memebuy23buy

E39 facelift takavalo, vilkun polttimon vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39 facelift takavalo, vilkun polttimon vaihto

    Moi,

    Otetaanpa tämmönen triviaali.

    Eli vaihdoin eilen omaan vessaan faceliftin HELLAn takavalot (kohtalainen homma oli, piti porailla reikiä ja viilata). Pitäis kuitenkin vaihtaa silvervisionin polttimot vilkkuihin. Lähteekö tuo polttimo pois vaan silleen, että vääntää sitä valkoista kantaa vastapäivään, ja sitten vetää pois? Vai onko siinä jotain muuta kikkaa? Kokeilin sitä tuolla tapaa irrottaa, mutta se paketti ei inahtanutkaan, vaikka käänsin sen kannan auki. Pitääkö vaan voimalla vetää suoraan taaksepäin kun se on auki?

    Toinen kyssäri. Tuossa kun on ledeillä tehty nuo valot, niin mites... jos ledejä hajoaa, niin miten vaihdetaan? Onko tuohon olemassa jotain replacement kittiä, vai miten tuo menee?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #2
    Huomenta!

    Kyllä niiden valkoisten kantojen pitäisi lähteä sen polttimon kanssa yhdessä.
    Itselläni on samanlaiset facelift ledivalot. Helppo asioida kaupassakin kun saa valopaketin mukaan vain kääntämällä

    Ledivalo kysymykseen en osaa vastata koska pitäisi itsekkin valaistua kyseisestä asiasta..

    - Niko
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Huomenta!

      Kyllä niiden valkoisten kantojen pitäisi lähteä sen polttimon kanssa yhdessä.
      Itselläni on samanlaiset facelift ledivalot. Helppo asioida kaupassakin kun saa valopaketin mukaan vain kääntämällä
      Huomenta,

      Kiitos varmistuksesta . Asioinpas tänään silvervision-kaupassa...

      Eiköhän joku meitä kohta valaise noista ledeistä.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Jos ledit palaa niin joutuu hakemaan kaupasta uudet valot,eli ei pysty vaihtamaan ledejä..Ainakaan touringista.
        Last edited by JonasG; 25-09-2007, 07:32.

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Originally posted by JonasG View Post
          Jos ledit palaa niin joutuu hakemaan kaupasta uudet valot,eli ei pysty vaihtamaan ledejä..
          Auts!
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8094
            • Willähde

            #6
            Originally posted by JonasG View Post
            Jos ledit palaa niin joutuu hakemaan kaupasta uudet valot,eli ei pysty vaihtamaan ledejä..Ainakaan touringista.
            ..oishan se pitäny arvata..
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              #7
              Jep, 2kpl sisempää valoa joutunut tourinkiin jo ostaa kun valo imee itseensä jostain vettä ja hetken päästä ledit on palanut...Talven aikana täytyy sit tutkia kolmannen kerran mistä se johtuu..:think Jos valoon ei tule kosteutta niin onhan nuo ledit melkein ikuisia.

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by JonasG View Post
                Jep, 2kpl sisempää valoa joutunut tourinkiin jo ostaa kun valo imee itseensä jostain vettä ja hetken päästä ledit on palanut...Talven aikana täytyy sit tutkia kolmannen kerran mistä se johtuu..:think Jos valoon ei tule kosteutta niin onhan nuo ledit melkein ikuisia.
                Täällä palstalla joku selvitti miten sinne pääsee ledejä rukkaamaan. Kolvilla auko sen valopaketin tai teki siihen kurkistusaukon ja sitä rataa... Löytynee sörtsillä... Tosiaan ne ledit kestää varmaan 25 x e39:n eliniän
                ...

                Comment

                • JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

                  #9
                  Originally posted by reddewil View Post
                  Täällä palstalla joku selvitti miten sinne pääsee ledejä rukkaamaan. Kolvilla auko sen valopaketin tai teki siihen kurkistusaukon ja sitä rataa... Löytynee sörtsillä... Tosiaan ne ledit kestää varmaan 25 x e39:n eliniän
                  Joo,tosiaan muistelin tässä että joku tosiaan kirjoitteli aiheesta. Tehtaan mukaan noita ledejä ei kuitenkaan ole tarkoitus vaihtaa,toki jos rupeaa virittelemään niin ehkä onnistuisi.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #10
                    Vuotaahan ne!

                    Voi vittu, että ottaa aivoon.

                    Luin, että jotkut on kärsinyt pienistä kosteusvaivoista valojen faceliftaamisen jälkeen siten, että tiivisteet ei pidä vettä. Mielestäni panostin tähän erityisesti kun valoja asensin. Tiivisteet vaikutti olevan mallikkaasti paikallaan. En alkanut juomapullolla kokeilemaan.

                    No, autopesun jälkeen oli mukava todeta, että toinen valoista oli vuotanut vettä luukkuun ja sinne valojen taakse . Irrotin valon, niin selvisi että mikä parasta myös valon sisustat tulvehtivat vettä. Voi helvetin kuustoista, etten paremmin sanois.

