memebuy23buy

E39 pyyhkijänsulat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laku
    replied
    Boschin laatu on tosiaan tainnut heiketä. Aikanaan Mersussani olen edellisen omistajan ties milloin laittamat Boschin sulat ja kesti mulla 6 vuotta.... Tosin auto ei ollut "kovassa" ajossa. Nyt vaihdoin vuosi sitten ja hirveetä raitajälkeä jättää kovallakin sateella. Autossa siis nyt Bosch Twin sulat.

Leave a comment:

• jamoc8
    replied
    Bilteman halvimmista pystyy myös vaihtamaan pelkät kumet alkuperäisiin. Itse tein näin. Kuskin puolelle 65cm:n paikalle kävi hyvin 66senttinen ja 55cm löytyikin sitten vänkärin puolelle. Kustansi muistaakseni 8+5 euroa ja hyvin pyyhkii, ainakin toistaiseksi.

Originally posted by teropa View Post
    Luulenpa, että sillon paras ostaa nuo orkkispyyhkijät, ja vaihtaa jatkossa vaan noita kumeja.

Tero

Leave a comment:

• Jarde
    replied
    Mulla kesti suunilleen 2 vuotta orkkis pyyhkijät, mitkä ostin kun oli jokin tarjous aikoinaan stokka-autolla. Nyt kävin hakemassa Polar-autovarusteesta Valeot hintaan 45,-

Pitäisköhän ne "spoilerit" uusia, kun niissä se kumiosa on toisesta päästä ohuempi kuin toisesta(ilmeisesti kulunut)! :think

Leave a comment:

• tomi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Uudet rungot (sulkineen) n. 55€/pari.
    Ok.
    Ihmetyttää vaan miten tuo noin on alkanut ruostumaan. Luulisi että ko. osien tulisi kestää ruostumatta. :think

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by tomi View Post
    Mitäs uusi runko kustantaa?
    Uudet rungot (sulkineen) n. 55€/pari.

Leave a comment:

• tomi
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Pitää vaan ostaa uudet orggis-rungotkin koska vanha oli niin huonossa kunnossa että tuli pistettyä joskus roskiin.
    Oliko samallalailla ottanut korroosiota kuin tuossa minunkin touringissa? Mitäs uusi runko kustantaa?
    Attached Files

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Uskomatonta miten erilaiset kokemukset on. Mulla on noita Boscheja mennyt, ja ne menee aivan käyttökelvottomaksi 6kk välein.
    Ei kai nuo Bosch:it mullakaan mitenkään ikuisesti ole ikinä kestäneet, mutta täällähän on moni kertonut, että viime vuosina niissä on laatu tipahtanut selvästi. Itsellä ei tosiaan ole oikein selvää kokemusta tuosta asiasta vielä, tai sitten en vain ole tarpeeksi kriittinen sulan toimivuuden suhteen.

Mutta voisinpa myös kokeilla noita orggiksia seuraavaksi koska tuo pelkkien kumien vaihtaminen ois järkevintä. Pitää vaan ostaa uudet orggis-rungotkin koska vanha oli niin huonossa kunnossa että tuli pistettyä joskus roskiin.

Leave a comment:

• teropa
    replied
    Originally posted by tuomkiti81 View Post
    Mulla on ny ollu e39 reilu 2vuotta ja hiljan vaihdoin toisen kerran boschin sulat,ei mitää valittamista...hyvin on toiminu.Lasi on yhtä vanha ku autoki eli yli 6vuotta ja pesunesteenä käytä blue-lasinpesua.
    Uskomatonta miten erilaiset kokemukset on. Mulla on noita Boscheja mennyt, ja ne menee aivan käyttökelvottomaksi 6kk välein.

Tero

Leave a comment:

• teropa
    replied
    Luulenpa, että sillon paras ostaa nuo orkkispyyhkijät, ja vaihtaa jatkossa vaan noita kumeja.

Tero

Leave a comment:

• tuomkiti81
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Jatkoa tohon mun kommenttiin tuolla toisessa threadissa voisin sanoa, että Motonetistä halvalla tilatut Boschin sulat (olikohan noin 10€ halvempi kuin paikallisessa, postikuluja ei kai tullu lisää kun muutakin tarttin sieltä) on toimineet aivan ongelmitta E39:ssä nyt reilu puoli vuotta. Tuulilasi tosin on myös melko tuore.

Valeon rungottomia kiinnostais kokeilla seuraavaksi.
    Mulla on ny ollu e39 reilu 2vuotta ja hiljan vaihdoin toisen kerran boschin sulat,ei mitää valittamista...hyvin on toiminu.Lasi on yhtä vanha ku autoki eli yli 6vuotta ja pesunesteenä käytä blue-lasinpesua.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by superb View Post
    Merkkiliikkeestä saa myös pelkkiä sulkien kumeja, hinnasta en tiedä.
    Jep! Osanumerolla (nro 2), sisältää molemmat kumit. Hinta on 15 euron kantturoissa. Vaihto onnistuu helposti, toisesta päästä vedetään kumin välistä metalliliuskat pois ja uusi kumi tilalle.

Leave a comment:

• jani73
    replied
    Originally posted by himonussija View Post
    En ole kattonu mitkä sulat mulla E39:ssä on, mutta ne hyppii aivan jumalattomasti jos on vain kohtalaisesti pisaroita lasilla ja sen seurauksena kuuluu sellainen ryystävä ääni että jalankulkijatkin kääntyvät katsomaan. Täysin märkää lasia pyyhkivät ihan OK.
    Vaikuttaisi että sulat ei ole ihan kohtisuoraan lasia vasten. Mulla teki joskus sitä, että kun pyyhkimet meni ylöspäin, ne pomppi, mutta pienen taivuttelun jälkeen ne toimi taas niin kuin kuuluukin. Täysin märällä lasilla "voitelu" pelaa paremmin, eikä pomppimista tapahdu kuten hieman kuivemmalla lasilla.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Jatkoa tohon mun kommenttiin tuolla toisessa threadissa voisin sanoa, että Motonetistä halvalla tilatut Boschin sulat (olikohan noin 10€ halvempi kuin paikallisessa, postikuluja ei kai tullu lisää kun muutakin tarttin sieltä) on toimineet aivan ongelmitta E39:ssä nyt reilu puoli vuotta. Tuulilasi tosin on myös melko tuore.

Valeon rungottomia kiinnostais kokeilla seuraavaksi.

Leave a comment:

• himonussija
    replied
    En ole kattonu mitkä sulat mulla E39:ssä on, mutta ne hyppii aivan jumalattomasti jos on vain kohtalaisesti pisaroita lasilla ja sen seurauksena kuuluu sellainen ryystävä ääni että jalankulkijatkin kääntyvät katsomaan. Täysin märkää lasia pyyhkivät ihan OK.

Boschin sulat on paskat, todettu jo E30:n aikaan. Championit kesti siinä paljon pidempään. Olen vaan katellut noita Championin sulkia jotta mistään ei löydy sopivan mittaisia. Boschilta löytyy sellanen paketti missä on molemmat sulat samassa ja hintaa 43 eskoa, mutta niitä en ihan heti ole ostamassa.

Leave a comment:

• superb
    replied
    Merkkiliikkeestä saa myös pelkkiä sulkien kumeja, hinnasta en tiedä.

Leave a comment:

Working...
X