Haeskelin foorumilta vastaavanlaista vikaa kuin itselläni ilmenee, mutta tällaista ei löytynyt.
Vika on siis seuraavanlainen: Kun auton starttaa kylmänä, niin tyhjäkäynti on aluksi noin minuutin OK, sen jälkeen alkaa vapina jolloin tuntuu kuin kaikki pannut ei olisi pelissä tai ajoitukset ainakin aivan pielessä. Jos tässä vaiheessa ei anna kaasua niin vapina vaan pahenee ja lopulta syttyy keltainen moottorin häiriövalo (päästöarvot ylittyneet), ja moottori vaikuttaa tukehtuvan ja joskus sammuukin.
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja siellä oli ilmoitus vanos säätimen vajaatoiminnasta, jolloin korjaamo (huom. BMW merkkikorjaamo) suositteli VANOS säätimen vaihtoa. VANOS vaihdettiin (n.1000e remontti!), ja oireet ovat edelleen aivan samat. Vikakoodistakin löytyy edelleen aivan sama vikailmoitus. Testerillä ajettaessa VANOS testi menee läpi hienosti ilman mitään ongelmaa, mutta että testin voi tehdä on öljyn oltava vähintään 80 asteista, jolloin auto toimiikin hyvin. Merkkikorjaamolla ei enää osata tehdä mitään, seuraava askel olisi kuulemma moottorin purkaminen atomeiksi ja sitä kautta vian hakeminen, joka ei omaan korvaani kuulosta kovinkaan edulliselta toimenpiteeltä...
Auto pelaa lämpimänä kuin enkeli, ja jos kylmänäkin lähtee heti ajelemaan, niin vikaa ei oikeastaan huomaa ollenkaan.
Onko kellään ollut vastaavaa oireilua, tai löytyykö muuten lääkettä tähän ongelmaan?
Vika on siis seuraavanlainen: Kun auton starttaa kylmänä, niin tyhjäkäynti on aluksi noin minuutin OK, sen jälkeen alkaa vapina jolloin tuntuu kuin kaikki pannut ei olisi pelissä tai ajoitukset ainakin aivan pielessä. Jos tässä vaiheessa ei anna kaasua niin vapina vaan pahenee ja lopulta syttyy keltainen moottorin häiriövalo (päästöarvot ylittyneet), ja moottori vaikuttaa tukehtuvan ja joskus sammuukin.
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja siellä oli ilmoitus vanos säätimen vajaatoiminnasta, jolloin korjaamo (huom. BMW merkkikorjaamo) suositteli VANOS säätimen vaihtoa. VANOS vaihdettiin (n.1000e remontti!), ja oireet ovat edelleen aivan samat. Vikakoodistakin löytyy edelleen aivan sama vikailmoitus. Testerillä ajettaessa VANOS testi menee läpi hienosti ilman mitään ongelmaa, mutta että testin voi tehdä on öljyn oltava vähintään 80 asteista, jolloin auto toimiikin hyvin. Merkkikorjaamolla ei enää osata tehdä mitään, seuraava askel olisi kuulemma moottorin purkaminen atomeiksi ja sitä kautta vian hakeminen, joka ei omaan korvaani kuulosta kovinkaan edulliselta toimenpiteeltä...
Auto pelaa lämpimänä kuin enkeli, ja jos kylmänäkin lähtee heti ajelemaan, niin vikaa ei oikeastaan huomaa ollenkaan.
Onko kellään ollut vastaavaa oireilua, tai löytyykö muuten lääkettä tähän ongelmaan?
Comment