Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 etuvaloissa kosteutta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 201
    • Uusimaa

    #16
    Kyllä mulla on alkuperäsissä valoissa noi muovi 'korkit'. Lampun tiivistin ja auttoi hetkeksi, seuraava toimenpide olisi sen sienen putsaus, sain vain tungettua sen sinne putkeen, eli pitäis lasi purkaa taas, että saa pois.
    Audi S3 -07

    Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
    Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
    Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
    BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
    BMW 530dA -00, Audi S3 -07

    Comment

    • Mr_Horsepower
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 112
      • Kouvola

      #17
      Originally posted by RiteCo View Post
      Mulla on jälkiasennuslaseissa päällä irroitettava kiekko, halkaisijaltaan noin 3 cm. Katselin samaa kondenssivettä omissa laseissa ja se lähtee kun vähän aikaa pitää valoja päällä ilman kiekkoja. Lampun sisään ei mene vesi, jos vain konepellin etureunan tiiviste pitää.

      Tuon kiekon voisi korvata vastaaman kokoisella kumikiekolla, jonka päälle viiltää rastin. Tuolloin lämmin, ylipaineinen ilma pääsee pois, kosteus mukanaan. Vastaavaa "ylipaineventtiiliä" käytetään teollisuudessa huopakattojen korjauksissa poistamaan ylipaineinen kostea ilma uuden ja vanhan kattopinnan välistä.

      Koska alkuperäisissä valoissa ei tuuletusreikää ole, saattaisi se onnistua mallin mukaan varovasti reikäporalla. Kuitenkin kukin omalla vastuullaan.
      Alkuperäis lampuissa on tuuletus reiät suodattimilla...ne on ne kumiputket... vilkun päässä ja ajovalojen päässä kanssa. Ja ne kumi lutkut irti vaan ja suodattimet irrottaen. Tossa on jokinlainen kuva mistä näkee tuloksen kiillotuksesta...
      Attached Files

      Comment

      • irmeli
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 29
        • Oulu

        #18
        Irrotin etulyhdyn irti ja putsailin kumiputkien suodattimet ja tiivistin mustalla liimamassalla muovipleksin ja lampun rungon yläosan reunasta reunaan. Alareunan jätin tiivistämättä. Purkaessa johtoja huomasin, että vilkun polttimo/pidike ei ollut perillä asti kiinni, joten runsaan kosteuden aiheuttaja voinee olla myös sekin. Tiivistin kuitenkin kaiken varalta. Nyt ei ole ollut pisaraakaan kosteutta pleksin takana. Lisäksi kiillotin pleksit hienolla maalipinnan viimeistelytahnalla ja kirkasta tuli, valotehokin parani selvästi. Kiitoksia vinkeistä!

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