memebuy23buy

e39 valomuistista ja M-iskareista...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1203
    • GrassLake

    #31
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Laakkonen herttoniemi
    jep, tuollahan se oli jollain muullakin onnistunut. sinne sitten...

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #32
      Tämäpä oli ihan uutta, että prefacelift (siis pre 9/98) on saanut valomuistin (ei siis valomuistutuksen) koodattua jollain konstilla.

      Jos olisin tuon tiennyt, niin olisin ottanut myös vanhaan kinneriin tuon option. Rasittavaa nykiä noita valoja aina, parempi ku ei tarvi .

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #33
        Nii, mäkään en oo ollenkaan varma saako sitä pre 9/98 autoihin ollenkaan, mulla on kyl sellanen käsitys että se ei onnistu. Se että se on joihinkin pre 9/98 autoihin on se onnistunut, johtuu hyvin suurella todennäköisyydellä siitä että niissä on vaihdettu valoboxit uudempaan LCM3:een (9/98 jälk. mallli) esim. noitten vanhempien valoboxien tyyppivian (pitkä palaa aina) takia taikka jostain muusta syystä. Jos sitten vanhempaan autoon on vaihdettu toi uudempi purkki, nii sen jälkeen onnistuu valomuistit, saattovalot etc pikku-koodaukset.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1652
          • Pk-seutu

          #34
          Originally posted by jartsa02 View Post
          Nii, mäkään en oo ollenkaan varma saako sitä pre 9/98 autoihin ollenkaan, mulla on kyl sellanen käsitys että se ei onnistu. Se että se on joihinkin pre 9/98 autoihin on se onnistunut, johtuu hyvin suurella todennäköisyydellä siitä että niissä on vaihdettu valoboxit uudempaan LCM3:een (9/98 jälk. mallli) esim. noitten vanhempien valoboxien tyyppivian (pitkä palaa aina) takia taikka jostain muusta syystä. Jos sitten vanhempaan autoon on vaihdettu toi uudempi purkki, nii sen jälkeen onnistuu valomuistit, saattovalot etc pikku-koodaukset.
          Hmm.. ei ainakaan tässä 11/96 523iA:n tapauksessa ollut huoltokirjassa moisesta mitään merkintää, vaikka kaikki muut extratyöt oli hyvin säntillisesti huoltokirjaan merkitty (autolla tuolloin ajettu 112tkm). Mistä tuon LCM3:n sitten tunnistaa?

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
            Hmm.. ei ainakaan tässä 11/96 523iA:n tapauksessa ollut huoltokirjassa moisesta mitään merkintää, vaikka kaikki muut extratyöt oli hyvin säntillisesti huoltokirjaan merkitty (autolla tuolloin ajettu 112tkm). Mistä tuon LCM3:n sitten tunnistaa?
            Se on päällepäin vähän erinäkönen: vanhassa mallissa on sellanen alumiininen jäähdytysripa hässäkkä ja LCM3:ssa ei taas ole sellaista ollenkaan. Helpoimmin se selkiää kyllä varaosanumerosta kattomalla joko esim. CS:llä tjsp taikka apparin kick-paneelin irrottamalla ja kurkkaamalla se numero boxin kyljestä.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

              #36
              Tämä on nyt saatettu päätökseen, eli vanhempiin e39:eihin ei valomuistia/saattovaloja voi koodata, ellei LCM ole vaihdettu uudempaan.
              Jos jollakulla on onnistunut, on alkuperäinen kärähtänyt ja vaihdettu.

              Ohjelmoinnista kiitokset Jartsalle!

              Comment

              • ss900
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 104

                #37
                Lcm

                Laittakaapa joku vielä realOEM kuva (tai valokuva) siitä LCM:stä, uudesta tai vanhasta. Että tiedän vastaisuuden varalta, kummat -97 E39:sani ovat, koska edellä kuvattu valomuistitoiminto ko. ajoneuvosta löytyy.

                Comment

                • patu
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 542
                  • Porvoo

                  #38
                  ETK:n mukaan ensimmäinen LCM versio olisi ollut 03/98 asti ja seuraava 09/00. Tämä selittää miksi omassa 5/98 autossa valomuisti toimii.
                  BMW F30 330e LCI
                  Buick Riviera 455cid -71


                  Volvo V70 mk III - Ex
                  Jaguar F-Pace - Ex
                  Camaro 3gen - Ex
                  Subaru Levorg - Ex
                  Volvo V60 - Ex
                  Porsche 924 - Ex
                  BMW 1502 -76 - Ex
                  The Best or Something - Ex
                  BMW e39 540iA touring - Ex
                  BMW e34 525iA touring - Ex
                  BMW e34 520i -Ex
                  etc.....

