Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 520iA touring 2002 tyhjäkäynti kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Sergei520i View Post
    liitin siinä päällä, nyppäät vaan pois
    Liittimessä olevaa lukituslankaa/sokkaa pitää painaa jotta liitin irtoaa. Samoin asennuksessa pitää painaa liitin kunnolla pohjaan jotta sokka lukittuu.
    E39 528iA

    Comment

    • KimiBMW
      Newbiemmer
      • Sep 2007
      • 16

      #17
      Kokeilin ottaa ilmamassa mittarin johdon irti, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta "ravisteluun". Olisiko kenelläkään mitään muita kokeilunarvoisia vinkkejä vian selvittämiseksi?

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #18
        Originally posted by KimiBMW View Post
        Kokeilin ottaa ilmamassa mittarin johdon irti, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta "ravisteluun". Olisiko kenelläkään mitään muita kokeilunarvoisia vinkkejä vian selvittämiseksi?
        Samaa ongelmaa yritetty selvitellä täälläkin, tänään auto kävi startatessa kylmänä todella huonosti, aivan kun 3:lla sylinterillä ja vikakoodien luku paljasti tuon saman "Burning Fail"n 1, 2 ja 3 sylintereiltä.Voisiko vika olla lambda-anturissa ja voisiko tuota testata esim.vaihtamalla lambdat keskenään?Siis ne ennen katteja olevat.Alkaa olla konstit loppu, aivan summissa ei viitsisi kalliita osia ostella..Aikaisemmin tuo sama herja on tullut vain 3:s pytyltä mutta nyt oireili jo puoli moottoria...

        Tuo Maf:n johdon irroittaminen ei vaikuta millään lailla minunkaan autossani
        kylmänä esiintyvään ravisteluun.Tätä vikaa ei ilmeisesti m52tu koneissa ole,
        vaan tämä uudempi m54 tuntuu postauksien perusteella kärsivän tästä vaivasta useammin..
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • KimiBMW
          Newbiemmer
          • Sep 2007
          • 16

          #19
          Originally posted by creative 22 View Post
          Samaa ongelmaa yritetty selvitellä täälläkin, tänään auto kävi startatessa kylmänä todella huonosti, aivan kun 3:lla sylinterillä ja vikakoodien luku paljasti tuon saman "Burning Fail"n 1, 2 ja 3 sylintereiltä.Voisiko vika olla lambda-anturissa ja voisiko tuota testata esim.vaihtamalla lambdat keskenään?Siis ne ennen katteja olevat.Alkaa olla konstit loppu, aivan summissa ei viitsisi kalliita osia ostella..Aikaisemmin tuo sama herja on tullut vain 3:s pytyltä mutta nyt oireili jo puoli moottoria...

          Tuo Maf:n johdon irroittaminen ei vaikuta millään lailla minunkaan autossani
          kylmänä esiintyvään ravisteluun.Tätä vikaa ei ilmeisesti m52tu koneissa ole,
          vaan tämä uudempi m54 tuntuu postauksien perusteella kärsivän tästä vaivasta useammin..


          Näyttää tosiaan olevan että näitä tapauksia alkaa esiintyä m54 koneessa.

          Häviääkö sinullakin oireet moottorin lämmetessä? Kun moottori on lämmennyt sen verran että lämpötilamittarin viisari on sinisen alueen ylälaidassa, niin oire häviää ja auto toimii normaalisti ilman "ravistelua". Itselläni oire on pysynyt samanlaisena jo yli vuoden (n.30tkm).

          Comment

          • Sergei520i
            Newbiemmer
            • Apr 2008
            • 6

            #20
            Joo, ei auttanut tulpanhattujen vaihto. Edelleen ravistaa ja hyytyy kylmänä jos on ilmamassamittarin johto paikoillaan. Mitäs sitä sitten kokeiltas? Massamittari on vaihdettu kans. Joku anturi vika kait tuon täytyy olla kun kylmänä ei pelaa ja kun lämpenee niin alkaa toimimaan kuin taikaiskusta... Edit: Tai sitten on vielä ilmavuoto jossain. Haitariputki on vaihdettu...
            Last edited by Sergei520i; 07-05-2008, 12:18.

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #21
              Jatketaanpas tätä x-files käyntihäiriö tarinaa..Oman autoni Dme:n ohjelma päivitettiin uudempaan versioon huollossa mutta edelleenkin hetkellistä ravistelua kylmänä..Eli ei ollut vika tuossakaan.Onko kellään mitään uutta tähän/autoa saatu kuntoon?
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • KimiBMW
                Newbiemmer
                • Sep 2007
                • 16

                #22
                Originally posted by creative 22 View Post
                Jatketaanpas tätä x-files käyntihäiriö tarinaa..Oman autoni Dme:n ohjelma päivitettiin uudempaan versioon huollossa mutta edelleenkin hetkellistä ravistelua kylmänä..Eli ei ollut vika tuossakaan.Onko kellään mitään uutta tähän/autoa saatu kuntoon?

