Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39iin m5 kuitupuskuri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lindis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 52
    • Kokkola

    e39iin m5 kuitupuskuri

    Morosta
    monta juttua tommoisen asentamisesta foorumista löytyy mutta ihan tyydyttävää ja täsmällistä tietoa en saa kasaan...joten kysyn näin uutena keskusteluna...

    kotona on nyt m5 kuitupuskuri ilman maalia ja asennusta...myös hellan pyöreät sumarit hankittuna. auton väri on montreal blue jne... maalausta lähden tiedustelemaan alku viikosta.

    kysymys kuuluukin...miten kannattaako puskuri maalata heti ennen entisen irroittamista jne...vai kannattaako ensin irrotella vanha orggis (-96 preface) ja sitten sovitella tuota ennen kuin maalauttaa. meinaan onko asennuksen suhteen jtn huomoitava että menee maalaus joka tapauksesa uusixi...

    entäs miten helppoa/vaikeata vanhan irrotus ja uuden asennus... miten kiinnikkeet..käykö vanhasta "heittämällä" ? hyvä kuvasarja olisi loistava pienin selityksin...

    entäs miten sumari asennus... ei ole orggis m5 sumarit...vaan vähän eri kiinnitys...voinee mustalla verkolla ympäröidä sumari tjms? (jos jää ns. ilmaa ympärille reikään...)

    tiedän että jotku innokkaat rupeaa ...pitää olla orggis muovi jne bla bla...mutta tämä on ny tilanne
    present:E70 X5 35d M-sport -09
    ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
    "Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    Kannattaa ensin irroittaa se vanha puskuri ja sovittaa se lasikuitunen käymään siihen auton keulaan. Eli ei missään nimessä kannata maalauttaa ennen sovitusta.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11189
      • Oulu

      #3
      Elä missään nimessä maala(ut)a sitä puskuria ennen kuin olet kokeillut sitä paikalleen. Kun tahtoo nimittäin nuo kusilaitupuskurit olla lähes järkiään kieroja, väärän kokosia/muotosia tai sitten jotain niissä on jotain muuta hämminkiä jonka vuoksi niitä pitää muokata enemmän tai vähemmän ennen kuin istuvat kunnolla. Lisäksi joissakin pitää vielä kiinnikkeetkin tehdä itse ja aina ei voi edes vakio puskurin kiinnikkeitä käyttää.

      Tarkemmin en voi vastata, koska en e39:ä oo sen kummemin rassaillu.

      E: amattimies ehti ensin

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Originally posted by Lindis View Post
        Morosta
        monta juttua tommoisen asentamisesta foorumista löytyy mutta ihan tyydyttävää ja täsmällistä tietoa en saa kasaan...joten kysyn näin uutena keskusteluna...

        kotona on nyt m5 kuitupuskuri ilman maalia ja asennusta...myös hellan pyöreät sumarit hankittuna. auton väri on montreal blue jne... maalausta lähden tiedustelemaan alku viikosta.

        kysymys kuuluukin...miten kannattaako puskuri maalata heti ennen entisen irroittamista jne...vai kannattaako ensin irrotella vanha orggis (-96 preface) ja sitten sovitella tuota ennen kuin maalauttaa. meinaan onko asennuksen suhteen jtn huomoitava että menee maalaus joka tapauksesa uusixi...

        entäs miten helppoa/vaikeata vanhan irrotus ja uuden asennus... miten kiinnikkeet..käykö vanhasta "heittämällä" ? hyvä kuvasarja olisi loistava pienin selityksin...

        entäs miten sumari asennus... ei ole orggis m5 sumarit...vaan vähän eri kiinnitys...voinee mustalla verkolla ympäröidä sumari tjms? (jos jää ns. ilmaa ympärille reikään...)

        tiedän että jotku innokkaat rupeaa ...pitää olla orggis muovi jne bla bla...mutta tämä on ny tilanne
        Täydellinen M-korisarja maksaa kaikkine hiluineen n.900e sisältäen kaikki tarvittavat osat eteen ja taakse ilmanohjaimineen jarruille, laturille öljynjäähdyttimelle jne. Vain sumuvalot puuttuvat, tosin niiden kiinnikkeet tulevat sarjan mukana.
        Tolla hinnalla en paljon viitsis huonosti istuvia lasikuitu paskoja viritellä..
        Maalaaminenkin on halvempaa kun maalarin ei tarvitse muuta kun vetää väri pintaan.
        Muovi kestää kolhujakin lasikuitua paremmin mihin tulee heti "hämähäkkejä".
        Aprilia RSV4

