Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530da -03 kick down kiihdytyksessä nykimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iletu
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 22
    • Nummela

    E39 530da -03 kick down kiihdytyksessä nykimistä

    Eli velipojalle pitäis saada apua.

    Searchilla ei ihan vastaavaa sattunut silmään.

    Ongelma: Kiihdytys täysillä ei oikein pelaa.

    Kiihtyy hyvin 4000 r/min ja sitten alkaa nykinen 1-2s. Laatikko vaihtaa isompaa ja taas mennään hyvin 4000:een r/min ja nykiminen 1-2s. Isopaa vaihdetta ja 4000.. ja nykii jne.
    Kaikilla vaihteilla sama juttu. kierrokset heittelee vähän nykimisen aikana.

    Ihankuin laatikko arpoisi vaihtasko isompaa vai ei :think

    Stepillä pelaa niinkuin kuuluukin.

    Menossa vikakoodien lukuun kunhan sopiva rako löytyy.


    ONGELMA KORJAANTUI: Vaihtoivat laatikkoon öljyt, laatikko pelaa kuulemma tosi hyvin. Ainakin ensitestien jälkeen..

    Kiitos jo etukäteen!
    Last edited by Iletu; 30-08-2007, 14:02. Reason: Ongelma korjattu
    _______________________

    520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

    Chevrolet Chevy Van G20 -86

    RX 520d F10 -10
    ex E60 530ia -04
    ex E34 520i -95
    ex E30 316i -89
  • tuspe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 30

    #2
    Originally posted by Iletu View Post
    Eli velipojalle pitäis saada apua.

    Searchilla ei ihan vastaavaa sattunut silmään.

    Ongelma: Kiihdytys täysillä ei oikein pelaa.


    Kiitos jo etukäteen!
    Minulla oli vastaava ongelma (lukuisten muiden laatikko-ongelmien lisäksi) että kick-downissa hukkasi vaihteen. Auto on vielä huollossa, mutta soittivat tänään korjaamolta että vika vissiin pumpussa kun kierrokset eivät nouse tarpeeksi ylös. Huomenna olen viisaampi.

    Comment

    • Iletu
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 22
      • Nummela

      #3
      Minulla oli vastaava ongelma (lukuisten muiden laatikko-ongelmien lisäksi) että kick-downissa hukkasi vaihteen. Auto on vielä huollossa, mutta soittivat tänään korjaamolta että vika vissiin pumpussa kun kierrokset eivät nouse tarpeeksi ylös. Huomenna olen viisaampi.

      Toivottavasti tulee kuntoon.

      Jokos oot saanut uutta tietoa korjaamolta?

      Veljelle olivat tänään sanoneet merkkihuollossa että öljyn vaihto laatikkoon.
      Toivottavasti se sillä sitten selviää, aika ens viikon keskiviikona.
      _______________________

      520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

      Chevrolet Chevy Van G20 -86

      RX 520d F10 -10
      ex E60 530ia -04
      ex E34 520i -95
      ex E30 316i -89

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Iletu View Post
        Veljelle olivat tänään sanoneet merkkihuollossa että öljyn vaihto laatikkoon.
        Toivottavasti se sillä sitten selviää, aika ens viikon keskiviikona.
        Kaiken sen keskustelun jälkeen, mitä "ikiöljyillä" täytetyistä laatikoista on käyty, kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta merkkiliikkeen toimenpiteeksi. :think
        Öljymäärän tarkistuksen ymmärtäisin, mutta vaihto ongelman korjaamiseksi???

        Voisiko kyseeseen tulla alkava siirtopumpun oireilu, vaikka ei aivan klassiselta vielä kuulostakaan? Ei olisi ensimmäinen kerta, kun merkkihuollossa ihmetellään tomaatin toimintaa vastaavassa tapauksessa, vaikka vika olikin siirtopumpussa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Iletu
          Newbiemmer
          • Jun 2007
          • 22
          • Nummela

          #5

          Kaiken sen keskustelun jälkeen, mitä "ikiöljyillä" täytetyistä laatikoista on käyty, kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta merkkiliikkeen toimenpiteeksi. :think
          Öljymäärän tarkistuksen ymmärtäisin, mutta vaihto ongelman korjaamiseksi???



          Samaa vähän ihmettelin kaiken näiltä sivuilta lukemani jälkeen.

          Olivat vielä sanoneet liikkeessä, että kyllä näihin pitää öljyt vaihtaa, vaikka jotain ihan muuta paljon kerrotaan.
          Kun sitä paskaa sinne kuitenkin kertyy ja se tukkii paikkoja ja aiheuttaa häiriöitä öljyn kiertoon.

