Auto on e39 530dA 1999. Ajettu 156tkm. Ongelman laatu on seuraavanlainen: Kun autolla kääntyy tiukasti oikealle (esim. risteyksestä) ja samalla antaa kaasua (siis kierrokset nousevat) kuuluu auton vasemmalta edestä "hankaava" ääni. Vähän niin kuin rengas ottaisi kiinni helmaan tai jonnekkin. Rengas se ei kuitenkaan sillä tein parkkiksella testin. Kaikki oikealle mitä lähtee ja ajoin hetken aikaa ympyrää. Ääntä ei kuulu kun antaa mennä tyhjäkäynnillä mutta heti jos nostaa hiukan kierroksia niin ääni kuuluu. Ja taas kun päästää kaasun, niin ääni häviää vaikka ei kuitenkaan aivan kokonaan. Pidemmän pyörimisen jälkeen ääni jopa jatkoi kuulumistaan suoraan ajettaessa (tämäkin poistaa epäilyn hankaavasta renkaasta). Vasemmalle käännyttäessä ei kuulu mitään. Tuttu autoliikkeestä oli kyydissä ja testin jälkeen hän tarkasteli/kuunteli hetken konepellin alta tilannetta. Hänen mukaan vaiva on jossain automaattivaihteiston pumpussa/venttiilissä/hydrauliikkajutussa. En siis itse tiedä autoista mitään, joten en myöskään tarkalleen muista mitä ystäväni epäili. ATF-korkkia hän naputteli ja sanoi vian olevan "tässä tämän alla". Vaihteistoöljyä oli tarpeeksi. No niin, olisiko ehdotuksia ongelman aiheuttajasta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530dA outoa ääntä oikealle kääntyessä - RATKAISTU
Collapse
X
-
Kaveris naputteli ohjaustehostimen säiliön korkkia. Ohjaustehostimen öljystä löytyy paljon juttua haulla. Tehostin voi rääkäistä kun käännetään kaikki, jos öljy on paskaista tai sitä on liian vähän. Mutta mulla se rääky molempiin suuntiin käännettäessä ennen ohjaustehostimen öljynvaihtoa.E61 525d LCI
-
-
Originally posted by Ha2 View PostKaveris naputteli ohjaustehostimen säiliön korkkia. Ohjaustehostimen öljystä löytyy paljon juttua haulla. Tehostin voi rääkäistä kun käännetään kaikki, jos öljy on paskaista tai sitä on liian vähän. Mutta mulla se rääky molempiin suuntiin käännettäessä ennen ohjaustehostimen öljynvaihtoa."I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Minun autossa oli täysin samanlaiset oireet, eli piti hankaavaa ääntä oikealle tiukasti käännättäessä ja kiihdyttäessä, vasemmalla kääntäessä ei pitänyt mitään ääntä.
Ongelmana oli liian vähäinen öljyn määrä ohjaustehostimessa - pinta oli reilusti alle alarajan. Öljyn lisäys poisti ongelman kokonaan. Autona 530DA -02.535dee
Comment
-
-
Ja sama juttu täällä, öljyä ei puuttunut edes paljoa, kun jo piti ääntä oikealle kääntyessä.Audi S3 -07
Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
BMW 530dA -00, Audi S3 -07
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksista. Täytyykin vielä tarkistaa tilanne tuon öljyn riittävyyden osalta. Mielestäni korkin alle jo kurkattiinkin ja todettiin nesteiden riittävyys, mutta katsotaampa uudelleen. Mistä näkee että on tarpeeksi?"I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Originally posted by Trigy View PostAuto on e39 530dA 1999. Ajettu 156tkm. Ongelman laatu on seuraavanlainen: Kun autolla kääntyy tiukasti oikealle (esim. risteyksestä) ja samalla antaa kaasua (siis kierrokset nousevat) kuuluu auton vasemmalta edestä "hankaava" ääni. Vähän niin kuin rengas ottaisi kiinni helmaan tai jonnekkin. Rengas se ei kuitenkaan sillä tein parkkiksella testin. Kaikki oikealle mitä lähtee ja ajoin hetken aikaa ympyrää. Ääntä ei kuulu kun antaa mennä tyhjäkäynnillä mutta heti jos nostaa hiukan kierroksia niin ääni kuuluu. Ja taas kun päästää kaasun, niin ääni häviää vaikka ei kuitenkaan aivan kokonaan. Pidemmän pyörimisen jälkeen ääni jopa jatkoi kuulumistaan suoraan ajettaessa (tämäkin poistaa epäilyn hankaavasta renkaasta). Vasemmalle käännyttäessä ei kuulu mitään. Tuttu autoliikkeestä oli kyydissä ja testin jälkeen hän tarkasteli/kuunteli hetken konepellin alta tilannetta. Hänen mukaan vaiva on jossain automaattivaihteiston pumpussa/venttiilissä/hydrauliikkajutussa. En siis itse tiedä autoista mitään, joten en myöskään tarkalleen muista mitä ystäväni epäili. ATF-korkkia hän naputteli ja sanoi vian olevan "tässä tämän alla". Vaihteistoöljyä oli tarpeeksi. No niin, olisiko ehdotuksia ongelman aiheuttajasta?Last edited by Mr_Horsepower; 20-09-2007, 10:38.
