Kysymyksiä uuteen e39:iin liittyen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kawa_m3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 143
    • Porvoo / Helsinki

    #31
    Originally posted by JonasG View Post
    Siirtopumppu tiensä päässä todennäköisesti mikäli kyseessä on diesel..
    OK, kiitti, diesel on. 330d -00.

    Varoitteleekohan toi etukäteen muutaman kerran vai voiko jättää ihan laakista käynnistymättä kokonaan?
    Unohdin sanoa et kävin kyl lukeen koodit eikä tosin sanonu pumpusta mitään... hehkuista jotain kuittaili, glühanlage sano.
    Silloin kuin auto kiukutteli se oli just sellasen 1-2h seissy eli puolilämmin.

    Onkohan pumpun vaihto teeseitsehomma? Täytyy iltasella tehä vähän etsiskellä hintoja, jne tai jos jolla kulla on heti framilla niin kertokaa ihmeessä.

    Mikähän siinä pumpussa muuten on? liitoksissa jotain? jotenkin kun tuntuu et ajossa toimii normaalisti ja välillä ajan aika lujaa, asun Saksassa.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #32
      Siirtopumppuongelmat ovat yleisiä M57:ssa, mutta usein ne aiheuttavat myös nykimistä korkeilla kierroksilla ja tehojen puutumista. Matalasta siirtopaineesta jää yleensä myös selvä vikakoodi. Pumpun vaihto on varsin helposti itse tehtävissä.

      Muita käynnistysvaikeuksia aiheuttavia ovat esim. nokka-(kampi-)akselin asentotunnistin (RPM monitoring) tai vuotava suutin. Vuotavasta suuttimesta voi saada osviittaa lukemalla diagnostiikalla suuttimien korjausarvot. Paluuvuodot voi arvioida/mitata ottamalla irti paluulinjan suuttimien päältä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #33
        Omat havainnot (E39) lyhyesti:

        - kylmäkäynnistys hyvä, lämpimänä starttaa, muttei käynnisty -> nokka-(kampi-)akselin asentotunnistin

        - sekä kylmä- että lämminkäynnistys huonoja tai ei käynnisty ollenkaan ja kovemmilla nopeuksilla hyytyy -> siirtopumppu

        - tyhjäkäynnillä yskii ja meinaa sammua -> suutin tai k-painepumpun solenoidi
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Kawa_m3
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 143
          • Porvoo / Helsinki

          #34
          Kiitos kommenteista.

          Tulee usein tultua fillarilla töihin joten tuo(kin) seisoo kotosalla. Seurailen sen toimintaa ja ilmoittelen.

          Kiitos vielä vastanneille.

          Comment

          • Olli t4R
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 67
            • Oulu

            #35
            Originally posted by buksin-1 View Post
            Omat havainnot (E39) lyhyesti:

            - kylmäkäynnistys hyvä, lämpimänä starttaa, muttei käynnisty -> nokka-(kampi-)akselin asentotunnistin

            - sekä kylmä- että lämminkäynnistys huonoja tai ei käynnisty ollenkaan ja kovemmilla nopeuksilla hyytyy -> siirtopumppu

            - tyhjäkäynnillä yskii ja meinaa sammua -> suutin tai k-painepumpun solenoidi

            Kyseessä oli juurikin tuo nokka-akselin asentoanturi.


            e60 530xd m-sport lci
            e30 320ia

            Comment

            • Olli t4R
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 67
              • Oulu

              #36
              Ja muihin vikoihin liittyen:

              -2 hehkua oli pimeenä ja siitä syystä ei tullut tuota pre heat tekstiä -> vaihdatin kaikki hehkut, myyjä maksoi noin puolet tästä.

              -kaikki avaimet oli syystä tai toisesta "rikki" -> tilasin 2 uutta avainta myyjän piikkiin.

              -Vaihdelaatikko on pitänyt tapansa ja nykäisee reilusti täyskiihdytyksen jälkeen jos löysää kaasun kerralla. Öljyjä ei askiin ole vaihdettu.


              e60 530xd m-sport lci
              e30 320ia

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1062
                • Hämeenlinna

                #37
                Tuo nykäisy välillä tulee itselläkin kun reilummin antanut löylyä kiukaalle. mutta useimmiten vaihtaa hyvinkin hienostuneesti =lue(noin 1kerta 20:stä
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • TiK
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 109
                  • suomi

                  #38
                  Carsoft antoi koodin "1260 delivery pump control system" ja olen huomannut samaa että kylmänä lähtee välittömästi käyntiin mutta lämpimänä saa startata useamman sekunnin.
                  Siirtopumpun äänen myös kuulee tyhjäkäynnillä kuskin paikalla istuen jos on ovi auki, liekö se normaalisti niin äänekäs.
                  Olisikohan täälläkin siis samoja ongelmia tiedossa...

                  Auto on siis e46 330da -02
                  - Vihellys ja Pauke -

                  E91 320dA Touring -06

                  Comment

                  Working...
                  X