memebuy23buy

E39 540 lämpö nousi ja laski...*korjattu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reekoon
    replied
    tämän unohdin sanoa, että noin 4 päivää ennen tapahtunut olin huomaavina ,että autosta tulis ilmastoinnista harvinaisen lämmintä ilmaa vaikka oli säädetty 18 taikka 19 asteeseen, elikä termostaatti vialta alkaisi vaikuttamaan. No tuossa lattialla odottaa jo uusi vesipumppu tiivisteineen ja termari tänään saan tietää joudunko itse maksumieheksi vai hoitaako liike asiansa. Syylarin joutuu vielä metsästämään jostain.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Valkman View Post
    Onko tosiaan siis vesipumppu näissäkin (M62) kulutuskauraa?
    Missä se EI ole? Vesipumppu ei ole mikään ikuinen osa MISSÄÄN AUTOSSA ja sen vaihtamisen väkinäinen venyttäminen on tullut monelle tarpeettoman kalliiksi. Lyhyillä kansilla varustetut koneet vaan kestävät sen hajoamisen paremmin kuin vaikkapa pitkäkantiset kutoset, muttei sekään pelasta syylaria ja letkuja.

    Leave a comment:


  • Valkman
    replied
    Onko tosiaan siis vesipumppu näissäkin (M62) kulutuskauraa?

    Joskus on käynyt itsellä niin, että ajon jälkeen auto jää tyhjäkäynnille ja hetken päästä alkaa puhaltamaan kylmää ilmaa sisälle... pieni kaasun käyttö ja heti puhaltaa kuumaa... hetkeksi. Pitäiskö tämän ottaa varoituksena? Auton syylari näyttää varsin tuoreelta kuitenkin.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    kyllä pahasti näyttää siltä että meni se pinta pilalle siitä lampusta. ollut nyt kaksi päivää purettuna ja käytin tunnnin verran kuivauskaapissakin ja silti on vielä ihan samea. sormella kun pyhkäisee niin se pinta on ihan tahmea, aivan kuin olisi sulanut. jähdytin nesteessä kun on kummiskin alkoholia ja lamput on muovia...:tähän väliin pitäisi laittaa jokin hymiö, mutta ei ole mitään mikä kuvaisi fiilistä:... B M doubletrouble

    Last edited by reekoon; 23-10-2007, 08:53.

    Leave a comment:


  • reddewil
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    VAikkakin ongelma ei ole lähelläkään ratkeamista niin jotenkin tämä vastaus sai jo pienen ihmisen paremmalle tuulelle. Lisää ehdotuksia. Mitäs. Saisikohan mista ostettua sellaisen paperilapun jolla voi mitata jäähdytin nesteestä pakokaasu arvon eli muuttuu tieyn väriseksi jos nesteessä on pakokaasua, eli kansi vuotaisi. kuullut huhua että tällaisia olisi olemassa ja kun itselläni ei ole pakokaasumittaria millä voisi mitata.
    Vesipumppu hajosi kaverillakin, ja särkyi se syylärikin. Korkinkin suosittelen vaihtamaan. Tuskin se lampun lasi meni rikki, vaan vain huurtui? Liikkeen pitäisi ottaa vastuu vesipumpusta ja syyläristä.
    Sen pakokaasun voi mitata ihan tavallisella pakokaasumittarilla, on sen verran herkkä peli että näyttää jos syyläristä löytyy pakojäänteitä, letku vaan paisariin haistelemaan kun auto on käynnissä.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    4. auto on 1kk sitten ostettu liikkeestä mitenköhän takuiden laita?
    Jos auto ei ole yrityksen nimissä, sovelletaan kuluttajansuojalakia. Lakihan sanoo asiasta, että myyjä vastaa virheestä, joka on vaaranvastuun siirtymisen hetkellä ollut tuotteessa. Lisäksi virheen oletetaan olleen olemassa vaaranvastuun siirtyessä ostajalle, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tästä ajankohdasta. Eli kyllä liikkeen tulee tuo korjata. Käytännössä tällaisissa tapauksissa useimmiten korjataan virhe, eli vaihdetaan viallinen osa yms. Virheen korjaaminen edellyttää, että kaupassa ei ole mitään kummempia ehtoja, esim. myydään sellaisena kuin se on -ehto.

