Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d tyhjäkäynti "heittelee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarTan
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 94

    e39 530d tyhjäkäynti "heittelee"

    530da -99

    Starttauksen jälkeen tyhjäkäynnillä kierrokset hieman heittelee.
    Hetken oltua käynti hieman tasoittuu, mutta pienen pieni heittely jää sivuääneksi..

    Joku anturi menossa?

    vian lukuunko?
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Mulla on toisinaan sama juttu tuon bensa vehkeen kanssa,yleensä lämpösellä koneella esiintyy,että tyhjäkäynti seilaa sen 500-800rpm väliä ja postuu kun antaa pikkasen ruoskaa!Joku muistaakseni mainitsi mulle aikanaan jostain joutokäyntipumpun viasta :think
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by V-Power View Post
      Mulla on toisinaan sama juttu tuon bensa vehkeen kanssa,yleensä lämpösellä koneella esiintyy,että tyhjäkäynti seilaa sen 500-800rpm väliä ja postuu kun antaa pikkasen ruoskaa!Joku muistaakseni mainitsi mulle aikanaan jostain joutokäyntipumpun viasta :think
      Liittyikös tämä jotenkin dieseliin?

      Comment

      • V-Power
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1333
        • Varsinais-Suomi

        #4
        Originally posted by Rubu View Post
        Liittyikös tämä jotenkin dieseliin?
        No ei,niin kun varmasti lukiessa ymmärsit,käytin vain samaa threadia.Olen todella pahoillani jos päiväsi meni pieleen
        E36 95 316i Sedan
        E39 97 540i Touring
        E46 99 320Ci Coupe
        E53 01 X5 4,4 V8
        E65 05 730d
        F10 11 523i Sedan
        F90 08 320i Sedan

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #5
          Viallinen suutin on näissä yksi tyypillinen tällaisten ongelmien aiheuttaja. Suuttimien paluupaine ja korjausarvot luentaan. (Aikaisemmissa kertomuksissa usein mainittu nimenomaan kakkospytyn suuttimen ensimmäisenä väsyvän.)

          Originally posted by V-Power View Post
          No ei,niin kun varmasti lukiessa ymmärsit,käytin vain samaa threadia.Olen todella pahoillani jos päiväsi meni pieleen
          Mutta kun todennäköiset käyntihäiriöiden aiheuttajat ovat kovinkin erilaisia diesel vs. bensa, vaikka molemmissa onkin liikkuvat männät. Ei löydy dieselistä joutokäyntimoottoria.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • V-Power
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1333
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Viallinen suutin on näissä yksi tyypillinen tällaisten ongelmien aiheuttaja. Suuttimien paluupaine ja korjausarvot luentaan. (Aikaisemmissa kertomuksissa usein mainittu nimenomaan kakkospytyn suuttimen ensimmäisenä väsyvän.)


            Mutta kun todennäköiset käyntihäiriöiden aiheuttajat ovat kovinkin erilaisia diesel vs. bensa, vaikka molemmissa onkin liikkuvat männät. Ei löydy dieselistä joutokäyntimoottoria.
            Juu juu,mutta en viitsinyt aloittaa uutta threadia tuon takia ja vika esiintyy harvoin ja ei pahemmin häiritse.Ajattelin vain,että kuka tätä lukee ja vastailee saattaa tietää myös bensakoneen käyntihäiriöistä ja vastata samalla.That`s it
            E36 95 316i Sedan
            E39 97 540i Touring
            E46 99 320Ci Coupe
            E53 01 X5 4,4 V8
            E65 05 730d
            F10 11 523i Sedan
            F90 08 320i Sedan

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by V-Power View Post
              Juu juu,mutta en viitsinyt aloittaa uutta threadia tuon takia ja vika esiintyy harvoin ja ei pahemmin häiritse.Ajattelin vain,että kuka tätä lukee ja vastailee saattaa tietää myös bensakoneen käyntihäiriöistä ja vastata samalla.That`s it
              Näihin kyselyihin vaan mielellään kannattaisi vastata pelkästään treadia käsitteleviä asioita niin olisi vikaa searchilla etsivän helpompi löytää vastauksia. Ei tahdo internetin takia mennä minun päivä pilalle millään...

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Originally posted by Rubu View Post
                Näihin kyselyihin vaan mielellään kannattaisi vastata pelkästään treadia käsitteleviä asioita niin olisi vikaa searchilla etsivän helpompi löytää vastauksia. Ei tahdo internetin takia mennä minun päivä pilalle millään...
                Oikein ja kuitti
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • MarTan
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 94

                  #9
                  tee-se-itse keinot?

                  Niin onko tähän ongelmaan jotain omia kikkoja millä saaha tietoon mistä piiputtaa?
                  Joku on kertonu pa-siirtopumpusta ja jostai liittimestä, vai onko suutin?

                  Mistä tietää mikä näistä olisi se vika, ja miten sen saa selville?
                  Vikakoodienluku? Kuka tekee Oulussa? Voit soittaaki 0408430012

                  Kertokaas tyhmälle mistä nämä fyysisesti löytyy pellin alta? tuo siirtopumppu kait on jossai muualla mutta missä tuo liitin?

                  tyhjäkäynti on aaltomaista kokoajan.

                  Forte käsittely? => Auttaako oikeasti?

