memebuy23buy

E39 pyyhkijänsulat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mailman
    replied
    En tiedä mitkä omassa miinassa juuri nyt on (tsekkaan kun vaihdan), mut ostin Boschit tossa viime viikolla... Vielä kun muistaisi ne vaihtaa.
    Boschit ainakin edellisessä wärkissä toimi ihan hyvin. Ja jos kerran vuodessa pitää vaihtaa niin olkoot niin, ei tuo ~30e sijotus nyt niin paha ole.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Heh, osa kannattaa champpareita, ja osa originaaleja...

    :think

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Ostin joku aika sitten orkkis kumit orkkis runkoihin. Eihän ne perkeleet sopineet ollenkaan yhteen. Ne jouset/raudat ei passannnet niihin uusiin kumeihin joten niitä piti heti alkaa puukottaa. Sulan ura oli erilainen-> ei yhtenäinen ura koko matkalla, vaan päässä joku vitun lukitushelvetti, jollaista ei aiemmin ollut.
    Ostin nuo entisten alkaessa pitää ihme ääntä kääntyessään ylhäällä ääriasennossa takaisin alas. Vitut se mitään auttanu... Edelleen lonksahtelee. Eli vika on ilmeisesti pyyhkimen varressa tai rungossa... Ainakin se varren nivel, jossa jokin muovipusla, vaikutti hieman väljältä.

    Ps. Ne edelliset oli Championit ja sopi paremmin paikoilleen ja pyyhki/kesti erittäin hyvin..

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Hurja View Post
    Melkeen pari vuotta pärjää yhdellä parilla, kun välillä puhdistaa niitä.
    Rätillä ja jollain pesuaineella vaan.
    Uskomaton määrä mustaa mönjää irtoaa ihan talouspaperilla.
    Toki kannattaa välillä puhdistaa siinä missä itse tuulilasikin. Niissä kumeissa on usein grafiitti-käsittely liukkarina, joten ei niitä maailman tappiin kannata hinkata, vaikka mustaa irtoaakin.

    Leave a comment:


  • Hurja
    replied
    Melkeen pari vuotta pärjää yhdellä parilla, kun välillä puhdistaa niitä.
    Rätillä ja jollain pesuaineella vaan.
    Uskomaton määrä mustaa mönjää irtoaa ihan talouspaperilla.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Kävin hakemassa motonetistä hyväksi havaitut championin irtokumit:

    500s E39 96-- 64+56cm Champion-VAIHTOkumipari. . . . . . . 12-6502 23.50e

    Vaihtoon meni pari minuuttia ja hyvin pyyhkii.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Nyt on alkuperäiset sulat ostettu ja hyvin pyyhkii, 52 euroa maksoi. On niissä tuo kumiosa erilaisen näköistä Boscheihin verrattuna ja mekaaninen rakenne hiukan tukevampi.

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Vaimo osti kesän alussa BMW Original sulat meidän E39:iin. Ainakin pidempään ovat pysyneet hyvänä kuin edelliset minun ostamat Bossit ja muistelen että hintakin olisi ollut vähän halvempi (pari euroa).

    Leave a comment:


  • Tomppa111
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Luulenpa, että sillon paras ostaa nuo orkkispyyhkijät, ja vaihtaa jatkossa vaan noita kumeja.

    Tero
    Voihan Boschin sulkiinkin vaihtaa sen pelkän kumin. Olisko jotain 10-15 eur kpl vai olikohan se sittenkin 2kpl ?

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    Ainakin bilteman sulista ne kumekset sopi mukavasti, tietty ottaa ekakerralla sen 15 minuuttia asennusaikaa. Toisesta päästä levittää sitä kiinnitystä ja vetää pois, muualtahan ne ei kiinni olekaan, eikä saa ollakaan.

    Originally posted by nekholm View Post
    Jos ostaa pelkät kumit, niin onhan ne kaikki samanlaisia? Vai onko joku tietty supererikoisharvinaisuus joka käy e39:iin?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Rossifumi View Post
    Minkäs mittaset sulat E39:ssä on?
    Ja originaalit 645 mm/25" / 570 mm/22".

    Leave a comment:


  • nekholm
    replied
    Jos ostaa pelkät kumit, niin onhan ne kaikki samanlaisia? Vai onko joku tietty supererikoisharvinaisuus joka käy e39:iin?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Rossifumi View Post
    BTW. Minkäs mittaset sulat E39:ssä on?
    56cm ja 65cm on nuo Boschit.

    Leave a comment:


  • Rossifumi
    replied
    Itsellä on nyt pari vuotta ollut Bochin sulat E34:ssa eikä niissä vielä mitään valittamisen aihetta ole.

    Aika ihme miten ne toisilla kuluu. Tosin itsellä kilsoja tulee sen verran vähän, että sekin saattaa vaikuttaa.

    Auton mallilla tuskin on tässä asiassa suurtakaan merkitystä. :think

    BTW. Minkäs mittaset sulat E39:ssä on?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Käykö nuo Bilteman halvat sulat BMW:hen, siis runkoineen? Bilteman vettähylkivät ei ainakaan käyneet, tai sitten en vaan osannut...

    Boscheja olen minäkin käyttänyt ja usein niitä saa vaihtaa eli aivan samat kokemukset kuin teropa:lla. Tänään alkoi Boschit pitämään narisevaa ääniä ja muutenkin ne on kuluneet, siis ne vielä pyyhkisi aika hyvin mutta nyt niistä kuuluu klonksutusta. Joten ehkäpä seuraavaksi ostan alkuperäiset.

    Nuo Bilteman halvat sulat oli ruotsalaisessa testissä ja pärjäsi ihan hyvin, Boschit pärjäsi sinänsä paremmin (ei kuitenkaan kokonaispisteissä) mutta niissä kumiaines oli (yli)herkkä UV-säteilylle joten se osittain selittää miksi ne kypsyy niin äkkiä, varmaan ne on vielä yliherkkiä tiesuolalle joka selittää lopunkin niiden surkeudesta. Tuolla se testi:
    Testfakta - Best in Test - is an independent testing and research company specialized in laboratory testing and evaluation of consumer products.

    Testfakta - Best in Test - is an independent testing and research company specialized in laboratory testing and evaluation of consumer products.

    Leave a comment:

Working...
X