E39 M5:n kuluihin kannattaa heti laskea ainakin uusi kytkinpaketti ja ilmamassamittarit. Tyyppivikoja, jollei ole dokumenttia että olisivat hiljan uusittuja niin on syytä varata drakmoja tarpeeksi... Kaiken kaikkiaan, jos tarvitsee miettiä polttoaine- ja huoltokuluja, M-kulkineet ovat sopimattomia sellaiselle henkilölle. Eikä herneitä nenärööreihin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 Kulutus
Collapse
X
-
Originally posted by Terou View PostItse olen vain tottunut siihen, että autoon ostetaan bensaa, välillä öljyt+suodatin, muuta pientä huolto-osaa ja joku pusla kerran vuoteen. Jolloin bensakulut on 90% auton kuluista (pois lukien vakuutus).
Eikä tässä mun autossa ole mitään ihmeempää eikä kallista hajonnut, ihan tavallista kulumaa ja tyyppivikoja hiukan korjailtu. Ois ehkä kannattanut laittaa nuokin rahat sen M5:n ylläpitoon mieluummin...
Lista korjatuista jutuista löytyy: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=67344Last edited by Petri.Kekkonen; 03-08-2007, 21:22.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostKaiken kaikkiaan, jos tarvitsee miettiä polttoaine- ja huoltokuluja, M-kulkineet ovat sopimattomia sellaiselle henkilölle. Eikä herneitä nenärööreihin...
Tätä en "kehdannut" sanoa..
Yksi tärkeä juttu on juurikin ne vakuutukset, nimittäin vakuutusten hinnat pomppaa melkoisesti näissä suurimmissa kaupungeissa kun puhutaan M5:sta.
Comment
-
-
Mulla keskikulutus 15,4 luokkaa. Eiköhän nuo kulutuksien vaihtelut johdu ainoastaan erilailla huolletuista yksilöistä ja niiden käyttö tavoista.
Skaala vaihtee 9,0l/100km aina lähemmäs 200l/100km, joten sille välille kukin tallatkoon tavallaan.
M5 (niinkuin moni muukaan erikoisauto) ei ole tosiaan kapea lompakkoisen auto. Hankittaessa pelkästään hintalappua tuijottamalla tulee helposti useiden tonnien odottamattomia kuluja. Ja huonolla pidolla olleista ei enään edes rahalla tahdo saada edustus kelpoista.
Varaosia saa suht edullisesti maailmalta, mutta ainahan noissa tuppaa pieni M-lisä olla.
Huollot kannattaa tehdä huolella ja ajoissa.
Mainittakoot vielä, että jostain syystä takarenkaat kuluttavat myös näissä autoissa lompakkoa pahasti.
Kulutusta on oikeastaan turha vertailla muihin malleihin kulutuksen myötä tulevan hyvänolon tunteen takia...priceless!Last edited by LeMansBlau; 03-08-2007, 22:21.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostM5 (niinkuin moni muukaan erikoisauto) ei ole tosiaan kapea lompakkoisen auto. Hankittaessa pelkästään hintalappua tuijottamalla tulee helposti useiden tonnien odottamattomia kuluja.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostJa ehkä kallein asia mikä ei ole vielä tullut esille on arvon aleneminen.. Yksinkertaisesti ei voi ajatella bensaa, vakuutuksia, takarenkaita, huoltoja yksittäin, vaan ne pitää ajatella kokonaisuutena. Kuten sanottu bensa on kuitenkin kohtuullisen pieni kulu jo E39 M5:ssa. E60 M5:ssa kulut ei jurikaan kasva vaikka veisi 50l sataselle..
E39 M5:en kulutuksesta on sen verran kokemusta, että kyllä se 14-15 l/100 km/h kuluttaa, ajoi sitten rauhallisesti tai offensiivisesti. Eli ei tarvitse ihmetellä miksi noilla yleensä ajetaan vähän räväkämmin... Yksi ongelma tuon kulutuksen kanssa on naurettavan pieni 70 l tankki, eli koko ajan pitää olla tankkaamassa. (Vrt. esim. E34 M5 jossa on 90 l tankki ja kulutus pari litraa alhaisempi.)
- m
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostE39 M5:n kuluihin kannattaa heti laskea ainakin uusi kytkinpaketti ja ilmamassamittarit.
