memebuy23buy

E39 alatukivarsi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    ...ja muistakaa sitten kiristää se sisimmäinen kiinnityspultti vasta kun auton massa on jousituksen päällä=alatukivarret oikeassa asennossa.

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 949
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      ...ja muistakaa sitten kiristää se sisimmäinen kiinnityspultti vasta kun auton massa on jousituksen päällä=alatukivarret oikeassa asennossa.
      Tähän jatkokysymys: Onko käytännössä riittävää, että auto makaa omalla painollansa vai pitäisikö olla lastattu niillä speksatuilla lisäpainoilla?
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by E39-530A View Post
        Tähän jatkokysymys: Onko käytännössä riittävää, että auto makaa omalla painollansa vai pitäisikö olla lastattu niillä speksatuilla lisäpainoilla?
        Eiköhän se riitä kun alatukivarret ovat edes suunnilleen siinä asennossa/kulmassa missä ne elinkaarensa tulevat viettämään.
        Usein vain näkee että pultit vadetään kiinni kun etupää roikkuu tunkin varassa alhaalla. Tällöin pusliin jää kova kiertojännitys joka vaikuttaa ajettavuuteen sekä ko.puslien käyttöikään.

        Comment

        • McCrank
          Newbiemmer
          • Mar 2005
          • 24

          #19
          Originally posted by VeskuD View Post
          Kiitoksia loistavista neuvoista.
          Mulla kävi kuitenkin niin, että kun lämmintin valua ja löin pultin päähän,
          niin alatukivarsi lähti irti holkki mukanaan. No sitten sain holkin irti bilteman
          työkalulla. Piti vaan pultista sahata sentti pois, että sai sen mahtumaan
          leukojen väliin. Holkki meni takaisin valun sisään helposti ja uuden alatukivarren
          asennuksessa ei ollut ongelmia. Ja vielä jäi katsastuksen kanssa pelivaraa
          yksi päivä.
          Itellä kävi samalla tavalla, että holkki jäi vanhaan tukivarteen kiinni ja tuntuu olevan ihan tosissaan siinä kiinni, kaikkea on jo melkeen kokeiltu. Saako noita pelkkiä holkkeja ostettua jostain?

          Comment

          • Xander
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 122
            • Home

            #20
            Pistäppä vaikka rälläkällä poikki holkin alapuolelta ja lyö irti..siis jollet enää tartte sitä tukivartta

            Comment

            • harald
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 252
              • Kaarina

              #21
              Originally posted by McCrank View Post
              Itellä kävi samalla tavalla, että holkki jäi vanhaan tukivarteen kiinni ja tuntuu olevan ihan tosissaan siinä kiinni, kaikkea on jo melkeen kokeiltu. Saako noita pelkkiä holkkeja ostettua jostain?
              Ulosvetäjä, kylmää ja kuumaa, niin pitäis lähteä. Kylmäsprayn olen havainnut monessa irroitusongelmassa varsin käyttökelpoiseksi.
              W204 C350 AMG
              Toyota Corolla 1.3XI 16V
              Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

              Comment

              • turomu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 310
                • Kuusamo

                #22
                niin löytyykö sitä pelkkää holkkia? Sain murrettua siitä sen leveämmän osan ja tukivarren pultti on vieläkin sisässä. Ei löydy ainakaan varaosanumeroa realoemista
                X3 30d M-sport
                exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #23
                  Originally posted by turomu View Post
                  Ei löydy ainakaan varaosanumeroa realoemista
                  no ei löydy ei... kun ei saa erikseen
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    #24
                    Joo eihän niitä saa tosiaan erikseen. Jossain toisessa ketjussa joku oli jossain metallipajalla teettänyt uuden.

                    E: tästä olikin jo näköjään puhetta toisessa ketjussa

                    Comment

                    Working...
                    X