          Kai ne sitten aikoo huuhdella laatikon uusilla öljyillä ihan huolella, jotta saavat paskat pois.
          _______________________

          520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

          Chevrolet Chevy Van G20 -86

          RX 520d F10 -10
          ex E60 530ia -04
          ex E34 520i -95
          ex E30 316i -89

          Comment

          • tuspe
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 30

            #6
            Originally posted by Iletu View Post
            Toivottavasti tulee kuntoon.

            Jokos oot saanut uutta tietoa korjaamolta?

            Veljelle olivat tänään sanoneet merkkihuollossa että öljyn vaihto laatikkoon.
            Toivottavasti se sillä sitten selviää, aika ens viikon keskiviikona.
            Minulla paljastui syyksi nyt siirtopumpunanturi. Varsinainen vika siis siinä että siirtopaineet liian pienet, jonka aiheutti viallinen siirtopumppuanturi tai mikä nyt lie onkaan.

            Comment

            • Iletu
              Newbiemmer
              • Jun 2007
              • 22
              • Nummela

              #7
              Originally posted by Iletu View Post
              Olivat vielä sanoneet liikkeessä, että kyllä näihin pitää öljyt vaihtaa, vaikka jotain ihan muuta paljon kerrotaan.
              Kun sitä paskaa sinne kuitenkin kertyy ja se tukkii paikkoja ja aiheuttaa häiriöitä öljyn kiertoon.

              Kai ne sitten aikoo huuhdella laatikon uusilla öljyillä ihan huolella, jotta saavat paskat pois.


              Vika Korjaantui öljynvaihdolla.
              _______________________

              520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

              Chevrolet Chevy Van G20 -86

              RX 520d F10 -10
              ex E60 530ia -04
              ex E34 520i -95
              ex E30 316i -89

              Comment

              • Iletu
                Newbiemmer
                • Jun 2007
                • 22
                • Nummela

                #8
                Päivitystä tilanteeseen

                Originally posted by Iletu View Post
                Vika Korjaantui öljynvaihdolla.
                Eipä se sitten korjaantunutkaan lopulta.

                Öljyn vaihdon jälkeen pelas aikansa hyvin, kun vika taas toistui. Noo tekivät vielä uuden öljynvaihdon ja taas toimi aikansa. Hintaakin tulee jo tuolla tavalla ihan kivasti , kun merkkiliike asialla.

                Vian ilmenemiseen vaikutti jopa ilmansuodattimen vaihtaminen, toimi muutaman päivän ihan hyvin. On varmaan kyllä ihan sattumaa että just silloin pelas.

                Loppullinen vian aiheuttaja taitaa kuitenkin olla se tuolla ylempänä mainittu klassinen siirtopumppu. Olivat mitanneet paineita ja kierrosten noustessa paineet tippuu kuulemma selvästi.

                Pumppu vaihtoon kunhan ehtii itse vaihtamaan ja katellaan sit uudestaan miltä näyttää.
                _______________________

                520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

                Chevrolet Chevy Van G20 -86

                RX 520d F10 -10
                ex E60 530ia -04
                ex E34 520i -95
                ex E30 316i -89

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Originally posted by Iletu View Post
                  Pumppu vaihtoon kunhan ehtii itse vaihtamaan ja katellaan sit uudestaan miltä näyttää.
                  Tuo siirtopaine selviää samantien kun auton laittaa testeriin. Mitähän ne siellä merkkiliikkeessä tekevät? Maksatteko tuosta tunaroinnista?

                  Tiedoksi: Täsmälleen vastaavat oireet löytyivät kaverin 530d-98:sta ja testeri näytti siirtopainehälytystä sekä onlinena liian alhaista painetta. Erillinen mittari kuitenkin näytti paineen olevan OK, joten vika oli moottorinohjausyksikössä. Merkkiliike vaihtoi sen (noin vartin homma) ja veloitti työstä 900 € + osa 850 €. Kuluttajansuoja-asiamies teki (taas) käynnin Laakkoselle ja rahasta palautui noin 600 €. Silti..
                  ---

                  Comment

                  • Iletu
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 22
                    • Nummela

                    #10
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Tuo siirtopaine selviää samantien kun auton laittaa testeriin. Mitähän ne siellä merkkiliikkeessä tekevät? Maksatteko tuosta tunaroinnista?

