Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d tyhjäkäynti "heittelee"

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #31
    Liittimen runko 12512247472, pinnit 3 kpl 12512247474. KLIK

    Liittimen runkoa ei välttämättä tarvi uusia. Pinnit saa irti siitä rungosta kahdella ohuella rautalangan pätkällä (pinnien haitat saa painettua alas). Samalla irrottaa ne tiivisteet vanhoista pinneistä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Tuomas S
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 65
      • jarvenpaa

      #32
      Pinnit vaihettu, mutta ne oli kyllä ihan ok, eikä mikään muuttunut. Mitähän sitä seuraavaksi keksisi? Nyt sitten tullut uutena kivana pikku vikana tehottomuus alakierroksilla, joutuu kaasun survomaan melkein puoleen väliin ennenkuin tapahtuu mitään, booaa samalla lailla kuin bensakone joka ei saa soppaa tarpeeksi, tämä siis tuli jo ennenkuin noihin paineanturin pinneihin koskettiin.
      Last edited by Tuomas S; 06-02-2013, 20:41.

      Comment

      • Tuomas S
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 65
        • jarvenpaa

        #33
        Tuo tehottomuus loppui kun vaihdoin uuden maffin + auto kävi ohjelmoinnissa.. taas kulkee niinkuin pitää, ainut vaan että ääni muuttui vedättäessä tosi karkeaksi, toivottavasti liittyy tuohon rail-paineheittelyyn. Joku fantsu laakerivika tästä enää puuttuukin...

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Mittaa huvikseen ohivuodot suuttimista kun käynti aaltoilee. Yksi sellainen tapaus on tullut vastaan, jossa suutin joka kerta suihkaistessaan lorautti reilusti paluupuolelle -> rail-paineet kyykkää. Käynti sitten aaltoilee kun tuo tapahtuu vain kerran kahdessa kierroksessa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Tuomas S
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 65
            • jarvenpaa

            #35
            Täytyy mitata, mutta nyt paineet on kai ennemminkin koholla, ainakin tietsikan mielestä? 317-378 tyhjäkäynnillä.
            Taustatietoa: Tuohon on jokunen viikko sitten tehty pienimuotoinen suutinremppa, 3 eniten ohivuotavaa suutinta vaihdettiin, jonka jälkeen auto kävi suutinten opetuksessa. Tämä tyhjäkäynnillä esiintyvä "tärinä" oli jo ennen tätäkin kuvioissa...

            Comment

            • Antsa320
              Newbiemmer
              • Jun 2012
              • 15
              • Nurmijärvi

              #36
              Originally posted by Tuomas S View Post
              Täytyy mitata, mutta nyt paineet on kai ennemminkin koholla, ainakin tietsikan mielestä? 317-378 tyhjäkäynnillä.
              Taustatietoa: Tuohon on jokunen viikko sitten tehty pienimuotoinen suutinremppa, 3 eniten ohivuotavaa suutinta vaihdettiin, jonka jälkeen auto kävi suutinten opetuksessa. Tämä tyhjäkäynnillä esiintyvä "tärinä" oli jo ennen tätäkin kuvioissa...

              Onko rail paineen heittely saatu kuriin?
              E46 320d touring M-sport II
              E90 325i

              Comment

              • m.luukkonen
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 336
                • Oulu

                #37
                Hieman offtopic, mutta itsellä 525tds välillä heittelee tyhjäkäynnillä kierroksia, joskus huomaa, joskus ei. Välillä auto hieman täristää paikallaan ollessa, tosin suht harvoin. Ajaessa kaikki vedot tallessa. Näissähän 2.5tds:ssä ei ole tuota commonrailia, niin mikähän tässä voisi olla, pumppu, suuttimet, joku liitin?
                Last edited by m.luukkonen; 19-12-2013, 14:02. Reason: epäselvästi kerrottu...
                Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
                E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
                E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
                Ex:
                E39 525tds Sedan -99
                E36 318iS Coupe -93
                E60 530DA -04

                Comment

                • tero_v
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 972
                  • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                  #38
                  täällä kans 320tkm ajettu -03 e39 530d alkanu soutamaan tyhjäkäynnillä, mutta lakkaa kun nostaa pikkasen kierroksia. vikakoodit luin tänään, ei ollu mitään tekniikkaan liittyvää. vedot on tallella.

                  humppaaminen myös lakkaa, kun käy tyhjää noin minuutin, mutta kaasua kun painaa ja kierrokset palaa tyhjäkäynnille niin taas humppaa aikansa.... mitä kannattas eka kattoa? livedatassa tais kiskon paine vähän heilahdella.
                  Last edited by tero_v; 15-03-2014, 22:14.
                  E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                  650hp/850nm 1.8bar
                  1/4m 11.48s/208km/h
                  100-150km/h 2.01s
                  100-200km/h 6.99s


                  EX jatkeet:
                  e39 528 M-Sport -99
                  e36 318is "M-sport" -92

                  Comment

                  • Kolag
                    Newbiemmer
                    • Aug 2013
                    • 12
                    • Lappi

                    #39
                    Täälläkin Fuel Injectiä pukkas näytölle ja käynti humpas +- 50rpm. Inpalla tarkistus, ei koodeja eikä muutakaan hälyyttävää.

                    Purkillinen sonaxin puhdistusainetta löpön sekaan, tankillinen ajoa, suodattimen vaihto, tankkaus ja ongelmat tiessään.