    Periaatteessa xenonitkin olisivat myyjän korvattava: "myyjän korvausvelvollisuuteen sovelletaan vahingonkorvauksen säännöksiä vain, mikäli vahinko kohdistuu omaisuuteen, jolla on välitön käyttöyhteys myytyyn tavaraan". Ainoa mutta siinä on se, että olet asentanut nuo xenonit kaupan jälkeen. Liekkö sillä vaikutusta. Joku lainoppinut voisi selventää lisää.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by Vehkis View Post
    Ota viskosta kiinni ja heiluttele sitä vähän sivusuunassa,jos siinä tuntuu väljää,niin silloin on vesipumppu paskana.Tosin vaikka siinä ei väljää tuntusikaan,niin se voi olla silti sökö.
    Ei ole väljää.

    Uusi vesipumppu, termostaatti ja syylari niin johan on huolettomia kilometrejä.
    Autoliikkeen kanssa sitten väännät vaikka väkisin!
    Last edited by Jesper; 22-10-2007, 14:06.

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Ota viskosta kiinni ja heiluttele sitä vähän sivusuunassa,jos siinä tuntuu väljää,niin silloin on vesipumppu paskana.Tosin vaikka siinä ei väljää tuntusikaan,niin se voi olla silti sökö.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by Vehkis View Post
    Tyyppivikana näissä menee vesipumppu noin 200tkm kohdilla, joten epäilisin vesipumppua tai termostaattia.

    VAikkakin ongelma ei ole lähelläkään ratkeamista niin jotenkin tämä vastaus sai jo pienen ihmisen paremmalle tuulelle. Lisää ehdotuksia. Mitäs. Saisikohan mista ostettua sellaisen paperilapun jolla voi mitata jäähdytin nesteestä pakokaasu arvon eli muuttuu tieyn väriseksi jos nesteessä on pakokaasua, eli kansi vuotaisi. kuullut huhua että tällaisia olisi olemassa ja kun itselläni ei ole pakokaasumittaria millä voisi mitata.

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Tyyppivikana näissä menee vesipumppu noin 200tkm kohdilla, joten epäilisin vesipumppua tai termostaattia.

    Leave a comment:


  • reekoon
    started a topic E39 540 lämpö nousi ja laski...*korjattu*

    E39 540 lämpö nousi ja laski...*korjattu*

    kun syyläristä pamahti pääty. ELikäs vika seuraavanlainen

    Auto alkoi yhtäkkiä normaali ajossa (vakionopeuden säädin ja noin 80-85Km/h) vauhtia nostamaan lämpöjä. Sammutin auton ja odotin että jäähtyy ja ajoin kotiin siten ettei päässyt lämmöt nousemaan kuitenkaan punaiselle asti. Seuraavan päivänä matkalla vanhempien luokse ihmettelemään missä vika niin matkalla lämmöt taas nousivat ja sitten yhtäkkiä pamahti syylarista ylävesiletkun kiinnitys paskaksi ja vedet pihalle.

    Kysymykset:

    1. voisiko olla termostaatti rikki, ts. jumissa, ettei päästä vettä kiertämään ja näin auheutti kuumenemisen/paineen syylariin koska paine näyttäisi olevan vesipumpun ja syylärin välissä?

    2. Vesipumppu sökönä?

    3. Syyläri tukossa?

    4. auto on 1kk sitten ostettu liikkeestä mitenköhän takuiden laita?

    5. asensin 2 päivää ennen tapahtunut uudet xenon ajovalot enkelillä autoon ja nyt meni kuskin puoleinen valo pilalle kun kuuma jähdytin neste "sulatti" muovin aivan sameaksi

    6. ja pahimmassa tapauksessa kannentiiviste tai jopa koko kansi

    auto on 97 ja ajettu 190Tkm ja aivan normaalia ajoa, ei mitään kenkimistä.


    Vituttaa toi valo ehkä kaikkein eniten, että kun siitä ei ainakaan, varmastikkaan tule saamaan rahoja pois.


    niin ja just kun käytin laakkosella noin viikko sitten totesivat vain että ei mitään vika koodeja ja käy todella tasaisesti ja hyvin.
    Last edited by reekoon; 26-10-2007, 20:06.
Working...
X