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by jannmann View Post
          Täydellinen M-korisarja maksaa kaikkine hiluineen n.900e sisältäen kaikki tarvittavat osat eteen ja taakse ilmanohjaimineen jarruille, laturille öljynjäähdyttimelle jne. Vain sumuvalot puuttuvat, tosin niiden kiinnikkeet tulevat sarjan mukana.
          Tolla hinnalla en paljon viitsis huonosti istuvia lasikuitu paskoja viritellä..
          Maalaaminenkin on halvempaa kun maalarin ei tarvitse muuta kun vetää väri pintaan.
          Muovi kestää kolhujakin lasikuitua paremmin mihin tulee heti "hämähäkkejä".

          Voitko kertoa, kun kiinnostaisi, mistä saa sellaisen orkkis täydellisen M-korisarjan tuohon 900e hintaan?
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • zaci
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 460
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by buksin-1 View Post
            Voitko kertoa, kun kiinnostaisi, mistä saa sellaisen orkkis täydellisen M-korisarjan tuohon 900e hintaan?
            Minäkin tahtoisin tietää, ja moni muukin :think
            BMW F20 120xDa 2016 140kW

            Comment

            • hazys
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 404

              #7
              Pelkät kiinnikkeet, ilmanottoaukot, sisälokarit eteen ja taakse (joutuu uusimaan jos haluaa hyvät), pohjapanssarit (eteen ja keskelle) maksavat jo itsessään lähemmäksi 700-800 €. Puskimien hinnaksi jäisi 100-200 €. Taitavat olla chihuahuan kakasta tehtyjä
              Make my day, go away.

              Comment

              • Lindis
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 52
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by jannmann View Post
                Täydellinen M-korisarja maksaa kaikkine hiluineen n.900e sisältäen kaikki tarvittavat osat eteen ja taakse ilmanohjaimineen jarruille, laturille öljynjäähdyttimelle jne. Vain sumuvalot puuttuvat, tosin niiden kiinnikkeet tulevat sarjan mukana.
                Tolla hinnalla en paljon viitsis huonosti istuvia lasikuitu paskoja viritellä..
                Maalaaminenkin on halvempaa kun maalarin ei tarvitse muuta kun vetää väri pintaan.
                Muovi kestää kolhujakin lasikuitua paremmin mihin tulee heti "hämähäkkejä".
                Tuota just tarkoitin ku puhuin että joku innokas alkaa taas pauhamaan jostain muusta kuin ite kysymykseen vastaamisesta...noista on juttuja ihan tarpeex... ei mua se 900eur korisarja tässä tilanteessa voisi yhtään kiinnostaa... (vaikka tuskin semmoista edes on olemassa).

                ..asiaan.. eli joo tarvinnee ensin irroittaa ja passuuttella varmuuden vuoksi ennen maalausta...toi oli hyvä tietää , koska näin vähäsen arvasinkin.

                - entäs sitten se vanhan irrroitus jne? entäs ne mun muut kyssärit? onko niihin jotain mieltä avartavaa kerrottavaa
                present:E70 X5 35d M-sport -09
                ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
                "Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Voitko kertoa, kun kiinnostaisi, mistä saa sellaisen orkkis täydellisen M-korisarjan tuohon 900e hintaan?
                  Se on Saksan varaosatiskin hinta "RETROFIT KIT M AERODYN. PACKAGE" paketille. Paketti löytyy myös realoem:stä noin hintaan 1190$

                  Tossa yks numero. Riippuen onko parkkitutkaa, vetokoukkua jne.

                  51 71 0 027 253

                  Paketti sisältää paljon osia, jotka erikseen ostettuna maksasivat yli 1500e.
                  Ei sisällä niitä "kalliita" pohjan muoveja. Mutta niitä ei sisälly siihen lasikuitu paskaankaan, vai mitä?
                  Jos alle 1000e saa molemmat niin etu kuin takapuskurit listoineen ja verkkoineen alkuperäisinä. En itse viitsisi väsätä mitään lasikuitu kokoelmia joihin alkuperäisten muovien ja kiinnikkeiden sopivuus on olematon.

