Tervehdys kaikille tietäjille!
Autona on -97 525 TDS, ja ongelmana on koko ajan päällä oleva tehon rajoitus. Aikaisemmin tätä vikaa oli vain lämpimällä moottorilla startatessa, mutta vika paheni koko aikaiseksi, tosin mahdollisesti helpommin löydettäväksi.
Vikakoodit on luettu ja tyhjentämisen jälkeen startatessa tulee takaisin kaksi vikaa:
2247072 exhaust gas recirculation control deviation
8372874 thermical oil level sensor
WDS:stä lainattuna vikatilasta kerrotaan näin:
Autona on -97 525 TDS, ja ongelmana on koko ajan päällä oleva tehon rajoitus. Aikaisemmin tätä vikaa oli vain lämpimällä moottorilla startatessa, mutta vika paheni koko aikaiseksi, tosin mahdollisesti helpommin löydettäväksi.
Vikakoodit on luettu ja tyhjentämisen jälkeen startatessa tulee takaisin kaksi vikaa:
2247072 exhaust gas recirculation control deviation
8372874 thermical oil level sensor
WDS:stä lainattuna vikatilasta kerrotaan näin:
The injection quantity (volume) is set in the distributor-type injection pump by means of the control slide valve
(volume control) in the fuel quantity actuator. The actuator sensor signals the actual position of the control
slide valve back to the DDE control unit.
Fault code 1 is stored if the actual position determined by the actuator sensor deviates too far from the actual
position calculated in the DDE control unit. For safety reasons, the fuel supply to the distributor-type injection
pump is then interrupted by means of the electric shut-off valve.
The injection quantity (volume) is limited:
(volume control) in the fuel quantity actuator. The actuator sensor signals the actual position of the control
slide valve back to the DDE control unit.
Fault code 1 is stored if the actual position determined by the actuator sensor deviates too far from the actual
position calculated in the DDE control unit. For safety reasons, the fuel supply to the distributor-type injection
pump is then interrupted by means of the electric shut-off valve.
The injection quantity (volume) is limited:
At an engine coolant temperature greater than 107 o C (engine protection function)
At an engine oil temperature greater than 130 o C (engine protection function)
At an excessively high volume of black smoke
The injection quantity (volume) is increased:
At an engine coolant temperature less than 60 o C
When driving off (automatic transmission only)
The maximum injection quantity (volume) is limited to a substitute value of 33 mg/stroke (corresponds
approximately to a maximum speed of 190 km/h at full load) if the following faults are currently applicable:
approximately to a maximum speed of 190 km/h at full load) if the following faults are currently applicable:
Fault code 6: Exhaust gas recirculation control deviation
Fault code 10: Start of injection control deviation
Fault code 101: Boost pressure control deviation
Fault code 5: Needle movement sensor
Fault code 102: Control unit fault
EGR on tulpattu tulppaamalla pakokaasujen kierrätysputki ja imuletku. Control deviation solenoidin olen mitannut ja se antaa Pierburgin ohjeen mukaisia arvoja. Aikaisemmin on ollut forumilla keskustelua ettei tulppaaminen aiheuta herjoja, mutta miten DDE haistelee liiallisen savutuksen? Solenoidin vastusarvostako? Onko solenoidi sittenkin kaputt?
Onko kokemusta tällaisesta riesasta?
A substitute value of 21 mg/stroke is still used for the DDE 2.2 control unit with the part numbers 2246541 and
2246616 (installed up to 5/96). This value further limits the maximum speed to approx. 140 km/h).
2246616 (installed up to 5/96). This value further limits the maximum speed to approx. 140 km/h).
EGR on tulpattu tulppaamalla pakokaasujen kierrätysputki ja imuletku. Control deviation solenoidin olen mitannut ja se antaa Pierburgin ohjeen mukaisia arvoja. Aikaisemmin on ollut forumilla keskustelua ettei tulppaaminen aiheuta herjoja, mutta miten DDE haistelee liiallisen savutuksen? Solenoidin vastusarvostako? Onko solenoidi sittenkin kaputt?
Onko kokemusta tällaisesta riesasta?
Comment