                  Comment

                  • dama
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 77
                    • Helsinki

                    #10
                    Omat kokemukset ja kohellukset suuttimen kanssa

                    Itsellä oli tärinää 265tkm ajetussa 530D tyhjäkäynnillä. Kävin diesel suuttimet mittauttamassa dieselpajalla ja tuomio 3 suutin vuotaa. Uusi suutin vaihdettuna n 600€. Helppo homma ajattelin . Vaihdan uuden tilalle itse.
                    Ja mitä muuta kuin helppo homma. Kyllähän suuttimen sai esille mutta se irroitus. 3 iltaa taoin sitä liukuvasaralla irti. Saldo 2 bilteman liukuvasaraa entiseks. Lopulta isommalla liukuvasaralla lähti se irti. Putsaus ja uusi tilalle. Kasaus ja koekäynnistys. Katos kummaa toimii hienosti. En olis ikinä uskonnu että näin "helppo" homma. Suosiolla maksan jatkossa ammattilaiselle vaihdosta. On se vaan niin tiukassa siellä kun on noi työkalut harrastaja laatua. Uusi (3:s) liukuvasara kunnon puntilla maksoi 160€. Ja suutin 390€ . No eihän se tähän loppunut koko juttu. Ajelin tee itsehalliin laittaa pohjamuovit paikalleen kun olin jouttunut ne pihalla irroittamaan kun tippu prikka sinne. Niin nosturilta pois ajaessa nokka kynti nosturin ramppiin ja vit..u puskuri otti kiinni ja sano poks,räks ja halki. No ei muuta kuin puskuri irti ja korjaten se ja liimattu sauma meikaten . Että silleen...

                    Mutta nyt jo naurattaa koko projekti. Kaikkea aikansa.
                    Eli nyt vois myydä kiesin pois ja jotain muuta tilalle.
                    Mutta täytyy tunnustaa vaikka on päivitetty muutamat osat/paikat niin kyllä on / saa hienot kyydit näiden 95tkm ja 3 vuoden aikana. (suutin,mittaristo,vesipumppu,helat etuseen,Konit eteen,parit palkeet taakse,Levyt ja palat,penkkiin tunnistinmatto)




                    Terv dama
                    dama
                    ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1644
                      • Vähäkyrö

                      #11
                      Mulla tekee ihan samaa, kuin aloituspostauksen tapauksessa. Ei tosin välttämättä aina. Sitten vielä vakkari päällä ylämäkeen ajaessa kierrokset heittelevät myös ja meno tuntuu nykivältä. Olisiko suutinvika vai joku anturi. Vikakoodeja en ole päässyt luetuttamaan, jos joku tekisi sen Raumalla päin, niin voi ilmoittautua.

                      Comment

                      • Nippe-
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 115
                        • Vantaa

                        #12
                        Mulla teki oma 530d ihan samaa tossa joku aika sitten ja vikaakin etittiin hyvin monesta paikasta. Tossa vika olikin aika pieni, common rail-paineanturin liittimessä oli joku kosketushäiriö ja sen putsaamisen jälkeen hävis noi turhat heittelyt tyhjäkynnillä. Toi anturi on siellä moottorin ja tulipellin välissä, jakotukin päässä. Hiukan kettumaisessa paikassa, mutta kyllä sen sieltä näkee kun fikkarin kanssa sinne kurkkii
                        E39 530dA ///M-Sport -00
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1644
                          • Vähäkyrö

                          #13
                          Se liitin on vaihdettu. Ei auttanu.

                          Nyt on sitte Inpalla tutkittu suuttimen arvoja ja eilen ne huiteli parhaimmillaan päälle 8 3. pytyssä, muissa -1.3-+1.6 kieppeillä. Tiataa mennä suutin vaihtoon.

                          Comment

                          • kalleko
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 40
                            • Oulu

                            #14
                            Tuli tässä mieleen kun luki tätä threadia ja kuunnellu kavereiden autoja, niin kuuluuko tuon 530d:n käydä startin jälkeen vähän aikaa korkeammilla kierroksialla ja sitten laskea kierrokset normaalin tyhjäkäynnin tasoon? Itselläni ei näin tee vaan ne menee heti sinne 750rpm tienoille. Muutoin tyhjäkäynnissä ei ole mitään ongelmaa, mutta oon vaan jääny miettimään tota, kun muut 530d:t on tota tehny.
                            Nykyinen:
                            330xd Touring 2004
                            Ex:
                            VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
                            330dA Touring 2003
                            530dA Touring 1999
                            525tdsA Touring 1996

                            Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

                            Comment

                            • DriveFast
                              BTCF Member
                              • Apr 2010
                              • 165
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by kalleko View Post
                              Tuli tässä mieleen kun luki tätä threadia ja kuunnellu kavereiden autoja, niin kuuluuko tuon 530d:n käydä startin jälkeen vähän aikaa korkeammilla kierroksialla ja sitten laskea kierrokset normaalin tyhjäkäynnin tasoon? Itselläni ei näin tee vaan ne menee heti sinne 750rpm tienoille. Muutoin tyhjäkäynnissä ei ole mitään ongelmaa, mutta oon vaan jääny miettimään tota, kun muut 530d:t on tota tehny.
                              Itselläkin tippuu kierrokset heti käynnistyksen jälkeen tuonne 750 kierrokseen..

                              Sellainen oma kysymys tähän väliin, että miten paljon kierrokset porukoilla on heitelleet tyhjäkäynnillä? Itsellä huomaa välillä pientä epätasaisuutta käynnissä, muttei kuitenkaan siinä määrin, että se kierroslukumittarissa näkyisi.. Samoin joskus tyhjäkäynnillä tuntuu välillä semmonen pieeenenpieni tärähdys koneesta. Joku kannatinkumi entinen?
                              BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                              Exät:
                              BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                              BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                              Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                              Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