Comment
-
-
Originally posted by Trigy View PostKiitoksia vastauksista. Täytyykin vielä tarkistaa tilanne tuon öljyn riittävyyden osalta. Mielestäni korkin alle jo kurkattiinkin ja todettiin nesteiden riittävyys, mutta katsotaampa uudelleen. Mistä näkee että on tarpeeksi?E61 525d LCI
Comment
-
-
No niin, oireen vika löytyi. Öljyä oli sen verran vähän että ei näkynyt mittatikun alarajassa. Lisättiin ja oireet hävisivät kokonaan. Suuri kiitos kaikille avusta! On se hyvä että foorumilla on asiantuntevaa porukkaa!"I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Mistä kaikilla äänet on kuulunut? Itselläni on nyt ilmaantunut muutaman kerran satunnainen ääni oikealle käännettäessä. Mielestäni kuulostaisi ihan kuin ääni tulisi vaihdelaatikon/keskikonsolin lähettyviltä.. Voikohan olla samaa vikaa vai onko joku täysin eri case?
Toisekseen, en tiedä osaakohan joku auttaa paikallistamaan ohjaustehostimen öljyboksia. Videoita youtubesta katselleena voin todeta, että omassa konehuoneessani ei vihreäkorkkista öljysäiliötä ole tai sitä en useista yrityksistä huolimatta ole bongannut. Videot ovat pitkälti ollee e90 malleista, onko e92 erilainen syystä tai toisesta?
Comment
-
-
Originally posted by Henr1 View PostMistä kaikilla äänet on kuulunut? Itselläni on nyt ilmaantunut muutaman kerran satunnainen ääni oikealle käännettäessä. Mielestäni kuulostaisi ihan kuin ääni tulisi vaihdelaatikon/keskikonsolin lähettyviltä.. Voikohan olla samaa vikaa vai onko joku täysin eri case?
Toisekseen, en tiedä osaakohan joku auttaa paikallistamaan ohjaustehostimen öljyboksia. Videoita youtubesta katselleena voin todeta, että omassa konehuoneessani ei vihreäkorkkista öljysäiliötä ole tai sitä en useista yrityksistä huolimatta ole bongannut. Videot ovat pitkälti ollee e90 malleista, onko e92 erilainen syystä tai toisesta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostIlman tarkempia tietoja autosta on mahdotonta mennä sanomaan tarkkaa sijaintia. Ohjekirjasta löytyy kuva ja selitykset. Suosittelen lämpimästi hankkimaan ohjekirjan autoon, siellä neuvotaan paljon muutakin hyödyllistä. Säiliö ja korkki on suunnilleen samannäköiset molemmissa korimalleissa, joten kyllä se katsomalla sieltä löytyy. BMW käyttää todella monissa malleissa suunnilleen samannäköistä säiliötä. Säiliön korkissa on usein vihreä rengas, jos autossa käytetätään CHF:ää. Tosin kaikissa korkeissa ei ole sitä vihreää rengasta, vaikka siinä lukisikin CHF.
Ohjekirjasta ei löydy apua: se ei tunnista kuin moottoriöljyn, jäähdytinnesteen sekä tuulilasinesteen säiliöiden sijainnit. Laitoin nyt tähän liitteeksi pari kuvaa konepellin alta. Onko tuo musta mötikkä itse moottorin oikealla puolella (kuvasta katsottuna) kyseinen säiliö? Kannessa ei lue kuin 25.5 Nm. Onko tietoa?
Comment
-
Comment