46 M3 perän lukkoyksikkö
                          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #43
                            Se on se vanha totuus M5:n kaltaisten autojen kanssa - ne eivät olleet persaukisten autoja uutena ja vielä vähemmän käytettynä.

                            Comment

                            • bayern
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1109
                              • Tuusula

                              #44
                              Originally posted by Terou View Post
                              Tässä kiteytetään aika hyvin se mitä itsekin ajan takaa. Ei tarvitse olla miljonääri ostaakseen tuollaisen, ja kun et ole miljonääri, täytyy kuluja mietiskellä etukäteen. Saa kai tuollaisen auton hankintaa harkita vaikka miettiikin bensa- ja huoltokuluja??
                              Tottakai saa harkita, but trust me, jos huoltokulut on mietinnässä alusta alkaen, voi ikäviä takapakkeja tulla. Toi bensa on ongelmista pienin IMHO, vaikka sitä meneekin aikalailla. Pari tämmöisen hankintaa ja pikaista poismyyntiä seuranneena sekä M3:n omistaneena uskallan väittää että ei kannata hankkia jos tuntuu että tili käy edes lähellä tyhjää kaupan jälkeen (vielä pahempi jos käy osamaksulla).
                              Auto on tietysti helvetin hieno, ja jos ajelet sillä hyvin nätisti, voit pärjäilläkin.
                              Ennen ostoa kuitenkin kannattaa tutustua yleisimpiin vikoihin ja tutkia huoltokuluja&ostettavan kohteen historiaa, koska monesti tuppaa venymään hinnat remonteissa (mm. M3 jakopääremppa oli 2500€; ketju+kiristimet+työt eikä ole edes vielä V-kone).
                              EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


                              Comment

                              • Heksula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 2285
                                • Porvoo

                                #45
                                Originally posted by MarttiKK View Post
                                Se on se vanha totuus M5:n kaltaisten autojen kanssa - ne eivät olleet persaukisten autoja uutena ja vielä vähemmän käytettynä.

                                Tästä ei varmaan ollut kyse, lueeppa tuo mun kirjoitus tuosta ylempää.

                                Vaikka karkeasti yleistäen asia on juuri noin, mutta ei nuo varsinaisesti ole uutena pelkästään "kroisosten" autoja olleet.
                                2020 G20 320i xdrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