memebuy23buy

E39 peruutustutka ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomppeli
    replied
    Originally posted by Tomppeli View Post
    Oli auto juuri eilen huollossa ja oli peruutustutkan piuhoja kuulemma poikki. Nyt kun olen ajellut vähän niin se tutka kyllä piipittää ihan miten sattuu. Anturit oli ainakin eilen huollon mukaan kaikki ehjiä.

    Kun peruuttaa, se piipittää nopeaa pipipipipiä tai yhtäjaksoista tai jotain siltä väliltä ja vaihtelee miten sattuu, vaikka takana ei olisi yhtään mitään.

    Kuinka kaukaa kohteesta peruutustutkan kuuluisi alkaa piippaileen ja millä tavalla?? Minulla ei ole vielä toiminut tässä autossani kertaakaan, siksi kyselen jopa toimintaa, kun en huomannut huollossa eilen kysellä..

    Aattelin vaan että onko tässä joku niksi jota en vaan tajua...



    Jaa tulipa kokeiltua pakkia päälle virta-avain käännettynä, 1 vaan värisi ja 3 muuta oli hiljaa. Taitaa olla vielä piuhaongelmaa...

    Leave a comment:


  • Tomppeli
    replied
    Peruutustutka piipittää miten sattuu...

    Oli auto juuri eilen huollossa ja oli peruutustutkan piuhoja kuulemma poikki. Nyt kun olen ajellut vähän niin se tutka kyllä piipittää ihan miten sattuu. Anturit oli ainakin eilen huollon mukaan kaikki ehjiä.

    Kun peruuttaa, se piipittää nopeaa pipipipipiä tai yhtäjaksoista tai jotain siltä väliltä ja vaihtelee miten sattuu, vaikka takana ei olisi yhtään mitään.

    Kuinka kaukaa kohteesta peruutustutkan kuuluisi alkaa piippaileen ja millä tavalla?? Minulla ei ole vielä toiminut tässä autossani kertaakaan, siksi kyselen jopa toimintaa, kun en huomannut huollossa eilen kysellä..

    Aattelin vaan että onko tässä joku niksi jota en vaan tajua...

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Yhtä pötköä on johtosarja keulilta boxille.

    Ota 6 metrin irtojohto, tökkää etuanturin liittimeen joka karvaan vuorotellen ja mittaa vastusmittauksella boksin liittimeltä johdot tuon irtojohdon avulla.
    Ja katso myös, etteivät ole keskenään oikosulussa, tai rungossa.
    Kiitos paljon vinkistä! Pitää kokeilla, jos ei johdossa vikaa, niin moduulin vaihtoon sitten..

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Yhtä pötköä on johtosarja keulilta boxille.

    Ota 6 metrin irtojohto, tökkää etuanturin liittimeen joka karvaan vuorotellen ja mittaa vastusmittauksella boksin liittimeltä johdot tuon irtojohdon avulla.
    Ja katso myös, etteivät ole keskenään oikosulussa, tai rungossa.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Omassa ei laitimmainen etuanturi tee mitään, vaikka kokeilee toisella oli se uusi tai toisesta paikkaa toimiva anturilla. Kontaktisprayllä koittanut herkistellä liitoksia moduulin ja anturin liittimistä..

    Onko johtosarja samaa pötköä keulalta PDC-moduulille peräkonttiin asti? Vai onko siellä siis mahdollisia vikaantuvia liittimiä vielä välillä...? :think

    Kaikki muut tutkat tykyttävät ja antaa vika koodin ainoastaan tuolle yhdelle..

    21 ultrasonic sensor front right
    Error frequency : 250
    short circuit suppliercable/datacable to ground
    Open circuit oscillationending error Sporadic error

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Olisko tähän kellään ideoita? Tuo olisi kiva saada toimimaan niinkuin pitääkin...

    Originally posted by api-75 View Post
    Täällä myöskin jotain häikkää tuon PDC:n kanssa...

    Ei tunnu tunnistavan kun pakin laittaa päälle, napista lähtee toimimaan ihan normaalisti.

    Sitten kun on napista laittanut päälle, niin ei sammu lainkaan automaattisesti. Eli jää PDC päälle vaikka lähtee ajamaan eteenpäin tai vaikka sammuttaisi virrat autosta. (Pitikö manuaalin mukaan olla 50m, niin pitäisi sammua)

    Tämä vika alkoi vähitellen, eli ensin jonain kertoina ei pakkia kytkiessä kytkeytynyt päälle ja nyt ei kytkeydy enää lainkaan automatic

    PDC:n vikakoodeja olin kovasti ainakin lukevinani, mutten mitään löytänyt...

