Originally posted by Sergei520i
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 520iA touring 2002 tyhjäkäynti kylmänä
Collapse
X
-
Originally posted by KimiBMW View PostKokeilin ottaa ilmamassa mittarin johdon irti, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta "ravisteluun". Olisiko kenelläkään mitään muita kokeilunarvoisia vinkkejä vian selvittämiseksi?
Tuo Maf:n johdon irroittaminen ei vaikuta millään lailla minunkaan autossani
kylmänä esiintyvään ravisteluun.Tätä vikaa ei ilmeisesti m52tu koneissa ole,
vaan tämä uudempi m54 tuntuu postauksien perusteella kärsivän tästä vaivasta useammin..Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostSamaa ongelmaa yritetty selvitellä täälläkin, tänään auto kävi startatessa kylmänä todella huonosti, aivan kun 3:lla sylinterillä ja vikakoodien luku paljasti tuon saman "Burning Fail"n 1, 2 ja 3 sylintereiltä.Voisiko vika olla lambda-anturissa ja voisiko tuota testata esim.vaihtamalla lambdat keskenään?Siis ne ennen katteja olevat.Alkaa olla konstit loppu, aivan summissa ei viitsisi kalliita osia ostella..Aikaisemmin tuo sama herja on tullut vain 3:s pytyltä mutta nyt oireili jo puoli moottoria...
Tuo Maf:n johdon irroittaminen ei vaikuta millään lailla minunkaan autossani
kylmänä esiintyvään ravisteluun.Tätä vikaa ei ilmeisesti m52tu koneissa ole,
vaan tämä uudempi m54 tuntuu postauksien perusteella kärsivän tästä vaivasta useammin..
Näyttää tosiaan olevan että näitä tapauksia alkaa esiintyä m54 koneessa.
Häviääkö sinullakin oireet moottorin lämmetessä? Kun moottori on lämmennyt sen verran että lämpötilamittarin viisari on sinisen alueen ylälaidassa, niin oire häviää ja auto toimii normaalisti ilman "ravistelua". Itselläni oire on pysynyt samanlaisena jo yli vuoden (n.30tkm).
Comment
-
-
Joo, ei auttanut tulpanhattujen vaihto. Edelleen ravistaa ja hyytyy kylmänä jos on ilmamassamittarin johto paikoillaan. Mitäs sitä sitten kokeiltas? Massamittari on vaihdettu kans. Joku anturi vika kait tuon täytyy olla kun kylmänä ei pelaa ja kun lämpenee niin alkaa toimimaan kuin taikaiskusta... Edit: Tai sitten on vielä ilmavuoto jossain. Haitariputki on vaihdettu...Last edited by Sergei520i; 07-05-2008, 12:18.
Comment
-
-
Jatketaanpas tätä x-files käyntihäiriö tarinaa..Oman autoni Dme:n ohjelma päivitettiin uudempaan versioon huollossa mutta edelleenkin hetkellistä ravistelua kylmänä..Eli ei ollut vika tuossakaan.Onko kellään mitään uutta tähän/autoa saatu kuntoon?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostJatketaanpas tätä x-files käyntihäiriö tarinaa..Oman autoni Dme:n ohjelma päivitettiin uudempaan versioon huollossa mutta edelleenkin hetkellistä ravistelua kylmänä..Eli ei ollut vika tuossakaan.Onko kellään mitään uutta tähän/autoa saatu kuntoon?
Eipä ole uutta tähän, minullakin on päivitetty tuo ohjelma, mutta siitä ei ollut myöskään mitään apua. Katselin Bimmerfestin sivuilta jenkki kohtalotovereiden tarinoita ja sielläkin tuntuu olevan samaa ongelmaa todella paljon, en kuitenkaan löytänyt sieltäkään ratkaisua tähän.
Comment
-
-
Joopa, otetaas taas ylös tätä..onko kukaan saanut ravistelua tyhjäkäynnillä kuriin?Nyt olisi vaihdettu uudet Bosch-tulpat, ei apuja tästäkään, vaihdettu kokeeksi Pre-cat lambdojen paikkaa, ei vaikutusta koodeihin, "240 Burning Fail Cylinder 3" ja "243 Burning Fail Cylinder 6" edelleenkin.
Vanos-vikaan en usko tässä, m54:ssa pitäisi oleman sama vanos kuin m52tu:ssa mutta Dme:hän on erilainen ja elektroniikan pitäisi "korjata" m54:ssa tuo tyhjäkäynnin notkahdus mistä monet ovat täälläkin kirjoitelleet.Eikä tälläistä notkahdusta autossa tapahdukaan, ainoastaan tuo riivatun vatkaus hetken tyhjäkäynnillä kylmänä.
Eli tuntuu nämä bemun päivitykset menevän vähän persiilleen aina välillä, jokin vika poistuu ja sitten tulee tilalle jotain puolta "jännempää".....mitä ei saa selville millään konstilla...Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by KimiBMW View PostHaeskelin foorumilta vastaavanlaista vikaa kuin itselläni ilmenee, mutta tällaista ei löytynyt.
Vika on siis seuraavanlainen: Kun auton starttaa kylmänä, niin tyhjäkäynti on aluksi noin minuutin OK, sen jälkeen alkaa vapina jolloin tuntuu kuin kaikki pannut ei olisi pelissä tai ajoitukset ainakin aivan pielessä. Jos tässä vaiheessa ei anna kaasua niin vapina vaan pahenee ja lopulta syttyy keltainen moottorin häiriövalo (päästöarvot ylittyneet), ja moottori vaikuttaa tukehtuvan ja joskus sammuukin.
