memebuy23buy

hehkujen mittaus E39 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #31
    Mjaa miks?

    Maksaa varmaan omaisuuksia?
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #32
      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Mjaa miks?

      Maksaa varmaan omaisuuksia?
      Ei se paljoa maksa ja helppo vaihtaa samalla kun imusarja irti
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #33
        Njaa niin meinaatte sitä mikä on siellä jossain imusarjan alla???

        Onks tän ikäses sitä? :think
        Tähän viitaten:
        Originally posted by Masatus View Post
        e39 530d vm.8/99
        Huonon tai olemattoman kylmäkäynnistyvyyden vuoksi mittasin hehkujen ohmit "boxin" releestä (liitin x2283) Kaikki olivat välillä 2.10-2.20, onko nuo sitten kaikki kunnossa vai rikki, tiedä häntä.
        Mutta mistä pitää hehkulle menevä jännite mitata? Samasta liittimestä, vai onko liittimen(x2283) ja hehkujen välillä vielä jokin laite jonka välistä jännite tulee mitata?

        EDIT: Eikun oliko se näin että tässä vanhassa 184hp louskussa menee johdot suoraan releeltä hehkuille ja välissä ei ole mitään, ja uudemmissa löytyy ohjainlaite imusarjan alta, eli suomeksi jännitteen voi mitata liitimestä x2283.
        WSD:ssä on hehkujen sähkökaavio, kaaviossa on kaksi sulaketta 30A ja 100A missä nämä sulakkeet sijaitsee, jos käy näin että jännitteet on hukassa niin voisin tarkistaa ne ennen kuin tilaan aikaa vikakoodienlukuun.
        Last edited by Bmw Dreamer; 28-12-2010, 17:17.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2016
          • Kangasala

          #34
          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          Njaa niin meinaatte sitä mikä on siellä jossain imusarjan alla???

          Onks tän ikäses sitä? :think
          Tähän viitaten:
          e39:ssä hehkurele tai ohjainlaite miten vaan, sijaitsee repsikan raikkarin alapuolella olevassa releboxissa, eli juuri tuon liittimen jatkeena josta Masatus kirjoitteli. Eipä tuo rele ole kulutustavaraa e39:ssä(m57), toisin on asiat m57n ja m47n malleissa.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #35
            Antavatko rikkinäiset hehkut aina vikakoodit?

            Nyt kun webaston kiertovesipumppu on hajallaan niin kylmä käynistykset ovat tuskalliset ( ainakin korvile kun käy vajaalle). Mutta vikkoodia ei ole ainakaan bmw scannerin kanssa ( täytyy kokeilla inpan kanssa vielä).

            Tuli vaan mieleen että vuotavat suuttimet voi aiheuttaa samat oireet....toki ne oli keväällä vielä kaikki kunnossa.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #36
              schwarze, okei, no sitä mäkin että ku rele kuitenkin anto jännitettä ulos, niin lähtää nyt kokeilee noitten hehkujen vaihdolla.

              epdm, ei ainakaan mulla antanu vikakoodia, Dunky kun katto silloin noita. Mistä sitä aina tietää osaako se haistaa onko se varmasti palanu vai ei, mittaamalla ja sitte kokeilemalla akusta suoraan, saa niitten vaikeimpien tapausten kanssa varmuuden. Selviähän ne tapaukset on, kun mittari näyttää OL tai useita ohmeja...

              Mua ei paljoa häiritse toi vajaalla käyminen, kuulostaa just hienolle.
              Mut se käyntiin lähtemättömyys häiritisee...
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                #37
                Tossa vielä lainaus WDS:n ihmeellisestä maailmasta. Preheater time control kohdan battery voltage voi keskeyttää monenkin hehkutuksen liian aikaisin...
                Last edited by schwarze; 28-09-2012, 07:53.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #38
                  Ahaa, eli tossaki vois olla "vika", että jännite laskee liian ales, varsinkin jos on unohtunu autoon jotain ylimääräistä tupakinsytkään 14 tunniks...
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4856
                    • Espoo

                    #39
                    Vaihdoin hehkuiksi NGK DP32 (Y-507J) ja mittasin vastukset tuolta liittimestä. Uutena arvot välillä 1,4-1,8 Ohm.

                    Onnistuin kaivamaan metalliroskiksesta 4 vanhaa hehkua mittausta varten:
                    1,4 MOhm
                    1,5 MOhm
                    15,9 kOhm
                    40 Ohm

                    Ei noilla arvoilla varmaan tarvitse paljoa arvailla, miksi ei talvella ole lähtenyt käyntiin yli 20 asteen pakkasissa . Tuskin ne pari muutakaan ovat yhtään paremmassa kunnossa olleet...
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • Pääkkäri
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 54
                      • E-Savo

                      #40
                      Hehkun rele?

                      Mulla löyty vikakoodi:

                      13573 glow device
                      Error frequency : 2 Logistic counter: 40
                      Error occured 1. times at:
                      Engine speed 874.13 1/min Coolant temperature 20.42 Grad C Einspritzmenge 11.26 mm^3 RPC rail pressure 361.45 bar Fehler aufgetreten bei 270460.00 km
                      Error occured 2. times at:
                      Engine speed 849.15 1/min Coolant temperature 41.58 Grad C Einspritzmenge 8.19 mm^3 RPC rail pressure 385.54 bar Fehler aufgetreten bei 270460.00 km
                      Error present Sporadic error Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
                      Errorcode: 35 05 28 02 7C 80 23 5A 16 3C 69 A6 80 22 79 10 40 69 A6 00 00 00 00 00 00-------------------------------------------------------------

                      Mittasin hehkut ja kaikkien arvot oli 0.6-07 ohmia. Eli saatas olla toi rele hajalla. Mites olis näillä keleille hyvä konsti todeta vai pitääkö oottaa kylmempiä keliä?

                      Comment

                      • hallu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 75

                        #41
                        Asiaan en osaa auttaa yhtään....
                        Itse olen aina vaihtanut minulle uuteen autoon hehkut aina kun sen olen ostanut. Tietenkin jos on ollut satavarmaa jotta ne on vaihdettu kahden vuoden sisällä niin sitten en, mutta kertaakaan näin ei ole ollut. Ajelenkin kyllä vanhemmilla jo maailmaa nähneilla kulkineilla...

                        Viimeisin kulkine 525d oli edellisen omistajan mukaan surkea talviauto huonon käynnistyvyyden vuoksi. Hehkuja oli hajalla ja ainakin 25 pakkasesta se lähti ilman lämmitystä...

                        Comment

                        Working...
                        X