                Eipä ole uutta tähän, minullakin on päivitetty tuo ohjelma, mutta siitä ei ollut myöskään mitään apua. Katselin Bimmerfestin sivuilta jenkki kohtalotovereiden tarinoita ja sielläkin tuntuu olevan samaa ongelmaa todella paljon, en kuitenkaan löytänyt sieltäkään ratkaisua tähän.

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #23
                  Joopa, otetaas taas ylös tätä..onko kukaan saanut ravistelua tyhjäkäynnillä kuriin?Nyt olisi vaihdettu uudet Bosch-tulpat, ei apuja tästäkään, vaihdettu kokeeksi Pre-cat lambdojen paikkaa, ei vaikutusta koodeihin, "240 Burning Fail Cylinder 3" ja "243 Burning Fail Cylinder 6" edelleenkin.

                  Vanos-vikaan en usko tässä, m54:ssa pitäisi oleman sama vanos kuin m52tu:ssa mutta Dme:hän on erilainen ja elektroniikan pitäisi "korjata" m54:ssa tuo tyhjäkäynnin notkahdus mistä monet ovat täälläkin kirjoitelleet.Eikä tälläistä notkahdusta autossa tapahdukaan, ainoastaan tuo riivatun vatkaus hetken tyhjäkäynnillä kylmänä.

                  Eli tuntuu nämä bemun päivitykset menevän vähän persiilleen aina välillä, jokin vika poistuu ja sitten tulee tilalle jotain puolta "jännempää".....mitä ei saa selville millään konstilla...
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • Jorkkoo
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 89

                    #24
                    Itselläni saattoi olla moukan tuuria, mutta nykiminen poistui bensansuodattimen vaihdolla. :think

                    Comment

                    • soldia
                      Banned
                      • Feb 2006
                      • 725
                      • Planet X

                      #25
                      Originally posted by KimiBMW View Post
                      Haeskelin foorumilta vastaavanlaista vikaa kuin itselläni ilmenee, mutta tällaista ei löytynyt.

                      Vika on siis seuraavanlainen: Kun auton starttaa kylmänä, niin tyhjäkäynti on aluksi noin minuutin OK, sen jälkeen alkaa vapina jolloin tuntuu kuin kaikki pannut ei olisi pelissä tai ajoitukset ainakin aivan pielessä. Jos tässä vaiheessa ei anna kaasua niin vapina vaan pahenee ja lopulta syttyy keltainen moottorin häiriövalo (päästöarvot ylittyneet), ja moottori vaikuttaa tukehtuvan ja joskus sammuukin.

                      Kävin luetuttamassa vikakoodit ja siellä oli ilmoitus vanos säätimen vajaatoiminnasta, jolloin korjaamo (huom. BMW merkkikorjaamo) suositteli VANOS säätimen vaihtoa. VANOS vaihdettiin (n.1000e remontti!), ja oireet ovat edelleen aivan samat. Vikakoodistakin löytyy edelleen aivan sama vikailmoitus. Testerillä ajettaessa VANOS testi menee läpi hienosti ilman mitään ongelmaa, mutta että testin voi tehdä on öljyn oltava vähintään 80 asteista, jolloin auto toimiikin hyvin. Merkkikorjaamolla ei enää osata tehdä mitään, seuraava askel olisi kuulemma moottorin purkaminen atomeiksi ja sitä kautta vian hakeminen, joka ei omaan korvaani kuulosta kovinkaan edulliselta toimenpiteeltä...

                      Auto pelaa lämpimänä kuin enkeli, ja jos kylmänäkin lähtee heti ajelemaan, niin vikaa ei oikeastaan huomaa ollenkaan.

                      Onko kellään ollut vastaavaa oireilua, tai löytyykö muuten lääkettä tähän ongelmaan?
                      Veikkaan jotain tulppaa?

                      Viallinen tai väärä tulppa sekoittaa käynnin ja after-cat lambda haistelee vian ja sytyttää valon?

                      Ilmamassan piuhan irroitus auttaa koska menee vikatilaan ja varajärjestelmälle?

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #26
                        Voi voi, ei toimi auto vieläkään ei.Olisiko kellään poppamiehellä mitään vinkkiä mikä ihme tämän tyhjäkäyntisekoilun aiheuttaa?Nyt on vaihdettu siis vikakoodien mukaan molemmat nokkien tunnistimet, termostaattikotelo (jossa se vastus) ja sytytystulpat.Disa/Icv ja kaasuläppäkotelo puhdistettu, imuvuodot tutkittu (huohotinletkut jne. tarkistettu)Päivitetty Dme Ms43 versioon Bms46 huollossa.