                    Tiedoksi: Täsmälleen vastaavat oireet löytyivät kaverin 530d-98:sta ja testeri näytti siirtopainehälytystä sekä onlinena liian alhaista painetta. Erillinen mittari kuitenkin näytti paineen olevan OK, joten vika oli moottorinohjausyksikössä. Merkkiliike vaihtoi sen (noin vartin homma) ja veloitti työstä 900 € + osa 850 €. Kuluttajansuoja-asiamies teki (taas) käynnin Laakkoselle ja rahasta palautui noin 600 €. Silti..
                    Juu ei todellakaan makseta enää merkkihuollolle. Öljynvaihdot laatikkoon teki merkkihuolto. Mutta siihen se sai jäädä.

                    Kaverin työpaikalla olivat mitanneet erikseen pumpun paineet. Ja eilen se pumppu viissiin sitten oli levinnyt lopullisesti tai ainakaan auto ei kuulemma kulkenut enää satasta kovempaa. Auto parkkiin ja uutta siirtopumppua hakemaan Hartikaiselta Joensuusta.

                    Toivottavasti ei tuo vika ole sitten tuossa ohjausyksikössä. Alkaa kuulostaa jo pirun kalliilta. Pitää tuostakin mainita velipojalle.

                    Tuolla bemulla ajettu muuten n. 290 tkm. Jos jotakuta tuo tieto kiinnostaa.
                    _______________________

                    520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

                    Chevrolet Chevy Van G20 -86

                    RX 520d F10 -10
                    ex E60 530ia -04
                    ex E34 520i -95
                    ex E30 316i -89

                    Comment

                    • gfield
                      Newbiemmer
                      • Jul 2004
                      • 3
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Omassa 530deessä oli just samat oireet ja vika löytyi moottorin ohjausyksiköstä.. Uutta tilalle ja taas pelaa.
                      * BMW 530DA M-sport -00 *
                      * BMW 728iA -97 *
                      * ex. MB E 320 CDI A Avantgarde -03 *
                      * ex. MB 230 E -88 *

                      Comment

                      • Iletu
                        Newbiemmer
                        • Jun 2007
                        • 22
                        • Nummela

                        #12
                        Originally posted by gfield View Post
                        Omassa 530deessä oli just samat oireet ja vika löytyi moottorin ohjausyksiköstä.. Uutta tilalle ja taas pelaa.

                        Mootorin ohjausyksikkö on jo kertaalleen vaihdettu edellisen omistajan toimesta.

                        Nyt uusi siirtopumppu paikallaan ja vaikuttaa pelaavan nyt paremmin kuin hyvin.
                        Ainakin sellaset kommentit kuulu velipojan suusta, kun soitteli. Että tuntuu taas melkein 200heppaselta autolta.
                        _______________________

                        520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003

                        Chevrolet Chevy Van G20 -86

                        RX 520d F10 -10
                        ex E60 530ia -04
                        ex E34 520i -95
                        ex E30 316i -89

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Moi,

                          Mulla tuossa saksantuonnissa oli siirtopaineet heti oston jälkeen idlenä joku 3.5bar. Rasituksessa sitten laski 3 barin tienoille. Suomessa melkolailla heti puutui 3000rpm:iin ja sitten löyty vikadatasta 3kpl presupply hälyjä. Analogidatassa näky sitte rasituksessa jopa 2.2 barin paineita, ja ajossa tuli nykäsy poikineen kun kiekat nousi yli 3000rpm (ylemmäs ne ei sitten noussutkaan!).

                          Noh, samantien uusi siirtopumppu kaupasta ja äsken laitin paikalleen. Nyt on paineet idlenä 4.1bar, täydessä rasituksessa 3.5baria ja kaikki oireet katosi.

                          Kun tuommoset oireet tulee kun itsellä, niin lukemaan vaan vikakoodit ja livedataa, niin jos siirtopaineet on alhaalla niin ei muutako pumppu vaihtoon ja taas mennään . Tämähän on varmaan yksi yleisimmistä osista, joita näihin diisseleihin joutuu vaihtamaan. Ja mulla laukes 121tkm ajomäärällä.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • eki_boomer
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 223
                            • Klaukkala

                            #14
                            Miten nuo siirtopaineet mitataan?

                            EDIT: Jaa näköjään testerillä, ei varmaankaan salavalikosta saa esille?
                            F31 moped edition...

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by eki_boomer View Post
                              Miten nuo siirtopaineet mitataan?

                              EDIT: Jaa näköjään testerillä, ei varmaankaan salavalikosta saa esille?
                              Testerillä tai sopivalla softalla PC:n läppärillä.

                              Salavalikosta ei näy.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