Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 Penkitys, kikka tarpeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    E39 M5 Penkitys, kikka tarpeen?

    Köytettiin M5 aamusta dynoon kiinni, mutta hommapa ei ollutkaan niin mutkaton, ja lopputulos oli vähintäänkin erikoinen. Auto kun ei suostu antamaan tehojaan noin vain dynorullille, mutta heti dynotyksen jälkeen kyllä taas skulasi kuten kuuluu.

    Eli:

    Mitä nyt ensin taisteltiin aikansa että saatiin riittävästi pitoa rullille kuminsavun saattelemana, nousi ongelmaksi melko mielenkiintonen ilmiö.

    Auto ei suostunut kiertämään rajoittajalle asti, 5500rpm pätkäsi vedon kuin seinään pariin otteeseen. Sitten katsoin vikakoodit Peakella, siellä oli mm. Cruise control speed signal, Servotronic Speed signal etc. eli noita jotka aiheutuu siitä että etupyörät ei pyöri, mutta takapyörät pyörii. Samaten ABS ja jarrun varotusvalot paloivat luonnollisesti mittaristossa.

    Jäähdyttelyä, ja pari vetoa lisää, viimeisellä antoi kiertää pikkasen yli 6000rpm mutta kaikki ei tuntunut olevan pelissä.


    Ja eipä ollutkaan, printti ulos ja sanoo lukemiksi 380hp / 5760rpm ja 553Nm vääntöä.

    Tässähän nyt erikoista on se, että huipputeho on speksien mukaan siellä 6600rpm S62 motissa, eli nyt jäätiin reippaasti alle huipputehon KIERROSTEN tuon kierrosongelman takia.

    Tehoa siis 20-30hp vähintään hukassa, sitten vääntö taas, tehdas lupaa sen 500Nm niin sitä kyllä oli ihan hyvin 53Nm vakiota enemmän.



    Ja kun penkistä lähdin, auto pelaa harvinaisen hyvin ja kiertää taas iloisesti sinne yli 7000rpm saakka eli joku niksi tässä nyt on...?


    Penkittäjä sanoi että edellinen kun oli käynyt E39 M5:lla, oli ottanut jonkin sulakkeen pois jotta penkitys onnistui - mutta penkittäjä ei tiennyt mikä sulake olisi kyseessä ja mihin liittyen.


    Olisikos jollain parempaa tietoa niin saisi kunnon käyrät vetästyä paperille? :think Sanoin että selvitän asian ja varataan sitten uusi aika ja katsotaan mitä sieltä lähtee
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    se oli ottanut varmaan sen abs/luistonesto sulakkeen pois..
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2013
      • Riihimäki

      #3
      Joo, näiden penkittäminen onnistuu vain tuon ABS/DSC:n deaktivoinnilla. Sulake kuuseen, kyllä kiertää


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7459
        • Oulu

        #4
        Täällähän tuosta oli vasta juttua:
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • _Dexi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 769
          • Vihti

          #5
          Voi pirulauta... olispa älynnyt perehtyä ENNEN kun köyhty tuonkin 70e turhaan mutta ei tullut mieleen että voisi moista olla, luulin että luistonesto on pois kun se on pois.

          Noh, ei muuta ku uus penkkiaika varaukseen..
          **********
          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
          (ex. E60 530Da '04)
          (ex. E39 M5 Facelift '99)
          (ex. E39 540i '98)
          *

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