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #39
                    Kyllä siis vanhemmistakin LCM:stä löytyy valomuisteja, mutta ne on jo tehtaalta tullessa ollut päällä niissä elikkä varustelistasta löytyy sitten tuo Daylight tjsp optio .. esim. mullekin ex-e39:ssä (suomi-auto) oli tuo valomuisti. Mun mielestä se LCM3:n vaihtokohta on tuossa 9/98 päivityksessä.

                    Tän homman idis on lähinnä nyt se, että vanhemman mallisesta ei tuota asetusta saa muutettua: valomuistia ei saa jälkikäteen päälle eikä sitä saa myöskään pois päältäkään jos se sieltä löytyy tehtaalla koodattuna.

                    Vanhemman LCM:n tunnistaa purkissa olevasta isosta jäähdytys-ripa hässäkästä toisella puolella purkkia, LCM3 on vain litteä muovi-laatikko ilman mitään ylim. ulokkeita.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #40
                      Tuossa yksi mallikuva siitä jäähdytysrivallisesta vanhemmasta LCM:stä.

                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Janne-90
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 246
                        • Naantali

                        #41
                        saako LCM3 Asennettua e39 528 vm 5/96 ?? löytääkö noita purkuautoista ? uus maksaa maltaita omaani ei onnistuttu koodaamaan valomuistia. meneekö liittimet suoraan uudempaan ??

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Janne-90 View Post
                          saako LCM3 Asennettua e39 528 vm 5/96 ?? löytääkö noita purkuautoista ? uus maksaa maltaita omaani ei onnistuttu koodaamaan valomuistia. meneekö liittimet suoraan uudempaan ??
                          Onnistuu! Liittimet on identtiset. En tosin varmaksi pysty sanomaan, että tuollakaan valoautomatiikka pelaa oikein. Mullakin on yksi LCM3 myynnissä, mutta pitää olla xenon/automaattinen korkeuden säätö, ei toimi manuaalisen LWR:n kanssa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #43
                            Originally posted by Risto113 View Post
                            pari juttua on jääny selviämättä vaikka kuinka foorumia lukee, eli:

                            laakkosen mukaan autooni (528 -96/05) ei saa valomuistia ohjelmoimalla, on kuulemma liian vanha. täältä lukemalla sain käsityksen että onnistuu?!
                            eli saako tähän sitä, ja miten?

                            toinen kyssäri: Iskarit on lopuillaan, ja takaiskarista silmukka halki, joten vaihdan siis kaikki. Käykö vakioalustaan lisävarusteena saatavan M-sport alustan iskarit? olisi todennäköisesti paremmat, ja vähän jäykemmät...
                            Palataan hieman topicin aloittajan viestissä ilmenneeseen asiaan. Onko tuo takaiskareiden alapään silmukan halkeaminen joku tyyppivika ja mikä sen aiheuttaa? Omassa Touringissa on silmukat halki molemmilta puolilta.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • jms-btcf
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 696
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Mullakin on yksi LCM3 myynnissä, mutta pitää olla xenon/automaattinen korkeuden säätö, ei toimi manuaalisen LWR:n kanssa.
                              Sorry OT, mutta on kysyttävä kun on osaaja paikalla:
                              Jos haluan vaihtaa manuaalisen korkeudensäädön automaattiseksi (xenonien takia) niin pitääkö mun vaihtaa kaiken muun tilpehöörin lisäksi myös LCM?
                              e61 535d

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                #45
                                Originally posted by jms-btcf View Post
                                Sorry OT, mutta on kysyttävä kun on osaaja paikalla:
                                Jos haluan vaihtaa manuaalisen korkeudensäädön automaattiseksi (xenonien takia) niin pitääkö mun vaihtaa kaiken muun tilpehöörin lisäksi myös LCM?
                                Ainakin tuo LCM:ä on erilainen automaattisella ja manuaalisella korkeussäädöllä, joten mitä ilmeisemmin se pitää myös vaihtaa. No tosta Clavulta edullisesti LWS-III automaattiselle korkeussäädölle...
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X