                        Eli auto käy kylmänä 10-15sek kunnolla, sitten menee jotain pieleen ja käynti muuttuu huonoksi, aivan kun pari sylinteriä tippuisi pois kokonaan.Jonkin aikaa näin ravisteltuaan käynti paranee (noin puoli min) ja taas käy kunnolla.Lämpöisenä ei mitään ongelmia ja käynnistyvyys normaalia (myös kylmänä).Vikakoodeja ei tule paitsi tuon ravistelun jälkeen nuo samat "Burning failit 243 ja 240".Joskus sytyttää vikavalon jos oikein pahasti antaa hakata.
                        Inpan shadow memory antaa myös koodin "63 Monitoring control units Selfe Test 3"

                        On vaihdeltu Pre-cat lambdojen paikkaa, puolien/eristeiden järjestystä, vikakoodit vaan pysyvät 3,6 pytyiltä (joskus satunnaisesti jokin muu sylinteri)
                        Auton ei tarvi paljonkaan jäähtyä että tuo ravistelu palaa kehiin.Nyt m54 asiantuntijat, apunne olisi erittäin tervetullutta....
                        Last edited by creative 22; 02-06-2008, 23:15.
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by creative 22 View Post
                          Voi voi, ei toimi auto vieläkään ei.Olisiko kellään poppamiehellä mitään vinkkiä mikä ihme tämän tyhjäkäyntisekoilun aiheuttaa?Nyt on vaihdettu siis vikakoodien mukaan molemmat nokkien tunnistimet, termostaattikotelo (jossa se vastus) ja sytytystulpat.Disa/Icv ja kaasuläppäkotelo puhdistettu, imuvuodot tutkittu (huohotinletkut jne. tarkistettu)Päivitetty Dme Ms43 versioon Bms46 huollossa.

                          Eli auto käy kylmänä 10-15sek kunnolla, sitten menee jotain pieleen ja käynti muuttuu huonoksi, aivan kun pari sylinteriä tippuisi pois kokonaan.Jonkin aikaa näin ravisteltuaan käynti paranee (noin puoli min) ja taas käy kunnolla.Lämpöisenä ei mitään ongelmia ja käynnistyvyys normaalia (myös kylmänä).Vikakoodeja ei tule paitsi tuon ravistelun jälkeen nuo samat "Burning failit 243 ja 240".Joskus sytyttää vikavalon jos oikein pahasti antaa hakata.
                          Inpan shadow memory antaa myös koodin "63 Monitoring control units Selfe Test 3"

                          On vaihdeltu Pre-cat lambdojen paikkaa, puolien/eristeiden järjestystä, vikakoodit vaan pysyvät 3,6 pytyiltä (joskus satunnaisesti jokin muu sylinteri)
                          Auton ei tarvi paljonkaan jäähtyä että tuo ravistelu palaa kehiin.Nyt m54 asiantuntijat, apunne olisi erittäin tervetullutta....
                          Jokos tähän ongelmaan on löytynyt ratkaisu?
                          Tuossa eräs vastaava pitkään etsitty tapaus korjaantui bensansuodattimen vaihdolla?

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Jokos tähän ongelmaan on löytynyt ratkaisu?
                            Tuossa eräs vastaava pitkään etsitty tapaus korjaantui bensansuodattimen vaihdolla?
                            Eipä ole löytynyt..vaihdoin myös tuon suodattimen/paineensäätimen omaan koslaani mutta eipä sillä vaikutusta ollut.Jos Maffin johto on irti , auto käy vähän paremmin, ts. ravistelu kestää vähän vähemmän aikaa eikä sytytä vikavaloa.Kunnolla auto ei kuitenkaan käy..
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by creative 22 View Post
                              Eipä ole löytynyt..vaihdoin myös tuon suodattimen/paineensäätimen omaan koslaani mutta eipä sillä vaikutusta ollut.Jos Maffin johto on irti , auto käy vähän paremmin, ts. ravistelu kestää vähän vähemmän aikaa eikä sytytä vikavaloa.Kunnolla auto ei kuitenkaan käy..
                              Mitenkäs imunokan vanossolenoidi? oletko koputellut jos/kun vatkaa pidemmän tyhjäkäyntijakson aikana?
                              Last edited by Hemi; 15-03-2009, 20:13.

                              Comment

                              • creative 22
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 560
                                • Alavus

                                #30
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Mitenkäs imunokan vanossolenoidi? oletko koputellut jos/kun vatkaa pidemmän tyhjäkäyntijakson aikana?
                                En ole tuota kokeillut, vanoksien liittimet irti olen kokeillut kylmäkäynnistystä mutta ei ole mitään vaikutusta.Jotain kummaa autossa muutenkin on, tuntuu että tuota vikaa on selvitelty jo ennemminkin, vanos on ollut auki (pulteista näkee) Dme on käsittääkseni vaihdettu jo kertaalleen.Auto on tehty 10/00, Dme:n kotelossa kuitenkin tarra 16.11.01 ja viivakoodit myös.
                                Bmw huollon mukaan ei kuitenkaan ole merkintää mahdollisesta takuukorjauksesta, tosin huoltoneuvoja totesi että tuo ei välttämättä näy heidän tiedoissaan.
                                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                                BMW Freude Am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