Announcement

Collapse
No announcement yet.

528i E39 sisätilahaaran asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pacce
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 99
    • Pirkanmaa from Nokia

    528i E39 sisätilahaaran asennus

    Moro. Neuvoisiko joku mistä kannattaisi vetää sisätilalämmittimen johto sisätilaan... jostain repsikan jalkatilasta , onko siellä joku valmis paikka mistä "puhkaista" vai mitenkä on?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by pacce View Post
    Moro. Neuvoisiko joku mistä kannattaisi vetää sisätilalämmittimen johto sisätilaan... jostain repsikan jalkatilasta , onko siellä joku valmis paikka mistä "puhkaista" vai mitenkä on?
    Pissapojan säiliön takana on virallinen läpivienti
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Virallisten ohjeiden mukaan e-boksin takaseinämän läpiviennistä
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        itsellä sama asennus edessä, onko joku tutkinut molempia vaihtoehtoja, kumpi parempi/helpompi sähköboxin vai sisälokarin kautta?

        ainakin boxin kautta mennessä joutuu kai boxia leikkelemään, kun eihän sinne sisään saa lämppärin johtoa muuten vietyä vai saako?

        entä pistokkeen asennus puskuriin, miten helposti pääsee konehuoneeseen sumarin vierestä ritilöistä, vai joutuuko leikkelemään puskuria?

        Comment

        • ks528
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 26
          • Hamina

          #5
          Originally posted by pacce View Post
          Moro. Neuvoisiko joku mistä kannattaisi vetää sisätilalämmittimen johto sisätilaan... jostain repsikan jalkatilasta , onko siellä joku valmis paikka mistä "puhkaista" vai mitenkä on?
          Katso Defan sivut ,itse laitoin repsikan puolen sumarin ritilään töpselin

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Risto113 View Post
            entä pistokkeen asennus puskuriin, miten helposti pääsee konehuoneeseen sumarin vierestä ritilöistä, vai joutuuko leikkelemään puskuria?
            Alakautta kun ottaa suojamuovin pois niin moottorin lämmittimen johdon saa puljailtua mitään rikkomatta puskurille. Muistaakseni pienistä käsistä on hyötyä.... Itse kiinnitin pistokkeen sumarin vieressä olevien ritilöiden tukevaan pystyrimaan ruuveilla ja on kestänyt jo pari talvea. Ruuvin reiät siihen tietty piti porata.
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • _koukku_
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 44

              #7
              hep

              Mä laiton omaani sieltä sähköboksin läpi sen piuhan, muoveja joudin jonkun verran leikkeleen mutta muuten oli aika helppo homma.. Siliconilla ehjäsin sitte vain halotut muovit, ettei kosteus ihan suoraa mene sinne sähkö osien sekaan.. ja hyvin on pelannu. Sumarin viereen, ritilään laitoin kiinni pistokkeen, en muista joutuko siellä tappeleen kuinka paljon mutta muistaakseni sekin meni helposti.

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #8
                523:een asensin loppukesästä lämppärin. Tämä ns. virallinen läpivienti kyllä löytyi auton sisäpuolelta pelkääjän jalkatilasta, mutta kun yritin sieltä kopeloida sähköjohdon pätkällä ja ruuvimeisselillä, niin en löytänyt reittiä ulos mistään. Ääni kyllä kuului auton alla ja poistin suojamuoveja, mutten saanut sitä tulemaan ulos asti.

                Sähköboksin kautta oli aika helppo vetää piuha sisään. Reikä vaan pelkääjän jalkatilan yläreunaan muoviin ja toinen reikä sähköboksin kannen viereen. Läpivientikumit paikoilleen ja hyvä tuli. Varsinainen haaroituskappale jäi pakosarjan kohdalle. Laitoin kaapeleiden suojaksi sellaista alumiinihaitariputkea etteivät ota lämpöä liikaa.

                Etupuskuriin johdon sai aika helposti ja huomaamattomasti tekemällä vain reiän jarrujen ilma-aukon läheisyyteen. Olen noita nähnyt asennetun siihenkin jarrujen ilma-aukon suulle ja johto on vedetty ilmaputkea pitkin konetilasta, mutta mielestäni toteutus ei ole kovin siisti sillä tavalla.
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #9
                  mitenkäs, jos "virallista" läpivientiä kokeilisi, niin miten johto viedään lokarin sisään konehuoneesta??
                  sieltä löytyi tuo kabiiniin menevä läpivienti, mutta pitäisikö johto lykkiä pyöränkotelosta samasta reiästä kun absin johtokin menee?

                  Comment

                  • harald
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 252
                    • Kaarina

                    #10
                    Sähköboksin kautta tosiaan menee aika kivuttomasti. Hanttarin jalkatilasta poraa reilu 20mm reiän boksiin ja laittaa kaapeliin läpivientikumin. Sähköboksista pääsee helposti konehuoneen puolelle iskarin vierestä samasta läpiviennistä mistä menee paksu kaapelinippu. Itse tein pienen viillon läpivientikumiin heti pellin jälkeen ja kaapeli siitä ulos. Tiivistys silikonilla. Siisti, eikä tarvii porata muita reikiä sähköboksiin. Töpselin sai M-sport puskuriin nätisti piiloon syvennykseen sumarin viereen.
                    W204 C350 AMG
                    Toyota Corolla 1.3XI 16V
                    Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