                    Comment

                    • tero_v
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 972
                      • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                      #40
                      jahas, että sillä poistu... vois kokeilla heittää lievästi 2t öljyä pariin tankkiin, ku ei ole hiukkasloukkuja. mesen cdi:ssä ainakin auttoi ku voitelee paikkoja paremmin. ei siinä ainakaan mitää häviä.

                      jos ei auta niin sitte tuo sonax käsittely
                      E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                      650hp/850nm 1.8bar
                      1/4m 11.48s/208km/h
                      100-150km/h 2.01s
                      100-200km/h 6.99s


                      EX jatkeet:
                      e39 528 M-Sport -99
                      e36 318is "M-sport" -92

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        #41
                        Omaan autoon testattuja juttuja kun yhden suuttimen korjausarvot on rajusti päin persausta:

                        - suutinten liittimien putsaus -> ei vaikutusta arvoihin
                        - uusi filsu täyteen pudistuslitkua ja yks purkillinen tankkiin -> korjausarvot samat lähtötilanteen kanssa seuraavan tankkauksen jälkeen
                        - tuon normaalin välitankkauksen jälkeen 2t öljyä kahteen seuraavaan soppatankilliseen -> korjausarvot päin persettä edelleenkin, samat siis lähtötilanteen kanssa

                        Mun tapauksessa ei siis ollut juurikaan jeesiä noista suuttimien huuhtelulitkuista eikä 2t öljystä. Redlinen RL-2 rauhoittaa tyhjäkäyntiä sen tankillisen ajaksi kuin mihin sitä on laittanut, mutta ei mitään ihmeparantumista yllättäen tämänkään johdosta. Saattaa toki jeesata vähemmän ajetuissa vehkeissä, mulla se 350tkm mittarissa ja yhden suuttimen korjausarvot todella reilusti metsässä.

                        Sellanenkin huomio vielä polttoainelaaduista kun yks suutin on kypsä, niin tebiksen riisseleillä se käyntihäiriö korostuu siihen malliin että koko auto hytkyy tyhjäkäynnillä ja vastaavaa en ole samoissa mittakaavoissa kokenut st1/shell/neste linjoilla. ABC asemilta löytyvä soosi aiheuttaa myös reilusti epätasaisemman tyhjäkäynnin vaivaiskoneessani kuin edellämainitut kolme.

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          #42
                          Originally posted by Macke View Post
                          Omaan autoon testattuja juttuja kun yhden suuttimen korjausarvot on rajusti päin persausta:

                          - suutinten liittimien putsaus -> ei vaikutusta arvoihin
                          - uusi filsu täyteen pudistuslitkua ja yks purkillinen tankkiin -> korjausarvot samat lähtötilanteen kanssa seuraavan tankkauksen jälkeen
                          - tuon normaalin välitankkauksen jälkeen 2t öljyä kahteen seuraavaan soppatankilliseen -> korjausarvot päin persettä edelleenkin, samat siis lähtötilanteen kanssa

                          Mun tapauksessa ei siis ollut juurikaan jeesiä noista suuttimien huuhtelulitkuista eikä 2t öljystä. Redlinen RL-2 rauhoittaa tyhjäkäyntiä sen tankillisen ajaksi kuin mihin sitä on laittanut, mutta ei mitään ihmeparantumista yllättäen tämänkään johdosta. Saattaa toki jeesata vähemmän ajetuissa vehkeissä, mulla se 350tkm mittarissa ja yhden suuttimen korjausarvot todella reilusti metsässä.

                          Sellanenkin huomio vielä polttoainelaaduista kun yks suutin on kypsä, niin tebiksen riisseleillä se käyntihäiriö korostuu siihen malliin että koko auto hytkyy tyhjäkäynnillä ja vastaavaa en ole samoissa mittakaavoissa kokenut st1/shell/neste linjoilla. ABC asemilta löytyvä soosi aiheuttaa myös reilusti epätasaisemman tyhjäkäynnin vaivaiskoneessani kuin edellämainitut kolme.
                          Jep. Yks auttaa yhdellä, toinen toisella. Helpot/halvat testit tuossa jo kävitkin, mutta noissa vaan joutuu sitten etenemään suutinvaihtoon paljon ajetuissa, mikä on luonnollista mielestäni. Testaa ohivuodot, vaihda vikaantunut/vuotava suutin, tai useempi ja taas mennään. ABC:n löpöillä on menty tässä 150k ongelmitta, barking wrong tree IMHO...
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Macke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1134
                            • Porvoo

                            #43
                            Kaikki suuttimet menee vaihtoon, silti se epäkuntoisenakin käy paremmin toisten valmistajien diisseleillä kuin toisten.
                            Last edited by Macke; 22-03-2014, 07:58. Reason: ei jaksa

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #44
                              Originally posted by Macke View Post
                              Sellanenkin huomio vielä polttoainelaaduista kun yks suutin on kypsä, niin tebiksen riisseleillä se käyntihäiriö korostuu siihen malliin että koko auto hytkyy tyhjäkäynnillä ja vastaavaa en ole samoissa mittakaavoissa kokenut st1/shell/neste linjoilla. ABC asemilta löytyvä soosi aiheuttaa myös reilusti epätasaisemman tyhjäkäynnin vaivaiskoneessani kuin edellämainitut kolme.
                              Joku ei täsmää ku st1, shellin ja ABC:n polttoaineet on samoja, kulkee siis ihan samassa autossa...
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Macke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1134
                                • Porvoo

                                #45
                                Huoh, anti olla...
                                Last edited by Macke; 22-03-2014, 19:31. Reason: ei todellakaan jaksa

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