Kyllä mulla on alkuperäsissä valoissa noi muovi 'korkit'. Lampun tiivistin ja auttoi hetkeksi, seuraava toimenpide olisi sen sienen putsaus, sain vain tungettua sen sinne putkeen, eli pitäis lasi purkaa taas, että saa pois.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 etuvaloissa kosteutta
Collapse
X
-
Originally posted by RiteCo View PostMulla on jälkiasennuslaseissa päällä irroitettava kiekko, halkaisijaltaan noin 3 cm. Katselin samaa kondenssivettä omissa laseissa ja se lähtee kun vähän aikaa pitää valoja päällä ilman kiekkoja. Lampun sisään ei mene vesi, jos vain konepellin etureunan tiiviste pitää.
Tuon kiekon voisi korvata vastaaman kokoisella kumikiekolla, jonka päälle viiltää rastin. Tuolloin lämmin, ylipaineinen ilma pääsee pois, kosteus mukanaan. Vastaavaa "ylipaineventtiiliä" käytetään teollisuudessa huopakattojen korjauksissa poistamaan ylipaineinen kostea ilma uuden ja vanhan kattopinnan välistä.
Koska alkuperäisissä valoissa ei tuuletusreikää ole, saattaisi se onnistua mallin mukaan varovasti reikäporalla. Kuitenkin kukin omalla vastuullaan.
Comment
-
-
Irrotin etulyhdyn irti ja putsailin kumiputkien suodattimet ja tiivistin mustalla liimamassalla muovipleksin ja lampun rungon yläosan reunasta reunaan. Alareunan jätin tiivistämättä. Purkaessa johtoja huomasin, että vilkun polttimo/pidike ei ollut perillä asti kiinni, joten runsaan kosteuden aiheuttaja voinee olla myös sekin. Tiivistin kuitenkin kaiken varalta. Nyt ei ole ollut pisaraakaan kosteutta pleksin takana. Lisäksi kiillotin pleksit hienolla maalipinnan viimeistelytahnalla ja kirkasta tuli, valotehokin parani selvästi. Kiitoksia vinkeistä!
Comment
-
Comment