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja siellä oli ilmoitus vanos säätimen vajaatoiminnasta, jolloin korjaamo (huom. BMW merkkikorjaamo) suositteli VANOS säätimen vaihtoa. VANOS vaihdettiin (n.1000e remontti!), ja oireet ovat edelleen aivan samat. Vikakoodistakin löytyy edelleen aivan sama vikailmoitus. Testerillä ajettaessa VANOS testi menee läpi hienosti ilman mitään ongelmaa, mutta että testin voi tehdä on öljyn oltava vähintään 80 asteista, jolloin auto toimiikin hyvin. Merkkikorjaamolla ei enää osata tehdä mitään, seuraava askel olisi kuulemma moottorin purkaminen atomeiksi ja sitä kautta vian hakeminen, joka ei omaan korvaani kuulosta kovinkaan edulliselta toimenpiteeltä...
Auto pelaa lämpimänä kuin enkeli, ja jos kylmänäkin lähtee heti ajelemaan, niin vikaa ei oikeastaan huomaa ollenkaan.
Onko kellään ollut vastaavaa oireilua, tai löytyykö muuten lääkettä tähän ongelmaan?
Viallinen tai väärä tulppa sekoittaa käynnin ja after-cat lambda haistelee vian ja sytyttää valon?
Ilmamassan piuhan irroitus auttaa koska menee vikatilaan ja varajärjestelmälle?
Comment
-
-
Voi voi, ei toimi auto vieläkään ei.Olisiko kellään poppamiehellä mitään vinkkiä mikä ihme tämän tyhjäkäyntisekoilun aiheuttaa?Nyt on vaihdettu siis vikakoodien mukaan molemmat nokkien tunnistimet, termostaattikotelo (jossa se vastus) ja sytytystulpat.Disa/Icv ja kaasuläppäkotelo puhdistettu, imuvuodot tutkittu (huohotinletkut jne. tarkistettu)Päivitetty Dme Ms43 versioon Bms46 huollossa.
Eli auto käy kylmänä 10-15sek kunnolla, sitten menee jotain pieleen ja käynti muuttuu huonoksi, aivan kun pari sylinteriä tippuisi pois kokonaan.Jonkin aikaa näin ravisteltuaan käynti paranee (noin puoli min) ja taas käy kunnolla.Lämpöisenä ei mitään ongelmia ja käynnistyvyys normaalia (myös kylmänä).Vikakoodeja ei tule paitsi tuon ravistelun jälkeen nuo samat "Burning failit 243 ja 240".Joskus sytyttää vikavalon jos oikein pahasti antaa hakata.
Inpan shadow memory antaa myös koodin "63 Monitoring control units Selfe Test 3"
On vaihdeltu Pre-cat lambdojen paikkaa, puolien/eristeiden järjestystä, vikakoodit vaan pysyvät 3,6 pytyiltä (joskus satunnaisesti jokin muu sylinteri)
Auton ei tarvi paljonkaan jäähtyä että tuo ravistelu palaa kehiin.Nyt m54 asiantuntijat, apunne olisi erittäin tervetullutta....Last edited by creative 22; 02-06-2008, 23:15.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostVoi voi, ei toimi auto vieläkään ei.Olisiko kellään poppamiehellä mitään vinkkiä mikä ihme tämän tyhjäkäyntisekoilun aiheuttaa?Nyt on vaihdettu siis vikakoodien mukaan molemmat nokkien tunnistimet, termostaattikotelo (jossa se vastus) ja sytytystulpat.Disa/Icv ja kaasuläppäkotelo puhdistettu, imuvuodot tutkittu (huohotinletkut jne. tarkistettu)Päivitetty Dme Ms43 versioon Bms46 huollossa.
Eli auto käy kylmänä 10-15sek kunnolla, sitten menee jotain pieleen ja käynti muuttuu huonoksi, aivan kun pari sylinteriä tippuisi pois kokonaan.Jonkin aikaa näin ravisteltuaan käynti paranee (noin puoli min) ja taas käy kunnolla.Lämpöisenä ei mitään ongelmia ja käynnistyvyys normaalia (myös kylmänä).Vikakoodeja ei tule paitsi tuon ravistelun jälkeen nuo samat "Burning failit 243 ja 240".Joskus sytyttää vikavalon jos oikein pahasti antaa hakata.
Inpan shadow memory antaa myös koodin "63 Monitoring control units Selfe Test 3"
On vaihdeltu Pre-cat lambdojen paikkaa, puolien/eristeiden järjestystä, vikakoodit vaan pysyvät 3,6 pytyiltä (joskus satunnaisesti jokin muu sylinteri)
Auton ei tarvi paljonkaan jäähtyä että tuo ravistelu palaa kehiin.Nyt m54 asiantuntijat, apunne olisi erittäin tervetullutta....
Tuossa eräs vastaava pitkään etsitty tapaus korjaantui bensansuodattimen vaihdolla?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJokos tähän ongelmaan on löytynyt ratkaisu?
Tuossa eräs vastaava pitkään etsitty tapaus korjaantui bensansuodattimen vaihdolla?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostEipä ole löytynyt..vaihdoin myös tuon suodattimen/paineensäätimen omaan koslaani mutta eipä sillä vaikutusta ollut.Jos Maffin johto on irti , auto käy vähän paremmin, ts. ravistelu kestää vähän vähemmän aikaa eikä sytytä vikavaloa.Kunnolla auto ei kuitenkaan käy..Last edited by Hemi; 15-03-2009, 20:13.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMitenkäs imunokan vanossolenoidi? oletko koputellut jos/kun vatkaa pidemmän tyhjäkäyntijakson aikana?
Bmw huollon mukaan ei kuitenkaan ole merkintää mahdollisesta takuukorjauksesta, tosin huoltoneuvoja totesi että tuo ei välttämättä näy heidän tiedoissaan.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Comment