Pakko myöntää että en muista kun siitä on senverran aikaa kun ostin noi sulat..jokatapauksessa halvemmat kuin Boschit. Uudet kumit on parinkympin luokkaa ja ihan itse ne saa vaihtaa.
Mutta vanhat pitää palauttaa vai mitä tarkoitit?
Edit: Joo nyt tajusin... Eli ei siis luovuta niitä sinne tiskille vaan sitten kun ne sulat itsessään luovuttaa
Paljonko maksaa alkuperäiset uudet sulat? Ja paljonko maksaa kumit? Siis ne vaihtaa ne kumit kun viet ne pyyhkijät sinne vai miten? :think
Pakko myöntää että en muista kun siitä on senverran aikaa kun ostin noi sulat..jokatapauksessa halvemmat kuin Boschit. Uudet kumit on parinkympin luokkaa ja ihan itse ne saa vaihtaa.
Eli rapiat vuoden kesti Boschin sulat Nyt olisi vaihtokuntoiset... Taidanpa kuitenkin vittusilleen kokeilla erimerkkisiä, rungottomia, jos suinkin löytyy. Jos ei, niin sitten noita Valeoita.
Pitää Motonettiin jokupäivä suunnistaa...
Ilmota jos löydät jostain rungottomat e39:n varsiin sopivat sulat. Olisi talvikäytössä todella hyvät, mutta sopivien löytäminen näyttää olevan vaikeaa. ACDelcon rungottomat eivät ainakaan käy vaikka paketissa väitetäänkin sopivan kaikkiin autoihin.
Nykyäänhän Boschin sulat valmistetaan Turkissa ja laatu on sen mukaista. Orkkikset marmoritiskiltä hankin 2007 loppukesästä...vielä pyyhkii nätisti naarmuttamatta vaikka kilsoja on tullut melko reippaasti. Ja orkkiksiin saa marmoritiskiltä uudet kumit kun vanhat luovuttaa niin pitkällä tähtäimellä ne on huomattavasti halvemmat kuin tarvikesulat.
Paljonko maksaa alkuperäiset uudet sulat? Ja paljonko maksaa kumit? Siis ne vaihtaa ne kumit kun viet ne pyyhkijät sinne vai miten? :think
Ite käytän boschia niinkuin saksalaisessa autossa kuuluu.
Valeot kesti mulla 2kk viimeksi ja boschit nyt menossa 5kuukautta eikä vielä jätä pyyhkimättä....
Nykyäänhän Boschin sulat valmistetaan Turkissa ja laatu on sen mukaista. Orkkikset marmoritiskiltä hankin 2007 loppukesästä...vielä pyyhkii nätisti naarmuttamatta vaikka kilsoja on tullut melko reippaasti. Ja orkkiksiin saa marmoritiskiltä uudet kumit kun vanhat luovuttaa niin pitkällä tähtäimellä ne on huomattavasti halvemmat kuin tarvikesulat.
Ite käytän boschia niinkuin saksalaisessa autossa kuuluu.
Valeot kesti mulla 2kk viimeksi ja boschit nyt menossa 5kuukautta eikä vielä jätä pyyhkimättä....
Mitä te ostatte noita boscheja? Sama kuin nakkelis rahaa vesilätäkköön. Ne on ollut täyttä skeidaa jo monta vuotta.
Valeossa on hyvä ja kestävä pyyhintäjälki, mutta mulla kerran hajosi sulan runko ja pilasi tuulilasin.
Nykyään menee vain BMW orkkis sulkia. (jotka jossain vaiheessa kylläkin valmisti bosch, mutta tuskin samalla linjalla kuin tarvike-boschit, koska nuo kuitenkin kestää)
En tiedä mitkä omassa miinassa juuri nyt on (tsekkaan kun vaihdan), mut ostin Boschit tossa viime viikolla... Vielä kun muistaisi ne vaihtaa.
Boschit ainakin edellisessä wärkissä toimi ihan hyvin. Ja jos kerran vuodessa pitää vaihtaa niin olkoot niin, ei tuo ~30e sijotus nyt niin paha ole.
Eli rapiat vuoden kesti Boschin sulat Nyt olisi vaihtokuntoiset... Taidanpa kuitenkin vittusilleen kokeilla erimerkkisiä, rungottomia, jos suinkin löytyy. Jos ei, niin sitten noita Valeoita.
Pitää Motonettiin jokupäivä suunnistaa...
Omassa e39:ssä meni Boschit vaihtoon 4 kuukaudessa. Ja siinä vaiheessa sulat olivat jo levittäneet vettä lasilla hetken aikaa. Täyttä scheisseä.
Olisin ostanut rungottomat sulat ihan mielenkiinnosta, kun moisia ei koskaan ole ollut, mutta eipä niitä löytynyt edes hyvin varustetusta kaupasta.
e60:een rungottomia löytyi, ja tais löytyä e34:eenkin.
Johtuneeko asia siitä, että e39:ssä oikea sulka tekee W124-tyylistä pitkittäisliikettä sinne lasin nurkkaan. e34/e60:ssä ei taida tehdä? Rungoton pyyhin ei kenties kestä pitkittäisliikettä?
Ostin sitten Valeon perinteiset sulat. Toivottavasti kestää paremmin kuin Boschit. Ei ne kyllä paljon huonommatkaan voi olla.
Valeot tuli ostettua Motonetista. Paketissa luki BMW E39 ja en kieltämättä huomannut noissa päällisin puolin eroa alkuperäisiin verrattuna. Hiljaiset on ja hyvin pyyhkii
Tänään huomasin että toisen sulan kumiosa on toisesta päästä irti. Eli reilun kuukauden ne sitten kestivät. Onneksi ei kerennyt lasia naarmuttaa kun huomasin pyyhkijöiden ollessa pystyssä. Käsin sai painaistua kumiosan taas paikoilleen, mutta piti kiristää pihdeillä kumiosan kiinnikkeitä kun olivat niin väljät. Kiristyksen jälkeen tuntuisivat pysyvän jämäkästi paikoillaan. Muuten noissa ei ole mitään sanomista ollut ja toimivat kuin uudet. Tuo kiinnikkeiden kiristys kannattanee tehdä jo heti uutena ettei vastaavaa pääse tapahtumaan.
Hartikaisen marmori-tiskiltä löytyy alkuperäinen sulka kummallekin puolelle, 10e kpl ja kestää reilun vuoden, eli 40 tkm, helppo ja halpa ratkaisu. Kun vielä kuiva-teflonilla ruiskauttaa rungon monet nivelet, ei jäädy eikä jäykisty pakkasellakaan
Valeothan noissa 39seissä oli orkkiksena alunperin. Myöhemmin tuli muitakin. Ja tarvikesulka ei samallainen ole välttämätta vaikka olisi saman valmistajan saman pituinen.
Muistelen, että PJ olisi ollut tämä ranskalainen merkki, joka oli orkkiksena joskus vuosituhannen vaihteen aikoihin. Voin toki olla saanut väärää tietoa.
Tieto on Tarviketalo Siivosesta, joka tuo PJ-sulkaa maahan (nyk. Motoral).
Valeot tuli ostettua Motonetista. Paketissa luki BMW E39 ja en kieltämättä huomannut noissa päällisin puolin eroa alkuperäisiin verrattuna. Hiljaiset on ja hyvin pyyhkii
Valeothan noissa 39seissä oli orkkiksena alunperin. Myöhemmin tuli muitakin. Ja tarvikesulka ei samallainen ole välttämätta vaikka olisi saman valmistajan saman pituinen.
Leave a comment: