Nostetaas tätä vielä.
Eli menin tänään auton kanssa happotestiin pikapesuun, kun mielestäni tiivistin kummatkin valot edellisen vesikatastrofin jälkeen hyvin, ja vielä jeesusteipillä varmistin ne kohdat, joissa kumitiiviste jäi hiukan harittamaan pellistä.
No, eihän nuo valot edelleenkään pidä vettä
. Tällä kertaa kuitenkin vasen puoli vuoti selvästi vähemmän, eikä itse valojen sisään mennyt (luullakseni) vettä lainkaan. En ainakaan sormella löytänyt vettä polttimoiden takaa. Myös oikealla puolella oli tullut nyt hiukan kosteutta.
Kummallakin puolella tuota kosteutta tuntuu tulevan siihen alimmaisen ruuvin ympärillä olevista tiivistyskohdista. Eli sen ruuvin läheltä, joka käsketään facelift-hellojen asennusohjeissa kiristää vain 2.5nm kireyteen. Eli tuohan on aika löyhä. Olen kirrannut valot siten, että muut ruuvit valoista ovat todella tiukalla, ja sitten tuo yksi ruuvi on löysempi selvästi, ehkä kuitenkin jotain 3-3.5nm ennemmin kuin ohjeen mukainen 2.5nm. Ei ole mitään hajua siitä, miksi ohjeessa tuo yksi käsketään jättämään huutomerkin kanssa noin löysälle.
Kysymys kuuluu: Voiskohan tuo vuotaminen loppua, jos vedän tuon yhdenkin ruuvin vaan reippaan tiukalle? Vai onko se nyt liian tiukalla, ja siksi falskaa? Itelle tuli semmonen tunne, että jos se tiiviste ei ole tarpeeksi tiukkaan peltiä vasten tuon ruuvin ympäristössä, että kertakaikkiaan se ruuvi ei ole riittävän tiukalla siinä. Mutta on 100-varmasti tiukemmalla kuin ohjeen 2.5nm, joka on mielestäni todella löysä momentti.
Jos jollain on ideoita, miten saan valot pitämään autopesussa (sadevesi ei tule läpi), eli miten nuo vois tiivistää, niin kertokaa ihmeessä. Minä en nimittäin tiedä, miten saisin nuo paremmin paikalleen :(. Jos joku osaa Oulussa auttaa, niin otan liveapuakin vastaan... ja miksei korvaustakin vastaan.
Tero
Eli menin tänään auton kanssa happotestiin pikapesuun, kun mielestäni tiivistin kummatkin valot edellisen vesikatastrofin jälkeen hyvin, ja vielä jeesusteipillä varmistin ne kohdat, joissa kumitiiviste jäi hiukan harittamaan pellistä.
No, eihän nuo valot edelleenkään pidä vettä

Kummallakin puolella tuota kosteutta tuntuu tulevan siihen alimmaisen ruuvin ympärillä olevista tiivistyskohdista. Eli sen ruuvin läheltä, joka käsketään facelift-hellojen asennusohjeissa kiristää vain 2.5nm kireyteen. Eli tuohan on aika löyhä. Olen kirrannut valot siten, että muut ruuvit valoista ovat todella tiukalla, ja sitten tuo yksi ruuvi on löysempi selvästi, ehkä kuitenkin jotain 3-3.5nm ennemmin kuin ohjeen mukainen 2.5nm. Ei ole mitään hajua siitä, miksi ohjeessa tuo yksi käsketään jättämään huutomerkin kanssa noin löysälle.
Kysymys kuuluu: Voiskohan tuo vuotaminen loppua, jos vedän tuon yhdenkin ruuvin vaan reippaan tiukalle? Vai onko se nyt liian tiukalla, ja siksi falskaa? Itelle tuli semmonen tunne, että jos se tiiviste ei ole tarpeeksi tiukkaan peltiä vasten tuon ruuvin ympäristössä, että kertakaikkiaan se ruuvi ei ole riittävän tiukalla siinä. Mutta on 100-varmasti tiukemmalla kuin ohjeen 2.5nm, joka on mielestäni todella löysä momentti.
Jos jollain on ideoita, miten saan valot pitämään autopesussa (sadevesi ei tule läpi), eli miten nuo vois tiivistää, niin kertokaa ihmeessä. Minä en nimittäin tiedä, miten saisin nuo paremmin paikalleen :(. Jos joku osaa Oulussa auttaa, niin otan liveapuakin vastaan... ja miksei korvaustakin vastaan.
Tero
Comment