e39 530d vm.8/99
Huonon tai olemattoman kylmäkäynnistyvyyden vuoksi mittasin hehkujen ohmit "boxin" releestä (liitin x2283) Kaikki olivat välillä 2.10-2.20, onko nuo sitten kaikki kunnossa vai rikki, tiedä häntä.
Mutta mistä pitää hehkulle menevä jännite mitata? Samasta liittimestä, vai onko liittimen(x2283) ja hehkujen välillä vielä jokin laite jonka välistä jännite tulee mitata?
EDIT: Eikun oliko se näin että tässä vanhassa 184hp louskussa menee johdot suoraan releeltä hehkuille ja välissä ei ole mitään, ja uudemmissa löytyy ohjainlaite imusarjan alta, eli suomeksi jännitteen voi mitata liitimestä x2283.
WSD:ssä on hehkujen sähkökaavio, kaaviossa on kaksi sulaketta 30A ja 100A missä nämä sulakkeet sijaitsee, jos käy näin että jännitteet on hukassa niin voisin tarkistaa ne ennen kuin tilaan aikaa vikakoodienlukuun.
Njaa niin meinaatte sitä mikä on siellä jossain imusarjan alla???
Onks tän ikäses sitä? :think
Tähän viitaten:
e39:ssä hehkurele tai ohjainlaite miten vaan, sijaitsee repsikan raikkarin alapuolella olevassa releboxissa, eli juuri tuon liittimen jatkeena josta Masatus kirjoitteli. Eipä tuo rele ole kulutustavaraa e39:ssä(m57), toisin on asiat m57n ja m47n malleissa.
Nyt kun webaston kiertovesipumppu on hajallaan niin kylmä käynistykset ovat tuskalliset ( ainakin korvile kun käy vajaalle). Mutta vikkoodia ei ole ainakaan bmw scannerin kanssa ( täytyy kokeilla inpan kanssa vielä).
Tuli vaan mieleen että vuotavat suuttimet voi aiheuttaa samat oireet....toki ne oli keväällä vielä kaikki kunnossa.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
schwarze, okei, no sitä mäkin että ku rele kuitenkin anto jännitettä ulos, niin lähtää nyt kokeilee noitten hehkujen vaihdolla.
epdm, ei ainakaan mulla antanu vikakoodia, Dunky kun katto silloin noita. Mistä sitä aina tietää osaako se haistaa onko se varmasti palanu vai ei, mittaamalla ja sitte kokeilemalla akusta suoraan, saa niitten vaikeimpien tapausten kanssa varmuuden. Selviähän ne tapaukset on, kun mittari näyttää OL tai useita ohmeja...
Mua ei paljoa häiritse toi vajaalla käyminen, kuulostaa just hienolle.
Mut se käyntiin lähtemättömyys häiritisee...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Tossa vielä lainaus WDS:n ihmeellisestä maailmasta. Preheater time control kohdan battery voltage voi keskeyttää monenkin hehkutuksen liian aikaisin...
Ei noilla arvoilla varmaan tarvitse paljoa arvailla, miksi ei talvella ole lähtenyt käyntiin yli 20 asteen pakkasissa . Tuskin ne pari muutakaan ovat yhtään paremmassa kunnossa olleet...
13573 glow device
Error frequency : 2 Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 874.13 1/min Coolant temperature 20.42 Grad C Einspritzmenge 11.26 mm^3 RPC rail pressure 361.45 bar Fehler aufgetreten bei 270460.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 849.15 1/min Coolant temperature 41.58 Grad C Einspritzmenge 8.19 mm^3 RPC rail pressure 385.54 bar Fehler aufgetreten bei 270460.00 km
Error present Sporadic error Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
Errorcode: 35 05 28 02 7C 80 23 5A 16 3C 69 A6 80 22 79 10 40 69 A6 00 00 00 00 00 00-------------------------------------------------------------
Mittasin hehkut ja kaikkien arvot oli 0.6-07 ohmia. Eli saatas olla toi rele hajalla. Mites olis näillä keleille hyvä konsti todeta vai pitääkö oottaa kylmempiä keliä?
Asiaan en osaa auttaa yhtään....
Itse olen aina vaihtanut minulle uuteen autoon hehkut aina kun sen olen ostanut. Tietenkin jos on ollut satavarmaa jotta ne on vaihdettu kahden vuoden sisällä niin sitten en, mutta kertaakaan näin ei ole ollut. Ajelenkin kyllä vanhemmilla jo maailmaa nähneilla kulkineilla...
Viimeisin kulkine 525d oli edellisen omistajan mukaan surkea talviauto huonon käynnistyvyyden vuoksi. Hehkuja oli hajalla ja ainakin 25 pakkasesta se lähti ilman lämmitystä...
Comment