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Täällä myöskin jotain häikkää tuon PDC:n kanssa...

    Ei tunnu tunnistavan kun pakin laittaa päälle, napista lähtee toimimaan ihan normaalisti.

    Sitten kun on napista laittanut päälle, niin ei sammu lainkaan automaattisesti. Eli jää PDC päälle vaikka lähtee ajamaan eteenpäin tai vaikka sammuttaisi virrat autosta. (Pitikö manuaalin mukaan olla 50m, niin pitäisi sammua)

    Tämä vika alkoi vähitellen, eli ensin jonain kertoina ei pakkia kytkiessä kytkeytynyt päälle ja nyt ei kytkeydy enää lainkaan automatic

    PDC:n vikakoodeja olin kovasti ainakin lukevinani, mutten mitään löytänyt...

    Leave a comment:


  • BemmiJanne
    replied
    Originally posted by Pe-te View Post
    Vikakoodit kannattaa lukaista / luetuttaa näin alkajaisiksi.
    Jep, se pitäis tässä saada aikaiseksi.

    Leave a comment:


  • Pe-te
    replied
    Originally posted by BemmiJanne View Post
    Moro!

    Elikkäs tämmöinen ongelma olis 530i Touring-peruutustutkan kanssa. Mulla ei nimittäin näyttäis pelaavan ykskään anturi, ainakaan ne ei värise yhtään pakin ollessa päällä. Lisäksi mitään ääniäkään ei tutkasta siten kuulu. Se PDC-valo vilkuttaa vihreää melkein koko ajan. Kun nappia painaa niin valo sammuu mut hetken päästä alkaa taas vilkuttamaan riippumatta missä auto on.

    Voisko viisaammat kertoa, voiko esim. se johtosarja olla hapettunut vai voiskohan kaikki anturit olla sökönä. Olisko vastaavanlaisia kokemuksia? Autossa pelaa kyllä hyvin muut sähkövehkeet ja olis kiva saada tämäkin kuntoon. Mut jos kaikki anturit on tohjona niin siihen kyllä jää..
    Vikakoodit kannattaa lukaista / luetuttaa näin alkajaisiksi.

    Leave a comment:


  • BemmiJanne
    replied
    Moro!

    Elikkäs tämmöinen ongelma olis 530i Touring-peruutustutkan kanssa. Mulla ei nimittäin näyttäis pelaavan ykskään anturi, ainakaan ne ei värise yhtään pakin ollessa päällä. Lisäksi mitään ääniäkään ei tutkasta siten kuulu. Se PDC-valo vilkuttaa vihreää melkein koko ajan. Kun nappia painaa niin valo sammuu mut hetken päästä alkaa taas vilkuttamaan riippumatta missä auto on.

    Voisko viisaammat kertoa, voiko esim. se johtosarja olla hapettunut vai voiskohan kaikki anturit olla sökönä. Olisko vastaavanlaisia kokemuksia? Autossa pelaa kyllä hyvin muut sähkövehkeet ja olis kiva saada tämäkin kuntoon. Mut jos kaikki anturit on tohjona niin siihen kyllä jää..

    Leave a comment:


  • Pe-te
    replied
    eBaysta (.de) noita löytää myös järjelliseen hintaan.

    Leave a comment:


  • Defender19
    replied
    Schmiedmannilta sais Tanskan varastosta.

    Leave a comment:


  • harsk1
    replied
    minkähintasen nuo anturit on ja mistä niitä saisi ostettua ?

    Leave a comment:


  • Frozzu
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Vastaus kysymykseen löytyypi tuolta. Minusta hyvät ohjeet kun rassaillaan PDC:tä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=175004
    Ainoa, että minulla on facelift malli, joten tutkat ovat erillisessä listassa. Näin ollen ei varmaankaan tarvitse ottaa puskuria irti. Täytyy katsoa.

    EDIT: katsoinpa tuolta englanninkieliseltä foorumilta, jossa suositeltiin kokeilemaan ensimmäisenä wd40 suihkauttaa sensorien väliin, se poistaa kosteuden. Tästä ajattelin lähteä liikkeelle, koska kaikki sensorit kyllä toimivat.
    Last edited by Frozzu; 15-04-2010, 15:18.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Frozzu View Post
    Pääseekö ilman puskurin irroitusta kattomaan nosturilla? Mahdollisuus olisi päästä nosturille, mutta ei viitsisi alkaa irroittamaan puskuria.
    Vastaus kysymykseen löytyypi tuolta. Minusta hyvät ohjeet kun rassaillaan PDC:tä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=175004

    Leave a comment:

Working...
X