En tiedä mitkä omassa miinassa juuri nyt on (tsekkaan kun vaihdan), mut ostin Boschit tossa viime viikolla... Vielä kun muistaisi ne vaihtaa.
Boschit ainakin edellisessä wärkissä toimi ihan hyvin. Ja jos kerran vuodessa pitää vaihtaa niin olkoot niin, ei tuo ~30e sijotus nyt niin paha ole.
E39 pyyhkijänsulat
Collapse
X
-
Ostin joku aika sitten orkkis kumit orkkis runkoihin. Eihän ne perkeleet sopineet ollenkaan yhteen. Ne jouset/raudat ei passannnet niihin uusiin kumeihin joten niitä piti heti alkaa puukottaa. Sulan ura oli erilainen-> ei yhtenäinen ura koko matkalla, vaan päässä joku vitun lukitushelvetti, jollaista ei aiemmin ollut.
Ostin nuo entisten alkaessa pitää ihme ääntä kääntyessään ylhäällä ääriasennossa takaisin alas. Vitut se mitään auttanu... Edelleen lonksahtelee. Eli vika on ilmeisesti pyyhkimen varressa tai rungossa... Ainakin se varren nivel, jossa jokin muovipusla, vaikutti hieman väljältä.
Ps. Ne edelliset oli Championit ja sopi paremmin paikoilleen ja pyyhki/kesti erittäin hyvin..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hurja View PostMelkeen pari vuotta pärjää yhdellä parilla, kun välillä puhdistaa niitä.
Rätillä ja jollain pesuaineella vaan.
Uskomaton määrä mustaa mönjää irtoaa ihan talouspaperilla.
Leave a comment:
-
-
Melkeen pari vuotta pärjää yhdellä parilla, kun välillä puhdistaa niitä.
Rätillä ja jollain pesuaineella vaan.
Uskomaton määrä mustaa mönjää irtoaa ihan talouspaperilla.
Leave a comment:
-
-
Kävin hakemassa motonetistä hyväksi havaitut championin irtokumit:
500s E39 96-- 64+56cm Champion-VAIHTOkumipari. . . . . . . 12-6502 23.50e
Vaihtoon meni pari minuuttia ja hyvin pyyhkii.
Leave a comment:
-
-
Nyt on alkuperäiset sulat ostettu ja hyvin pyyhkii, 52 euroa maksoi. On niissä tuo kumiosa erilaisen näköistä Boscheihin verrattuna ja mekaaninen rakenne hiukan tukevampi.
Leave a comment:
-
-
Vaimo osti kesän alussa BMW Original sulat meidän E39:iin. Ainakin pidempään ovat pysyneet hyvänä kuin edelliset minun ostamat Bossit ja muistelen että hintakin olisi ollut vähän halvempi (pari euroa).
Leave a comment:
-
-
Ainakin bilteman sulista ne kumekset sopi mukavasti, tietty ottaa ekakerralla sen 15 minuuttia asennusaikaa. Toisesta päästä levittää sitä kiinnitystä ja vetää pois, muualtahan ne ei kiinni olekaan, eikä saa ollakaan.
Originally posted by nekholm View PostJos ostaa pelkät kumit, niin onhan ne kaikki samanlaisia? Vai onko joku tietty supererikoisharvinaisuus joka käy e39:iin?
Leave a comment:
-
-
Jos ostaa pelkät kumit, niin onhan ne kaikki samanlaisia? Vai onko joku tietty supererikoisharvinaisuus joka käy e39:iin?
Leave a comment:
-
-
Itsellä on nyt pari vuotta ollut Bochin sulat E34:ssa eikä niissä vielä mitään valittamisen aihetta ole.
Aika ihme miten ne toisilla kuluu. Tosin itsellä kilsoja tulee sen verran vähän, että sekin saattaa vaikuttaa.
Auton mallilla tuskin on tässä asiassa suurtakaan merkitystä. :think
BTW. Minkäs mittaset sulat E39:ssä on?
Leave a comment:
-
-
Käykö nuo Bilteman halvat sulat BMW:hen, siis runkoineen? Bilteman vettähylkivät ei ainakaan käyneet, tai sitten en vaan osannut...
Boscheja olen minäkin käyttänyt ja usein niitä saa vaihtaa eli aivan samat kokemukset kuin teropa:lla. Tänään alkoi Boschit pitämään narisevaa ääniä ja muutenkin ne on kuluneet, siis ne vielä pyyhkisi aika hyvin mutta nyt niistä kuuluu klonksutusta. Joten ehkäpä seuraavaksi ostan alkuperäiset.
Nuo Bilteman halvat sulat oli ruotsalaisessa testissä ja pärjäsi ihan hyvin, Boschit pärjäsi sinänsä paremmin (ei kuitenkaan kokonaispisteissä) mutta niissä kumiaines oli (yli)herkkä UV-säteilylle joten se osittain selittää miksi ne kypsyy niin äkkiä, varmaan ne on vielä yliherkkiä tiesuolalle joka selittää lopunkin niiden surkeudesta. Tuolla se testi:
Testfakta - Best in Test - is an independent testing and research company specialized in laboratory testing and evaluation of consumer products.
Leave a comment:
-
Leave a comment: