Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D rengaspainevalvonta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Battery
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 94

    E39 530D rengaspainevalvonta

    Ei haulla oikein näyttänyt juttua löytyvän, niin aloitetaas uusi topic...

    Mites tuo rengaspainevalvonta käytännössä toimii? Voiko alle laittaa sellaisia vanteita/renkaita joissa noita antureita ei ole? Onko siitä muuta haittaa, kuin että kojelaudassa palaa se varoitusvalo? Tossa käyttäjän kirjasessa mainitaan, että jos paineissa ilmenee häiriötä, menee auto tilaan, jossa automaattilaatikon toimintaa rajoitetaan? Meneekö se tosiaan noin, ei tuosta saksankielisestä manuaalista oikein kunnolla selkoa saanut, mutta jotenkin noin sen ymmärsin?

    Pitäis talvikiekot hommata ja ei nyt oikein tiedä, että pitääkö niihinkin hommata noi anturit.

    Auto siis E39 530DA vm. 99
    Ex: E36 325 Coupe
    Ex: E39 530DA
    EX: E39 525TDS
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Ei ainakaan appiukon 540ia:ssa mitään vaikutusta, vaikkei tunnistimia olekkaan. Paitti että aina ilmoittaa järjestelmän olevan inactive tai jotain.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Viime talven ajelin nakeilla, jossa ei ole antureita. Käynnistäessä tietokone herjaa että "tyrecontrol inactive" ja vikamuistiin jää miljoona tommosta kuittia, mutta ei siitä mitään muuta haittaa ole.

      Anturit vissiin on about satasen kappale... Ja niitäkin on kuulemma kahta eri mallia.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Battery
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 94

        #4
        Ok, kiitos tiedosta. Antaa sen sitten vaan herjata ihan rauhassa, kun siitä ei mitään haittaa ole.
        Ex: E36 325 Coupe
        Ex: E39 530DA
        EX: E39 525TDS

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          RDC anturit

          Laakkosella ne oli muistaakseni ~80€ kipale ne anturit ja buksinilta voi kysellä josko se sais hommattua edullisemmin, ainakin mulle sai. Ja kyllä niitä voi laittaa muihinkin kuin bmw:n omiin vanteisiin, niissä on vain hieman erikoinen se venttiili osa mihin se anturi kiinni tulee. Itse laitoin ne AC "snitsereihin" tarvike metalli venttiileillä, piti vain tehdä kierteet sinne venttiilin pohjaan ja ihan hyvin toiminut. Tosiaan antureita on kahta erilaista, mutta näissä euroopan vientimalleissa käytetään sitä suurempi taajuksista eli olikohan se 433mhz taajuutta ja sitten se pienempi oli jotain 333mhz. Pidemmän päälle rasittaa se ainainen muistutus kun ei järjestelmä ole käytössä, eli ostaisin anturit itse jo siitä syystä. Tossa jokin aika sitten joku ilmoitteli, että se saisi kytkettyä pois päältäkin ei nyt vaan muista miten se oli.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