Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i E39 nyrskähtää 3500 kierroksen kohdalla...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulukka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Joensuu

    523i E39 nyrskähtää 3500 kierroksen kohdalla...

    ...eli aina kun autolla kiihdyttää vähänkään kovempaa (täysi - ja puolikaasulla) niin n 3500 kierroksen kohdalla veto loppuu kun seinään ja kun tokenee niin hieman rykien nousee 4000 kierrokseen ja tämän jälkeen pelaa taas paremmin. Saatta nykytellä vielä siellä 5000 kierroksen paikkeilla.

    Autoon on siis juuri vaihdettu uusi kansi, lambda -anturi ja ilmamassamittari mutta rykiminen vaan jatkuu. Perkele!

    Onko tämä joku anturivika vai mitäs epäilette? Muistaa kyllä rykäistä joka ikinen kerta kun pääsee tuohon 3500 kierroksen kohdalla mutta sen alle toimii kuin pitääkin. Tein autolla juuri n 1200 km:n reissun eikä vika muuttunut miksikään.

    Meinaa kohta ottaa pannuun tuo auto niin paljon että pitänee vaihtaa ihan mihin tahansa muuhun. Auto on ollut omistuksessa alla 2 kk ja ollut siitä pajalla 4 viikkoa kolmeen otteeseen ja vielä vaan nykyttää. Korjauslaskut yhteensä tuhansia euroja!!!!!!"#!"#"#

    Ehdotuksia..?
    vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Rallattaako vanos tyhjäkäynnillä? Eli se mokkula siinä kannen etupäässä..

    Vikakoodeista selviäis anturiviat yms.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Vanoksen switch-pointti lienee jossain noilla main. Sen toiminta kannattaa tarkistaa. Tuliko vika kansirempan jälkeen?

      Jälkiviisaus on pahasta ja nostaa vitutusta, mutta taisi useampikin ostoa harkitessasi sanoa että älä osta rikkinäistä... Enivei, et kai sentään ole itse joutunut maksumieheksi kun liikkeestä kumminkin ostit?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Pulukka
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 51
        • Joensuu

        #4
        Raivostuttaa tää koko touhu oikein isolla kädellä - auto oli testien mukaan kunnossa siinä vaiheessa kun se ostettiin; kuten jo autotohtorikin sen oli todennut - sen jälkeen siinä mitään muuta ollutkaan kuin vikaa ja ollut siellä laitettavana kolmeen ja kohta neljänteen otteeseen. Kansiremontti kaikkine kustannuksineen useita tuhansia enkä vieläkään tiedä mitä joudumme tuosta maksamaan itse mutta luetaan satasissa. Tästä on jo vuodatettu toisessa topicissa joten unohdetaanko jo koko asia? Paska mikä paska eikä taida kullaksi muuttua.

        Vika eli tuo nykiminen oli jo havaittavissa ennen kansiremonttia ja olisi voinut luulla että nykii siksi kun on kansi halki; mutta eipä ollutkaan. Nykii edelleen uudellakin kannella ja olettaisihan tuon nyt että siellä pajalla käytetään piuhan päässä tuota autoa ja sieltä näkee onko siellä esim. joku anturi paskana. Nyt pitää olettaa että tuo vika ei näy piuhassa eikä tuon koneremontin tekijä ole edes koeajanut autoa kunnolla kun nykii edelleen. Mitään epämäräistä ei konepellin alta kuulu mutta nykii n. 3500 kierroksen kohdalla vaikka itkisi hunajaa.

        Eli pointti: Ehdotuksia 3500:n kierroksen kohdalla nykimiseen?

        Lisäksi tässä nyt mietityttää että öljypinta tikussa on laskenut kansiremontin jälkeen ajetun n. 1500 km:n aikana alarajalle joten syö siis öljyä; olettaisin että oire häviää sisäänajon myötä vai kuulostaako öljyn pinnan pieni vajoaminen epämääräiseltä tehdasuuden kannen (vanhat sisuskalut lisätty koneistamolla) vaihdon jälkeen?

        Tää on niin tätä - viimeiset kaksi kk otsasuoni pullollaan joka kerta kun näkeekin koko auton. Ensimmäistäkään reissua ei ole vehkeellä tehty ongelmitta. Ihme piilokameratouhua
        vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Ei ole normaalia tuollainen öljynsyönti. Kannessa ei ole varsinaisesti sisäänajettavia komponentteja jotka vaikuttaisivat öljynkulutukseen. Vikakoodeilla ei välttämättä selviä anturiviat mikäli ne ovat järkevissä rajoissa, ei se kone tiedä että ulkona on oikeasti +20 jos anturi näyttää koko ajan -30. Näin karrikoidusti, mutta pointtina se ettei niihin pidä sokeasti luottaa. Oletko tarkistellut imuvuotoja tai katsonut näyttääkö kaikki tulpat samalta? Rikkinäinen separaattori voi myös nostaa öljynkulutusta (kaverille sellaisen just vaihdoin, 1l/5000km söi öljyä sillä rikkinäisellä) ja samalla toimia imuvuotona jos sen kalvo on puhki.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jamoc8
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 277
            • Oulu

            #6
            Eli pointti: Ehdotuksia 3500:n kierroksen kohdalla nykimiseen?


            Jauhetaanko vanhaa juttua, onko jo kunnossa vai omistaja eri merkin foorumilla? Tässä saattoi olla samantyylistä vikaa kuin omassani on parhaillaan.
            Eli ääni katalysaattorin tukkoisuudelle.

            Miten auto käyttäytyy kun ehyen ilmamassamittarin ottaa pois pelistä? Mulla ei vaikuttanut juuri mitenkään, onkohan se siis rikki? Tyhjäkäynnillä ei mitään humpaamisia, ainoastaan 3000rpm yläpuolinen tehottomuus vaivaa..
            ps. Haitariletku kunnossa massamittarin jälkeen..
            ---- Bee äm dapl juu ----

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