Originally posted by T.H.O.M.A.S
View Post
e39 valomuistista ja M-iskareista...
Collapse
X
-
Tämäpä oli ihan uutta, että prefacelift (siis pre 9/98) on saanut valomuistin (ei siis valomuistutuksen) koodattua jollain konstilla.
Jos olisin tuon tiennyt, niin olisin ottanut myös vanhaan kinneriin tuon option. Rasittavaa nykiä noita valoja aina, parempi ku ei tarvi
.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Nii, mäkään en oo ollenkaan varma saako sitä pre 9/98 autoihin ollenkaan, mulla on kyl sellanen käsitys että se ei onnistu. Se että se on joihinkin pre 9/98 autoihin on se onnistunut, johtuu hyvin suurella todennäköisyydellä siitä että niissä on vaihdettu valoboxit uudempaan LCM3:een (9/98 jälk. mallli) esim. noitten vanhempien valoboxien tyyppivian (pitkä palaa aina) takia taikka jostain muusta syystä. Jos sitten vanhempaan autoon on vaihdettu toi uudempi purkki, nii sen jälkeen onnistuu valomuistit, saattovalot etc pikku-koodaukset.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Hmm.. ei ainakaan tässä 11/96 523iA:n tapauksessa ollut huoltokirjassa moisesta mitään merkintää, vaikka kaikki muut extratyöt oli hyvin säntillisesti huoltokirjaan merkitty (autolla tuolloin ajettu 112tkm). Mistä tuon LCM3:n sitten tunnistaa?Originally posted by jartsa02 View PostNii, mäkään en oo ollenkaan varma saako sitä pre 9/98 autoihin ollenkaan, mulla on kyl sellanen käsitys että se ei onnistu. Se että se on joihinkin pre 9/98 autoihin on se onnistunut, johtuu hyvin suurella todennäköisyydellä siitä että niissä on vaihdettu valoboxit uudempaan LCM3:een (9/98 jälk. mallli) esim. noitten vanhempien valoboxien tyyppivian (pitkä palaa aina) takia taikka jostain muusta syystä. Jos sitten vanhempaan autoon on vaihdettu toi uudempi purkki, nii sen jälkeen onnistuu valomuistit, saattovalot etc pikku-koodaukset.
Comment
-
Se on päällepäin vähän erinäkönen: vanhassa mallissa on sellanen alumiininen jäähdytysripa hässäkkä ja LCM3:ssa ei taas ole sellaista ollenkaan. Helpoimmin se selkiää kyllä varaosanumerosta kattomalla joko esim. CS:llä tjsp taikka apparin kick-paneelin irrottamalla ja kurkkaamalla se numero boxin kyljestä.Originally posted by SledgeHammer82 View PostHmm.. ei ainakaan tässä 11/96 523iA:n tapauksessa ollut huoltokirjassa moisesta mitään merkintää, vaikka kaikki muut extratyöt oli hyvin säntillisesti huoltokirjaan merkitty (autolla tuolloin ajettu 112tkm). Mistä tuon LCM3:n sitten tunnistaa?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Tämä on nyt saatettu päätökseen, eli vanhempiin e39:eihin ei valomuistia/saattovaloja voi koodata, ellei LCM ole vaihdettu uudempaan.
Jos jollakulla on onnistunut, on alkuperäinen kärähtänyt ja vaihdettu.
Ohjelmoinnista kiitokset Jartsalle!
Comment
-
ETK:n mukaan ensimmäinen LCM versio olisi ollut 03/98 asti ja seuraava 09/00. Tämä selittää miksi omassa 5/98 autossa valomuisti toimii.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
Kyllä siis vanhemmistakin LCM:stä löytyy valomuisteja, mutta ne on jo tehtaalta tullessa ollut päällä niissä elikkä varustelistasta löytyy sitten tuo Daylight tjsp optio .. esim. mullekin ex-e39:ssä (suomi-auto) oli tuo valomuisti. Mun mielestä se LCM3:n vaihtokohta on tuossa 9/98 päivityksessä.
Tän homman idis on lähinnä nyt se, että vanhemman mallisesta ei tuota asetusta saa muutettua: valomuistia ei saa jälkikäteen päälle eikä sitä saa myöskään pois päältäkään jos se sieltä löytyy tehtaalla koodattuna.
Vanhemman LCM:n tunnistaa purkissa olevasta isosta jäähdytys-ripa hässäkästä toisella puolella purkkia, LCM3 on vain litteä muovi-laatikko ilman mitään ylim. ulokkeita.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Tuossa yksi mallikuva siitä jäähdytysrivallisesta vanhemmasta LCM:stä.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Onnistuu! Liittimet on identtiset. En tosin varmaksi pysty sanomaan, että tuollakaan valoautomatiikka pelaa oikein. Mullakin on yksi LCM3 myynnissä, mutta pitää olla xenon/automaattinen korkeuden säätö, ei toimi manuaalisen LWR:n kanssa.Originally posted by Janne-90 View Postsaako LCM3 Asennettua e39 528 vm 5/96 ?? löytääkö noita purkuautoista ? uus maksaa maltaita
omaani ei onnistuttu koodaamaan valomuistia. meneekö liittimet suoraan uudempaan ??E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Palataan hieman topicin aloittajan viestissä ilmenneeseen asiaan. Onko tuo takaiskareiden alapään silmukan halkeaminen joku tyyppivika ja mikä sen aiheuttaa? Omassa Touringissa on silmukat halki molemmilta puolilta.Originally posted by Risto113 View Postpari juttua on jääny selviämättä vaikka kuinka foorumia lukee, eli:
laakkosen mukaan autooni (528 -96/05) ei saa valomuistia ohjelmoimalla, on kuulemma liian vanha. täältä lukemalla sain käsityksen että onnistuu?!
eli saako tähän sitä, ja miten?
toinen kyssäri: Iskarit on lopuillaan, ja takaiskarista silmukka halki, joten vaihdan siis kaikki. Käykö vakioalustaan lisävarusteena saatavan M-sport alustan iskarit? olisi todennäköisesti paremmat, ja vähän jäykemmät...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Sorry OT, mutta on kysyttävä kun on osaaja paikalla:Originally posted by Clavurion View PostMullakin on yksi LCM3 myynnissä, mutta pitää olla xenon/automaattinen korkeuden säätö, ei toimi manuaalisen LWR:n kanssa.
Jos haluan vaihtaa manuaalisen korkeudensäädön automaattiseksi (xenonien takia) niin pitääkö mun vaihtaa kaiken muun tilpehöörin lisäksi myös LCM?e61 535d
Comment
-
Ainakin tuo LCM:ä on erilainen automaattisella ja manuaalisella korkeussäädöllä, joten mitä ilmeisemmin se pitää myös vaihtaa. No tosta Clavulta edullisesti LWS-III automaattiselle korkeussäädölle...Originally posted by jms-btcf View PostSorry OT, mutta on kysyttävä kun on osaaja paikalla:
Jos haluan vaihtaa manuaalisen korkeudensäädön automaattiseksi (xenonien takia) niin pitääkö mun vaihtaa kaiken muun tilpehöörin lisäksi myös LCM?
Comment
Comment