eli ku polkaisee pettaalin laattiaan nii kone sekoaa 2-3 sekunniksi ennen ku ampaisee matkaan.. missä mahtaa olla ongelma.
E39 523iA -97 röpöttää.
Collapse
X
-
Kone siis tuntuu käyvän vajaalla muutaman sekunnin ja kun saa juonesta taas kiinni nii pöläyttää höyrypilven.
Näyttää että joskus toimii aivan oikeen..äsken kävin kokeileen nii veti joka kiihdytyksellä niinku pitääkin.Aamulla töihin mennessä melkein hävetti kun ei traktorista kunnolla ohi päässyt
Comment
-
Iänikuinen ongelma, nokka-akselin asentotunnistin menossa särki. Vai olisiko puolissa vikaa? Tulpanjohtojen kunnonkin voi todeta pimeässä kun katsoo moottoritilaan ja toteaa onko siellä ylimääräisiä valoilmiöitä.
Comment
-
Meinaatko, että löytyy tulpanjohdot?Originally posted by himonussija View PostIänikuinen ongelma, nokka-akselin asentotunnistin menossa särki. Vai olisiko puolissa vikaa? Tulpanjohtojen kunnonkin voi todeta pimeässä kun katsoo moottoritilaan ja toteaa onko siellä ylimääräisiä valoilmiöitä.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Eipä tuo niin vakavaa oloe,kukapa meistä täydellinen olisiOriginally posted by himonussija View PostNo mistäs mä tiedän kun en ole vielä omasta E39:stä noita suojamuoveja irroottanut
Aattelin vaan ko entisessä niiden kanssa oli pätkimisongelmia.
Ja sitten itse ongelmaan:Voiskohan tuolla olla bensa puolella jotain ongelmia,bensapumpun rele ynm..Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
nokka-akselin anturi, puola(t), bensapumppu, tai vanos- vika. omassani -97 523 alavääntö on aika mitään sanomatonta. 3000-3300 rpm jälkeen täyskaasu kiihdytyksessä tulee 80-luvun fiilis kun tuntuu selvä nykäisy (turbo-viive efekti) ja kosla alkaa vasta kiihtyä kunnolla, alle 3000-3300 rpm kiihtyminen on mallia astmainen lehmä eli, kun ei liiku niin ei liiku. vikakoodin luku paljasti : koodi xxx, vanos vika, solenoidi. nähtävästi vanos- koneisto jumittaa/takertelee eikä kerkeä reagoimaan äkilliseen täyskaasu kiihdytykseen vaan säätää ajoitukset hieman viivellä josta nykäisy aiheutuu. pieninä huvitavina/vituttavan piirteinä havainnut että n~. 2500-3300 rpm alueella täyskaasu kiihdytyksessä alkaa kuulumaan (todennäköisesti pakoputkistosta) semmoinnen pehmeä "kurlutus" ihan kuin auton alla olisi +100 kpl puluja kujertamassa. siinä 3300 rpm kohdalla "kurlutus" loppuu, tuntuu nykäisy ja auto alkaa kiihtymään. "kurlutuksen" välttää ja kiihdytyksestä saa tasaisen sillä konstilla että kun kaasupoljin on painettu pohjaan, löysää sitä n. 2-3/5 osaa ja sitten hitaasti painaa sen pohjaan jolloin auto kiihtyy niinkuin minä käsittäsin sen kiihtyvän jos moottori on kunnossa ja runttaa kaasun pohjaan.Originally posted by heebo View Posteli ku polkaisee pettaalin laattiaan nii kone sekoaa 2-3 sekunniksi ennen ku ampaisee matkaan.. missä mahtaa olla ongelma.
Comment
Comment