Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA -97 röpöttää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heebo
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 102

    E39 523iA -97 röpöttää.

    eli ku polkaisee pettaalin laattiaan nii kone sekoaa 2-3 sekunniksi ennen ku ampaisee matkaan.. missä mahtaa olla ongelma.
    Last edited by heebo; 20-09-2007, 18:10.
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    Sekoaa?????

    Jos hiukan tarkemmin sais tuota vikaa selville,niin vois olla helpompi arpoa..
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • heebo
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 102

      #3
      Kone siis tuntuu käyvän vajaalla muutaman sekunnin ja kun saa juonesta taas kiinni nii pöläyttää höyrypilven.
      Näyttää että joskus toimii aivan oikeen..äsken kävin kokeileen nii veti joka kiihdytyksellä niinku pitääkin.Aamulla töihin mennessä melkein hävetti kun ei traktorista kunnolla ohi päässyt

      Comment

      • himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

        #4
        Iänikuinen ongelma, nokka-akselin asentotunnistin menossa särki. Vai olisiko puolissa vikaa? Tulpanjohtojen kunnonkin voi todeta pimeässä kun katsoo moottoritilaan ja toteaa onko siellä ylimääräisiä valoilmiöitä.

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by himonussija View Post
          Tulpanjohtojen ...
          ?....

          Comment

          • Vehkis
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1441
            • Turku

            #6
            Originally posted by himonussija View Post
            Iänikuinen ongelma, nokka-akselin asentotunnistin menossa särki. Vai olisiko puolissa vikaa? Tulpanjohtojen kunnonkin voi todeta pimeässä kun katsoo moottoritilaan ja toteaa onko siellä ylimääräisiä valoilmiöitä.
            Meinaatko, että löytyy tulpanjohdot?
            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
            ex E39 535iA -97
            sekä x määrä riisikippoja


            Kesäautona toimii vw kupla -65

            Comment

            • keisari88
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 128
              • Lappi

              #7
              Vikakoodien lukukaan ei ole aivan mahdottoman hintainen.
              Omassa ihmettelin kun välissä oli vetoja ja välistä ei tuntunu kerkeävän mihinkään.
              Katista löytyi vika ja sieltä otettiin jouto rojut pois.
              BMW 523i Touring -98

              Comment

              • heebo
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 102

                #8
                Juu ei ollut kallista mut muistista ei löytynyt mitään vikoja..
                oikeen jaksa uskoa että katti aiheuttas hetkellisen röpeltämisen vaikka kieltämättä toisinaan melko nuhapumpulta tunnostaakin tuo auto.

                Comment

                • himonussija
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 392
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by Vehkis View Post
                  Meinaatko, että löytyy tulpanjohdot?
                  No mistäs mä tiedän kun en ole vielä omasta E39:stä noita suojamuoveja irroottanut Aattelin vaan ko entisessä niiden kanssa oli pätkimisongelmia.

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by himonussija View Post
                    No mistäs mä tiedän kun en ole vielä omasta E39:stä noita suojamuoveja irroottanut Aattelin vaan ko entisessä niiden kanssa oli pätkimisongelmia.
                    Eipä tuo niin vakavaa oloe,kukapa meistä täydellinen olisi

                    Ja sitten itse ongelmaan:Voiskohan tuolla olla bensa puolella jotain ongelmia,bensapumpun rele ynm..
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • heebo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 102

                      #11
                      Hmmm... bensansuodatin menee vaihtoon. nollaako testeri jotain muisteja ku auto tuntuu aivan erillaiselta piuhan päässä käynnin jälkeen.. autosta löytyi jopa alavääntökin..

                      Comment

                      • bmw e34
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2002
                        • 633
                        • raahe

                        #12
                        Originally posted by heebo View Post
                        eli ku polkaisee pettaalin laattiaan nii kone sekoaa 2-3 sekunniksi ennen ku ampaisee matkaan.. missä mahtaa olla ongelma.
                        nokka-akselin anturi, puola(t), bensapumppu, tai vanos- vika. omassani -97 523 alavääntö on aika mitään sanomatonta. 3000-3300 rpm jälkeen täyskaasu kiihdytyksessä tulee 80-luvun fiilis kun tuntuu selvä nykäisy (turbo-viive efekti) ja kosla alkaa vasta kiihtyä kunnolla, alle 3000-3300 rpm kiihtyminen on mallia astmainen lehmä eli, kun ei liiku niin ei liiku. vikakoodin luku paljasti : koodi xxx, vanos vika, solenoidi. nähtävästi vanos- koneisto jumittaa/takertelee eikä kerkeä reagoimaan äkilliseen täyskaasu kiihdytykseen vaan säätää ajoitukset hieman viivellä josta nykäisy aiheutuu. pieninä huvitavina/vituttavan piirteinä havainnut että n~. 2500-3300 rpm alueella täyskaasu kiihdytyksessä alkaa kuulumaan (todennäköisesti pakoputkistosta) semmoinnen pehmeä "kurlutus" ihan kuin auton alla olisi +100 kpl puluja kujertamassa. siinä 3300 rpm kohdalla "kurlutus" loppuu, tuntuu nykäisy ja auto alkaa kiihtymään. "kurlutuksen" välttää ja kiihdytyksestä saa tasaisen sillä konstilla että kun kaasupoljin on painettu pohjaan, löysää sitä n. 2-3/5 osaa ja sitten hitaasti painaa sen pohjaan jolloin auto kiihtyy niinkuin minä käsittäsin sen kiihtyvän jos moottori on kunnossa ja runttaa kaasun pohjaan.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