e39 nokka-akselin tunnistin koodi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gyrus
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 72

    e39 nokka-akselin tunnistin koodi?

    Elikkä nyt ois kiire tietää kumpiko nokka-akselin asentotunnistin on rikki vai missä vika on?

    Carsoftin antamat tiedot:

    Single Diagnostic DME / DDE - Status Error !

    Module info : DME/DDE
    DME MS43.0
    BMW Part Nr. :7511570
    Hardware Nr. : 03
    Software Nr. : 53
    Diagnose index: 60
    Code index: 00
    Bus index: 11
    Production Date: 13/11

    18 EWS Signal: not present or faulty / Signal Camshaft (MS43)

    During the time out check no signal was present within the specific Time or faulty information from serial interface (parity, overrun, etc.)


    ja katsastuksessa tuli seuraava koodi:
    #DTC:P0369
    Nokka-akselin asentoanturin piiri B katkonainen (johto 1)


    auto siis BMW 525i vm 01

    elikkä apua miten korjata koska katsastaa pitäis tällä viikolla ja keskiviikkona ois lähtö matkalle josta takas vasta yli viikonpäästä.. Kiitos jo etukäteen
    Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Aika loogiselta vaikuttaisi tuo nokka-akselin tunnistin. Onhan noista mennyt kemmenkin tunnistimia, mutta vahvasti viittaa nokalta! Helppo vaihtaa, vaikka liitin on vähän hankalasti...
    ...

    Comment

    • Gyrus
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 72

      #3
      joo mutta kumpiko nokan tunnistin?
      Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

      Comment

      • Gyrus
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 72

        #4
        löysin netistä että 0369 koodi olis yleensä pakopuolen tunnistin vika, onko totta??
        Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17873
          • PKS

          #5
          Mitkä oireet? Kampiakselin asentotunnistimen ongelma havainnollistuu siten, että auto nykii 2000 kierroksen kohdilla ja saattaa sammua tyhjäkäynnillä / olla lähtemättä käyntiin.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

          E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Gyrus
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 72

            #6
            mitään muuta vikaa en ole huomannut kun että katsastus mies ei päästä läpi katsastuksesta ja pitäis katsastaa tänään koska huomenna lähtö helsinkiin ja rodokselle.. ja rekisteröinti katsastuksen leima menee umpeen torstaina..

            eli en tiedä saisinko ajaa enää autolla takas sit helsingistä kun tuun matkalta.. tosin tullin papereihin katsari laittoi jo leiman mutta...
            Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Nollattiinko koodi ennen vai jälkeen katsastuksen? Eli onko kyseessä ties kuinka vanha hetkellisen häiriön aiheuttama vikakoodi, vai tuleeko nollauksen jälkeen nopeasti takaisin?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Gyrus
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 72

                #8
                nollasin sen katsastuksen jälkeen useasti ja lopulta ei enää lähtenyt pois..

                Nyt äsken ruokatunnilla päätin kokeilla tuuriani ja hain pakopuolen uuden anturin käyttöautosta ja vaihdoin sen, nollasin koodin ja menin katsastamaan ja vikakoodia ei enää näkynyt. Eli vika oli onneksi tässä. Yllättävän paljon ehtii tehdä ruokatunnilla.. (niin ja syöminen tietysti vielä tohon väliin mahtui )

                Kiitos mielenkiinnostanne, joskus jotain voi tehdä tuurilla oikein, vaikka yleensä ei..
                Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #9
                  Liittyy varmaan tähän threadiin niin voiko joku vahvistaa mikä anturi / missä tämän pohjalta vika on, koodi siis Carsoft:lla (versio 6.1.4?):
                  65 Camshaft angle pulse generator

                  Vian löi päälle varmaankin tänä aamuna kun tuntui töihin mennessä että kaikki kaakit ei ole tallella, käyntiin lähtenyt nämä muutamat kerrat aivan hyvin mutta tosiaan persdyno kertoo että ei vastaa kaasuun entiseen tapaan.
                  Tuonne näyttäisi viittaavaan

                  Mutta uskaltaisko k.o. palikan vaihtaa suoraan vai voiko tuo Carsoft kusettaa :think
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Noniin...
                    Asiaa tutkittu sen verran että en tuota anturia tuossa autokatoksessa ryhtynyt nyt irroittelemaan, näyttäis että tuo Vanoksen solenoidi pitää kans ottaa ensin irti.

                    Vikakoodi nollattu -> auto käyntiin muutamaksi minuutiksi -> saman vikakoodin 65 iskee jälleen päälle.

                    Kertokaapas kokeneet tuosta anturin vaihdosta vai väsyykö tuo yleensä edes eli onko vika liitännöissä tahi muualla ja onko irroituksessa + puhdistuksessa mitään järkeä? Autohan on sigun 97 523.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • DTR
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 387
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Kentsu View Post
                      Liittyy varmaan tähän threadiin niin voiko joku vahvistaa mikä anturi / missä tämän pohjalta vika on, koodi siis Carsoft:lla (versio 6.1.4?):
                      65 Camshaft angle pulse generator

                      Vian löi päälle varmaankin tänä aamuna kun tuntui töihin mennessä että kaikki kaakit ei ole tallella, käyntiin lähtenyt nämä muutamat kerrat aivan hyvin mutta tosiaan persdyno kertoo että ei vastaa kaasuun entiseen tapaan.
                      Olisiko tähän kellään vinkkiä? Onko kyseessä imu-, vai pakopuolen anturi? Pakopuolen anturinhan saa suht helposti irti, joten pystyisikö sen toiminnan tutkimaan jotenkin esim. yleismittarilla?
                      Mini Cooper S JCW -06
                      Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                      Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                      Ex. E39 528i ///M -00
                      Ex. E34 535i -91

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by DTR View Post
                        Olisiko tähän kellään vinkkiä? Onko kyseessä imu-, vai pakopuolen anturi? Pakopuolen anturinhan saa suht helposti irti, joten pystyisikö sen toiminnan tutkimaan jotenkin esim. yleismittarilla?
                        Imupuolen anturi se mulla oli koska kyseessä single vanos M52. Harmaita hiuksia aiheutti se että sain jopa 2 uutta viallista tarvikanturia, original teile ratkaisi sitten asian.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • DTR
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 387
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Kentsu View Post
                          Imupuolen anturi se mulla oli koska kyseessä single vanos M52. Harmaita hiuksia aiheutti se että sain jopa 2 uutta viallista tarvikanturia, original teile ratkaisi sitten asian.
                          Äh, tulipa kysyttyä huonosti Tarkoitin siis, että omassa TU-koneellisessa heittää Carsoft samaa koodia ja en tiedä kumpaa anturia herjaa.
                          Mini Cooper S JCW -06
                          Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                          Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                          Ex. E39 528i ///M -00
                          Ex. E34 535i -91

                          Comment

                          Working...
                          X