                  Tietysti onhan se lasikuitu halvempaa ja nykyisin kun jo joka toisessa pelissä keulalla komeilee lasikuitua ja verkon läpi näkyy maa kun kaikki alkuperäiset muovit on nakutta mäkeen. Niin mikä ettei. Se tosin on kaukana siitä alkuperäisestä ulkonäöstä.
                  Last edited by jannmann; 20-10-2007, 15:54.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Se on Saksan varaosatiskin hinta "RETROFIT KIT M AERODYN. PACKAGE" paketille. Paketti löytyy myös realoem:stä noin hintaan 1190$

                    Tossa yks numero. Riippuen onko parkkitutkaa, vetokoukkua jne.
                    51 71 0 027 253
                    Niin Saksan... ja lähetyskulut 200-300e vakuutettuna...
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • zaci
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 460
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Lindis View Post
                      Tuota just tarkoitin ku puhuin että joku innokas alkaa taas pauhamaan jostain muusta kuin ite kysymykseen vastaamisesta...noista on juttuja ihan tarpeex... ei mua se 900eur korisarja tässä tilanteessa voisi yhtään kiinnostaa... (vaikka tuskin semmoista edes on olemassa).

                      ..asiaan.. eli joo tarvinnee ensin irroittaa ja passuuttella varmuuden vuoksi ennen maalausta...toi oli hyvä tietää , koska näin vähäsen arvasinkin.

                      - entäs sitten se vanhan irrroitus jne? entäs ne mun muut kyssärit? onko niihin jotain mieltä avartavaa kerrottavaa
                      Itellä on paraikaa puskurien vaihto menossa ja tällä hetkellä puskurit ovatkin jo maalarilla. Näin jälkikäteen en enää harkitse lasikuitutavaran ostoa ainakaan näkemättä tuotetta etukäteen, sen verran vinoja, käyriä yms ne ovat mutta se siitä, asiaan.

                      Etupuskuri on huomattavasti helpompi vaihtaa kopioon kiinnikkeiden kannalta. Eli käytännössä joudut irroittamaan alkuperäisestä sen alumiinikehikon sieltä sisäpuolelta ja liimaamaan sen esim. oikeanlaisella sikaflexin tyyppisellä tahnalla siihen kopioon kiinni. E39:ssä etupuskurin korkeutta voi säätää ruuvaamalla, joten pääasia että saat sen liimattua tarkasti vaakatasoon oikealle kohdalle sivuttaissuunnassa, korkeus kuitenkin mahdollisimman lähelle oikeaa.. Sivuista voit sitten ruuvata sen sisälokareihin kiinni parhaasta katsomastasi kohdasta. Itse käyttäisin alkuperäisiä lokarin ruuvinreikiä. En tiedä, millainen sun puskuri on, mutta jos ei satu lasikuitua kohille, niin sitten täytyy tehdä esim. metallilevystä kiinnikkeet ensin puskuriin ja sitten se levy sisälokareihin, mielikuvitus on näissä hommissa oleellinen. Ne 2 uloimmasta ruuvia riittää, siellä on kolmas sisemmällä alhalla mutta pysyy hyvin ilman sitäkin. Keskellähän on kaksi isoa torxia (koko 50) pystysorassa, ja ne ruuvataan ritilän aukosta alapuolelta.

                      Tossa noin alkuun jotain, siinäkin riittää tekemistä.
                      BMW F20 120xDa 2016 140kW

                      Comment

                      • hazys
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 404

                        #12
                        Originally posted by Lindis View Post
                        Morosta
                        monta juttua tommoisen asentamisesta foorumista löytyy mutta ihan tyydyttävää ja täsmällistä tietoa en saa kasaan...joten kysyn näin uutena keskusteluna...

                        kotona on nyt m5 kuitupuskuri ilman maalia ja asennusta...myös hellan pyöreät sumarit hankittuna. auton väri on montreal blue jne... maalausta lähden tiedustelemaan alku viikosta.

                        kysymys kuuluukin...miten kannattaako puskuri maalata heti ennen entisen irroittamista jne...vai kannattaako ensin irrotella vanha orggis (-96 preface) ja sitten sovitella tuota ennen kuin maalauttaa. meinaan onko asennuksen suhteen jtn huomoitava että menee maalaus joka tapauksesa uusixi...

                        entäs miten helppoa/vaikeata vanhan irrotus ja uuden asennus... miten kiinnikkeet..käykö vanhasta "heittämällä" ? hyvä kuvasarja olisi loistava pienin selityksin...

                        entäs miten sumari asennus... ei ole orggis m5 sumarit...vaan vähän eri kiinnitys...voinee mustalla verkolla ympäröidä sumari tjms? (jos jää ns. ilmaa ympärille reikään...)