                    Nyt kyseinen valo on tyhjennetty vedestä ja kuivaa parhaillaan saunalla. Toivottavasti ledit kestää pari tuntia kuivatusta. Mikä vittu noissa on, että kun HELLAn kamaa kuiteski on, että ne voi olla noin päin persettä suunniteltu, että hyvin istuvan oloinen valo kuitenkin falskaa vettä konttiin.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • JonasG
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 2160
                      • Porvoo/Helsinki

                      #11
                      Noniin sullakin ongelmana..Touringissa on Valeon valmistamat orkkis umpiot ja nyt kusee näköjään Hellatkin..Omassa tiivistin sikalla valon kiinni luukkuun ja vielä silikonilla sen luukun missä polttimot on kiinni mutta silti ne vuotaa..:think

                      Comment

                      • zaci
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 460
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by teropa View Post
                        Moi,

                        Otetaanpa tämmönen triviaali.

                        Eli vaihdoin eilen omaan vessaan faceliftin HELLAn takavalot (kohtalainen homma oli, piti porailla reikiä ja viilata). Pitäis kuitenkin vaihtaa silvervisionin polttimot vilkkuihin. Lähteekö tuo polttimo pois vaan silleen, että vääntää sitä valkoista kantaa vastapäivään, ja sitten vetää pois? Vai onko siinä jotain muuta kikkaa? Kokeilin sitä tuolla tapaa irrottaa, mutta se paketti ei inahtanutkaan, vaikka käänsin sen kannan auki. Pitääkö vaan voimalla vetää suoraan taaksepäin kun se on auki?

                        Toinen kyssäri. Tuossa kun on ledeillä tehty nuo valot, niin mites... jos ledejä hajoaa, niin miten vaihdetaan? Onko tuohon olemassa jotain replacement kittiä, vai miten tuo menee?

                        Tero
                        Tässäpä se korjaus-topikki http://www.btcf.fi/forum/showthread....acelift+led%2A

                        Mites Hellan valoja joutu porailemaan, miksei Bolt-on? USA:n malliko ?

                        Mitä makso silvervisionit, ite kysäsin paikalliselta AD:ltä niitä ja hinta oli aika suolanen 32e pari tyydyin tavallisiin toistaiseksi 1,5e kpl
                        BMW F20 120xDa 2016 140kW

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Heps,

                          Siis ei valoja porailla, vaan kun prefaceliftiin laittaa nuo, niin joutuu valojen taustaa autossa, eli peltiä, poraamaan. Tarkalleen sanoen 2 kpl reikiä, 8mm ja 16mm (iso!), ja sitten viilata yhtä aukoista semmosen 24mm säteisellä viilalla vähän avarammaksi. Näin facelift umpio saadaan paikalleen prefacelift autoon.

                          Silvervisionia myy Oulussa tarviketori. Ei ollut kyllä kallis, kun sain Valeon pyyhkijät ja parin noita PY21W silvereitä yhteensä hintaan 37e!

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • zaci
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 460
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by teropa View Post
                            Heps,

                            Siis ei valoja porailla, vaan kun prefaceliftiin laittaa nuo, niin joutuu valojen taustaa autossa, eli peltiä, poraamaan. Tarkalleen sanoen 2 kpl reikiä, 8mm ja 16mm (iso!), ja sitten viilata yhtä aukoista semmosen 24mm säteisellä viilalla vähän avarammaksi. Näin facelift umpio saadaan paikalleen prefacelift autoon.

                            Silvervisionia myy Oulussa tarviketori. Ei ollut kyllä kallis, kun sain Valeon pyyhkijät ja parin noita PY21W silvereitä yhteensä hintaan 37e!

                            Tero
                            Ok, jossain kiinanvaloissa (jenkki-malli?) on ulkosivussa semmonen pieni "kohouma", joka pitää poistaa että valot asettuu, eli ei sitten mitään
                            BMW F20 120xDa 2016 140kW

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #15
                              Noniin.

                              Operaatio korjaus suoritettu. Valot kuivasivat hyvin saunalla (n. 1h), minkä aikana kaikki kosteus oli veke valojen sisältä. Kuin uusi .

                              Irrotin tiivisteen, ja liimasin sen uudestaan paikalleen. Tuskin se nyt mun jäliltä hirveesti paremmin on, mutta ite umpion sitten tälläsin todella tarkkaan paikalleen niin, ettei tiivisteet tursunnu mistään sillä tavalla, että selkeästi jäisi pellin ja umpion väliin rakoja. Sitten otin vielä vapahtaja-teippiä, ja laitoin teipinpalat jokaiseen pelti-tiiviste liitoskohtaan. Tuosta nyt tuskin mitään oikeaa hyötyä on, mutta tein sen omien hermojen takia.

                              Kummatkin puolet kestivät ainakin juomapullo-testin, eli kaadoin vettä litratolkulla valojen päälle. Ei vuotoja. Sivustasuihkutettuna, paineella (kuten tänään harjattomassa pesussa), tilanne saattaa olla silti murheellinen. Mene ja tiedä. Jos tiivistys nyt kestää sateen ongelmitta, niin sitten taidan vain kiltisti pestä auton jatkossa käsin. Niinhän se muutenkin kuuluisi tehdä...

                              zaci, joo joissa Kiinan ihmeissä pitää viilata yksi pylpyrä pois siitä polttimosta. Muistaakseni chrystal mustien takavalojen tapauksessa piti tehdä juurikin näin, koska polttimon nyppyjen kulma oli väärä.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              Working...
                              X