Muista kuluvista osista huomauttaisin kyllä erittäin kalliiksi tulevan VANOS remontin, jos sellainen sattuu tulemaan eteen. Lisäksi esim. jarrujen uusiminen ei ole mitään halpaa hommaa. Erityisesti jarrulevyt, varsinkin etujarrulevyt, ovat todella kalliita verrattuna normaaleihin BMW:n malleihin!All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Susi View PostPaikkana oli viime syyskussa Alastaron moottorirata, kun BCF järjesti siellä ratapäivät.
Tankki oli täynnä kun radalle menin ja ratapäivien jälkeen kotimatkalla pysähdyttiin tankille, jolloin laskin kulutuksen.
Ajolinjaharjoittelun 80km/h huippunopeutta lukuunottamatta ajoin radalla sen, minkä auto kulki eli suorilla oli pedaali pohjassa.
Enää en tarkkaan muista, että mikä oli rata-ajon ja maantieajon suhde, mutta varmasti maantieajoa oli reilusti. Ainoastaan tuo kulutuslukema jäi tarkemmin mieleen...
Sanomattakin on selvää, että pelkästään rata-ajossa kulutus on huomattavan korkea verrattuna normaalikäyttöön.Eilen Espoo-Hämeenlinna väliin meni 11.8l. Joka oli positiivinen ylläri.
-speedou-
Comment
-
-
Kävin juuri koeajamassa autoliikkeessä E39 M5:n, joka olisi lähtenyt mukaan 28500 eurolla. Halpaa kuin saippua.
Pientä kolinaa etupäässä sun muuta mm. kytkin taisi olla aika lopussa. Muuten oli ihan ok kunnossa. Kone veti oikein hyvin eikä ylimääräisiä ääniä ainakaan kabiiniin kuulunut.
Kulutusmittari näytti noin 18L / 100km
Comment
-
-
Originally posted by Leppari View PostJoo, jos täytyy tommosia ylläpidollisia juttuja miettiä... niin m5 on varmasti väärä auto!!2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostIhan kuriositeettina: Ei nuo nyt niin kalliita autoja enään ole, että niillä ajaakseen pitäisi olla miljonääri. noin 30Ke maksavan auton pystyy maksamaan kuka tahansa keskituloinen. Tietysti jos alla on E30 316i, niin hinta saattaa tuntua vitun kalliilta. Ja kyllä keskituloinen ei ole miljonääri, eli huoltokuluilla ja kulutuksella on väliä. Ihmiset tuppaavat kumminkin haluamaan kivoja menopelejä rahavarannon karttuessa edes hieman. Itselläni olisi mahdollisuus ajaa hinnan puolesta M5:llä, mutta n.65km päivässä pelkästään työmatka-ajoa ei siihen anna mahdollisuutta. Joten täytyy tyytyä tuohon 325i:hin, joka sekin vie pää-asiassa motariajossa n. 9 litraa satkulla. :thinkE46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Originally posted by Terou View PostTässä kiteytetään aika hyvin se mitä itsekin ajan takaa. Ei tarvitse olla miljonääri ostaakseen tuollaisen, ja kun et ole miljonääri, täytyy kuluja mietiskellä etukäteen. Saa kai tuollaisen auton hankintaa harkita vaikka miettiikin bensa- ja huoltokuluja??
Auto on tietysti helvetin hieno, ja jos ajelet sillä hyvin nätisti, voit pärjäilläkin.
Ennen ostoa kuitenkin kannattaa tutustua yleisimpiin vikoihin ja tutkia huoltokuluja&ostettavan kohteen historiaa, koska monesti tuppaa venymään hinnat remonteissa (mm. M3 jakopääremppa oli 2500€; ketju+kiristimet+työt eikä ole edes vielä V-kone).
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostSe on se vanha totuus M5:n kaltaisten autojen kanssa - ne eivät olleet persaukisten autoja uutena ja vielä vähemmän käytettynä.
Tästä ei varmaan ollut kyse, lueeppa tuo mun kirjoitus tuosta ylempää.
Vaikka karkeasti yleistäen asia on juuri noin, mutta ei nuo varsinaisesti ole uutena pelkästään "kroisosten" autoja olleet.2020 G20 320i xdrive
Comment
-
Comment