                        tiedän että jotku innokkaat rupeaa ...pitää olla orggis muovi jne bla bla...mutta tämä on ny tilanne
                        Kiinnikkeet joudut hankkimaan uusia. Niitä et saa millään ehjänä säilymään. Maksaa yleensä joku 0,50 €/kpl ja niitä menee parisenkymmentä. Vastakappaleet myös kannattaa uusia. Kiinnikkeitä saa kätevästi laakkosen tiskiltä. Tarvitset mm. naaras - uroskappaleet, tähtiprikat, ruuvien ja pulttien vastakappaleet. Kannattaa kysyä mitä kaikkea kiinnikkeitä tarvitsee puskuriin. Vanhan puskimen irroitus (edessä) ei pitäisi olla vaikea rojekti. Irroitat sisälokarin pultit/ruuvit ja puskimen keskellä (sumarien välissä ritilän kohdalla) on kaksi isoa pulttia. Niitä kun avaat niin puskimen pitäisi liu'eta ulos vetämällä 'voimakkaasti'. Kannattaa olla varovainen jos on parkkitutkia, eli raotat puskimen hieman ja irroitat siitä välistä nuo piuhat. Itse olen nähnyt tuon projektin livenä vierestä ja ei pitäisi olla paha jos olosuhteet (valaistus ja keli) ovat hyvät.
                        Make my day, go away.

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          Originally posted by zaci View Post
                          Minäkin tahtoisin tietää, ja moni muukin :think
                          Ihan vaan vihjeeksi...
                          Kun teillä kuitenkin on kotona se tietokone.
                          Kannattaa ladata sinne se ETK ja sitten saatte samalla sinne ne hinnat toimimaan. Netistä löytyy helposti saksan viralliset hinnat.(itsellä heinäkuun2007 hinnat käytössä)
                          Niin ei tartte katsella sitä realoem:mää joka on paska ominaisuuksiltaan ja hinnat perseestä.

                          Täällä foorumilla on monia kavereita jotka tilaavat säännöllisesti osia saksasta, niin ei tarvitse maksaa Suomen kiskurihintoja. Eikä aina ostaa tarvike skeidaa kalliimmalla kuin alkuperäistä.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            Originally posted by buksin-1 View Post
                            Niin Saksan... ja lähetyskulut 200-300e vakuutettuna...
                            Rahtikulut on aina suhteellinen käsite...
                            Kuljetusliike on vastuussa osista jos tuo ne perille rikkinäisinä. Vastaaottaessasi sinä luonnollisesti tarkistat tavaran. Jos rikki niin reklamaatio kuljetus yhtiölle jonka vakuutus korvaa tavarat..

                            Henkilö jonka kautta itse tilaan osia, saa lavallisen osia tänne 70e hinnalla.
                            Yleensä kun tilaajia on vielä useampia, eivät rahtikulut ole mikään ongelma.
                            Lisäksi osa näistä osien tuojista tuo ne osat tuomiensa autojen sisällä, jopa ilman rahtikuluja.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • zaci
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 460
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Se on Saksan varaosatiskin hinta "RETROFIT KIT M AERODYN. PACKAGE" paketille. Paketti löytyy myös realoem:stä noin hintaan 1190$
                              Kyllä kyllä, tietokoneet löytyy ja nuo sivustotkin silloin tällöin. Realoemista on hintoja kateltu ja tuo ~1200 dollaria (käytännössä =1200e marmoritiskillä) on ollut itselläkin mielessä ja siihenhän ei mitään toimituskuluja taida tulla. Mutta jos puhutaan 900 eurosta toimituskuluineen (näitä ei kyllä kukaan tuo autonsa takapenkillä ellei ole paku, ja se ei tavista hyödytä jos jollakulla on joku "kaveri" joka tuo siihen ja siihen hintaan kun ei ulkopuolinen henkilö itse sitä kuitenkaan saa siihen hintaan), niin onhan siinä jo iso ero puhuttaessa 900 vs 1200, 25% tai 33% pitkällä matikalla laskettuna riippuen miten asiaa tulkitsee.

                              On se kumma kun porukka nostaa heti äläkän pystyyn siitä, jos joku haluaa laittaa kuitupuskurin autoon.. Antaa tyhmien tehä mitä tekee, sillähän sitä oppii Todennäköisesti en itse enää ikinä laita mitään lasikuituista autooni, kun laatu on mitä on ja muovinen bolt-on-systeemi houkuttelee kymmenien, jopa satojen kuitutyötuntien jälkeen paljon enemmän.
                              Last edited by zaci; 20-10-2007, 16:22.
                              BMW F20 120xDa 2016 140kW

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