memebuy23buy

E39 peruutustutka ei toimi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frozzu
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Taitaa olla paremmin nosturihommia, tarkoitin itse anturin perässä olevia liittimiä.
    Mulle laitettiin vetokoukku e46 farkkuun ja puskuri oli irti, sen jälkeen alkoi viat.
    Pääseekö ilman puskurin irroitusta kattomaan nosturilla? Mahdollisuus olisi päästä nosturille, mutta ei viitsisi alkaa irroittamaan puskuria.

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Originally posted by Frozzu View Post
    Itse kyllä kädellä testasin kaikki tutkat ja näytti pelaavan kaikki, että olisiko sitten liittimissä kuraa pääseekö liittimiin käsiksi tuolta akkukotelosta jotenkin vai miten?
    Taitaa olla paremmin nosturihommia, tarkoitin itse anturin perässä olevia liittimiä.
    Mulle laitettiin vetokoukku e46 farkkuun ja puskuri oli irti, sen jälkeen alkoi viat.

Leave a comment:

• Frozzu
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Mulla piippaili koko talven, mutta taas ok. Liittimet kun putsaa niin voi päästä helpolla, kun ovat kuralle alttiina ja siinä ei tarvi merkkihuoltoakaan. Vikakoodit tietysti kannattais lukea ensin, niin tietäis heti oikean anturin.
    Itse kyllä kädellä testasin kaikki tutkat ja näytti pelaavan kaikki, että olisiko sitten liittimissä kuraa pääseekö liittimiin käsiksi tuolta akkukotelosta jotenkin vai miten?

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Originally posted by Frozzu View Post
    Tietääkö kukaan? Paljonko tuon korjaus suurinpiirtein maksaisi jos vie merkkihuoltoon?
    Mulla piippaili koko talven, mutta taas ok. Liittimet kun putsaa niin voi päästä helpolla, kun ovat kuralle alttiina ja siinä ei tarvi merkkihuoltoakaan. Vikakoodit tietysti kannattais lukea ensin, niin tietäis heti oikean anturin.

Leave a comment:

• Frozzu
    replied
    Tietääkö kukaan? Paljonko tuon korjaus suurinpiirtein maksaisi jos vie merkkihuoltoon?

Leave a comment:

• Frozzu
    replied
    Itsellä kanssa samanlaista ongelmaa ilmentynyt parin päivän aikana. Eilen liikkeelle lähtiessä, tarkemmin sanoen peruuttaessa, alkoi piippaamaan ilman syytä ja piippaili koko eilisen päivän.

Tänään kun aamulla lähdin ajamaan niin peruutustutka toimi ihan normaalisti, kun pääsin kaupungille ja moottori lämpesi niin alkoi taas pitämään piippaamista.

Testasin kädellä sensorit ja näyttäisi jokainen toimivan (testasin aamulla jolloin toimi normaalisti ja nyt myöhemmin kun piippasi niin testasin uudestaan ja toimi hyvin kaikki vieläkin).

Ilmeisesti siis kyseessä johtosarja. Miten tuohon pääsee nyt sitten käsiksi ja onko kuinka kallis uusia vai pystyykö "kikkailemaan" jotenkin?

Leave a comment:

• Rado
    replied
    Lähtihän se tutka takaata irti. Aikas helposti sai kun vai sai ängettyä kätösen väliin..

Rikkihän tuo anturi on kun naksuu vaan erittäin vaimeasti..

Leave a comment:

• KATKU
    replied
    Mulla oli kans aikanaan toi keskimmäinen anturi rikki. Asentaja väänteli kahdesta pitkästä ruuvarista ton "pro" työkalun ja päästeli lukituksen auki ja vaihto anturin mitään sen enempää purkamatta.

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Originally posted by Rado View Post
    Eikö jossain topikissa sanottu että anturiin pääsee käsiksi ilman purkua altapäin?
    Kumpi on todennäköisempää: Anturi on rikki vai hapettunut liitos?

Liitokseenko pääsee altapäin muttei anturia pysty sitäkautta repiä irti?
    Kuka pääsee kuka ei, itse olen päässyt mutta muut väittää että en ole voinut päästä, ota nyt sitten selvää että pääseekö vai ei, kannattanee itse kokeilla

Uskon enemmän anturivikaan kuin hapettumaan mutta molemmat toki mahdollisia.

Leave a comment:

• Rado
    replied
    Eikö jossain topikissa sanottu että anturiin pääsee käsiksi ilman purkua altapäin?
    Kumpi on todennäköisempää: Anturi on rikki vai hapettunut liitos?

Liitokseenko pääsee altapäin muttei anturia pysty sitäkautta repiä irti?

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Originally posted by Rado View Post
    Miten facelift touringin taka peruutustutkat puretaan?
    Keskimmäinen "tutka" rikki joten voiko jotenkin "kaivaa" esiin vai pitääkö koko puskuri repiä irti?
    Jos et keksi jotain "pro" työkalua millä voit puskurin alta kikkailla anturin irti niin tarvii repiä irti.

Leave a comment:

• Rado
    replied
    Miten facelift touringin taka peruutustutkat puretaan?
    Keskimmäinen "tutka" rikki joten voiko jotenkin "kaivaa" esiin vai pitääkö koko puskuri repiä irti?

Leave a comment:

• markok
    replied
    Vielä peruutustutka toimii, mutta miten on voiko noin e39 touringin vm.-99 puskurissa olevia antureita maalata puskurin sävyyn? Tällähetkellä on kuin kaksi finniä puskurissa. Joissakin olen nähnyt maalattuja antureita, mutta onnistuuko tuo ihan kotioloissa?

Miten reunassa olevat listoihin kiinnitetyt anturit lähtevät irti? Pitäisi vaihtaa vanhojen kromilistojen tilalle shadowline listat niin joutuu nuo irrottamaan. Kysytään vielä samalla, että miten listat irtoavat puskurista? Jostain luin, että myös keskeltä on irroitettava touringin puskurin päällä oleva leveämpi lista ennenkuin sivulistat lähtevät irti.

Leave a comment:

• Kähmy
    replied
    Onko touringissa samanlaisia ongelmia tuon hapettumisen kanssa? Mulla taitaa olla yksi anturi sökönä ja voisin katella nuo johdot ensin..

-Kähmy

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Originally posted by AkiV View Post
    näkyykö piuhat puskurin alta vai miten noitten vaihto etenee?

tarviiko puskuri irrottaa kokonaan?

taitaa olla kontaktivikaa mulla eli pitäs se piuhotus tutkia... kai sen löytä kun lähtee pyllisteleen puskurin alle? :think
    Jos anturit on listassa niin ei tartte irroittaa puskuria, muussa tapauksessa tarttee.

Leave a comment:

Working...
X