Köytettiin M5 aamusta dynoon kiinni, mutta hommapa ei ollutkaan niin mutkaton, ja lopputulos oli vähintäänkin erikoinen. Auto kun ei suostu antamaan tehojaan noin vain dynorullille, mutta heti dynotyksen jälkeen kyllä taas skulasi kuten kuuluu. 
Eli:
Mitä nyt ensin taisteltiin aikansa että saatiin riittävästi pitoa rullille kuminsavun saattelemana, nousi ongelmaksi melko mielenkiintonen ilmiö.
Auto ei suostunut kiertämään rajoittajalle asti, 5500rpm pätkäsi vedon kuin seinään pariin otteeseen. Sitten katsoin vikakoodit Peakella, siellä oli mm. Cruise control speed signal, Servotronic Speed signal etc. eli noita jotka aiheutuu siitä että etupyörät ei pyöri, mutta takapyörät pyörii. Samaten ABS ja jarrun varotusvalot paloivat luonnollisesti mittaristossa.
Jäähdyttelyä, ja pari vetoa lisää, viimeisellä antoi kiertää pikkasen yli 6000rpm mutta kaikki ei tuntunut olevan pelissä.
Ja eipä ollutkaan, printti ulos ja sanoo lukemiksi 380hp / 5760rpm ja 553Nm vääntöä.
Tässähän nyt erikoista on se, että huipputeho on speksien mukaan siellä 6600rpm S62 motissa, eli nyt jäätiin reippaasti alle huipputehon KIERROSTEN tuon kierrosongelman takia.
Tehoa siis 20-30hp vähintään hukassa, sitten vääntö taas, tehdas lupaa sen 500Nm niin sitä kyllä oli ihan hyvin 53Nm vakiota enemmän.
Ja kun penkistä lähdin, auto pelaa harvinaisen hyvin ja kiertää taas iloisesti sinne yli 7000rpm saakka eli joku niksi tässä nyt on...?
Penkittäjä sanoi että edellinen kun oli käynyt E39 M5:lla, oli ottanut jonkin sulakkeen pois jotta penkitys onnistui - mutta penkittäjä ei tiennyt mikä sulake olisi kyseessä ja mihin liittyen.
Olisikos jollain parempaa tietoa niin saisi kunnon käyrät vetästyä paperille? :think Sanoin että selvitän asian ja varataan sitten uusi aika ja katsotaan mitä sieltä lähtee

Eli:
Mitä nyt ensin taisteltiin aikansa että saatiin riittävästi pitoa rullille kuminsavun saattelemana, nousi ongelmaksi melko mielenkiintonen ilmiö.
Auto ei suostunut kiertämään rajoittajalle asti, 5500rpm pätkäsi vedon kuin seinään pariin otteeseen. Sitten katsoin vikakoodit Peakella, siellä oli mm. Cruise control speed signal, Servotronic Speed signal etc. eli noita jotka aiheutuu siitä että etupyörät ei pyöri, mutta takapyörät pyörii. Samaten ABS ja jarrun varotusvalot paloivat luonnollisesti mittaristossa.
Jäähdyttelyä, ja pari vetoa lisää, viimeisellä antoi kiertää pikkasen yli 6000rpm mutta kaikki ei tuntunut olevan pelissä.
Ja eipä ollutkaan, printti ulos ja sanoo lukemiksi 380hp / 5760rpm ja 553Nm vääntöä.
Tässähän nyt erikoista on se, että huipputeho on speksien mukaan siellä 6600rpm S62 motissa, eli nyt jäätiin reippaasti alle huipputehon KIERROSTEN tuon kierrosongelman takia.

Tehoa siis 20-30hp vähintään hukassa, sitten vääntö taas, tehdas lupaa sen 500Nm niin sitä kyllä oli ihan hyvin 53Nm vakiota enemmän.
Ja kun penkistä lähdin, auto pelaa harvinaisen hyvin ja kiertää taas iloisesti sinne yli 7000rpm saakka eli joku niksi tässä nyt on...?
Penkittäjä sanoi että edellinen kun oli käynyt E39 M5:lla, oli ottanut jonkin sulakkeen pois jotta penkitys onnistui - mutta penkittäjä ei tiennyt mikä sulake olisi kyseessä ja mihin liittyen.
Olisikos jollain parempaa tietoa niin saisi kunnon käyrät vetästyä paperille? :think Sanoin että selvitän asian ja varataan sitten uusi aika ja katsotaan mitä sieltä lähtee

Comment