Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i kierrokset ei pysy kohdillaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pohjosenjulli
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 86
    • pyhäntä

    523i kierrokset ei pysy kohdillaan

    eli autoni on e39 523i vm97 ja kun yrittää parkissa pitää kierrokset kohdillaan nii ne joko tippuu nopeasti tai sitten pikku hilja nousee ylös päin.
    eli jos yritän saada pidettyä kierrokset 2000 nii ne joko tipahtaa tyhjäkäynnille tai nousee 3000 kierrokseen vaikka kaasu poljinta yrittäs kuinka pitää kohillaan.
    muuten ei hirveesti haittaa mut ku pitäs saada päästöt mitattua.
    e30 316 2d megasquirt+m10b20
    e30 320i cabrio
    e30 325i touring
    ex.e30 318i, e36 320i, e39 523i, e30 320is, e30 325ic, e34 540i, e30 316it med m50b25+mega, e30 320 med m50b25+mega, e39 535, e46 320d.
  • Wille83
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 98
    • Tampere

    #2
    Meikäläinen huomas saman tehdessä forte - käsittelyä koneeseen... ei pysy millään kohdillaan. Meikäläisellä lähti aina nousemaan nuo kierrokset. Onko normaalia? olis ihan kiva tietää...

    Comment

    • jamoc8
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 277
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Wille83 View Post
      Meikäläinen huomas saman tehdessä forte - käsittelyä koneeseen... ei pysy millään kohdillaan. Meikäläisellä lähti aina nousemaan nuo kierrokset. Onko normaalia? olis ihan kiva tietää...
      Ei taida olla normaalia, mutta toisaalta, eipäs ole tollaista tullut ehkä koitettuakaan, sehän on kats.miehen ongelma!
      ---- Bee äm dapl juu ----

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #4
        Originally posted by jamoc8 View Post
        Ei taida olla normaalia, mutta toisaalta, eipäs ole tollaista tullut ehkä koitettuakaan, sehän on kats.miehen ongelma!
        Kyllä siitä sun ongelma tulee kun auto hylätään koska päästömittaus ei onnistu
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • Pohjosenjulli
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 86
          • pyhäntä

          #5
          juu hylätty tuli ku ei saanut mitattua siksi se pitäskin saaha korjattua. eikö kukkaan oo korjannut kyseistä vikaa.
          e30 316 2d megasquirt+m10b20
          e30 320i cabrio
          e30 325i touring
          ex.e30 318i, e36 320i, e39 523i, e30 320is, e30 325ic, e34 540i, e30 316it med m50b25+mega, e30 320 med m50b25+mega, e39 535, e46 320d.

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #6
            Eihän vaan kaasuläpän asentotunnistin ole rikki? Omassa on kanssa samaa ongelmaa, mutta pienemmällä kierrosalueella(900->1300rpm). Mahdotonta saada siis kaasupolkimella tuolta väliltä kierroksia, vaikka luultavastihan tuon pitäis täysin portaattomasti toimia..:think
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Wille83
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 98
              • Tampere

              #7
              Originally posted by ak-ap View Post
              juu hylätty tuli ku ei saanut mitattua siksi se pitäskin saaha korjattua. eikö kukkaan oo korjannut kyseistä vikaa.
              Riippuu näköjään konttorista pääseekö läpi... kyllä meikäläinen pääsi läpi vaikka kierrokset temppuilivatkin

              Comment

              • shotguni
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 70

                #8
                Originally posted by ak-ap View Post
                eli autoni on e39 523i vm97 ja kun yrittää parkissa pitää kierrokset kohdillaan nii ne joko tippuu nopeasti tai sitten pikku hilja nousee ylös päin.
                eli jos yritän saada pidettyä kierrokset 2000 nii ne joko tipahtaa tyhjäkäynnille tai nousee 3000 kierrokseen vaikka kaasu poljinta yrittäs kuinka pitää kohillaan.
                muuten ei hirveesti haittaa mut ku pitäs saada päästöt mitattua.
                Mul on ihan sama ongelma ja auto e39 523i vm96. Oon huomannu, et 1500rpm:ään asti nuo kierrokset ei vaella. Mutta ku kierrokset ylittää ton 1500rpm, ni ne alkaa hitaasti nousta korkeeks(varmaan rajottimeen saakka ellei kaasua laskisi) ja mikäli hieman laskee kaasua, ni sit kierrokset tippuu hitaasti tyhjäkäynnille). Eli siis mahdotonta pitää kierrokset tasaisena ilman kaasun "pumppailua" kun kierrokset ovat yli 1500rpm. Itelläkin tuo katsastus lähenee ja pitäs saada tää asia kuntoon. Ajossa tuo ongelma ei esiinny/häiritse. Hieman toi auto tuntuu kyllä voimattomalta liikkellelähdöissä, mut en o ihan varma, että onko tuolla asialla mitää tekemistä tän kierrosten vaelluksen kanssa.

                Eli minä myös tarvitsisin apua tähän. Mistä kannattais alkaa vikaa etsiä? ..nyt ens alkuun aattelin tarkistaa nuo imupuolen letkut, niiden liitokset ja tuon lisäilmaluistin. Testerissä käytän auton mikäli noista toimenpiteistä ei apua ole.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Tutkikaa nyt hyvät ihmiset ne mahdolliset imuvuodot.
                  Erityisesti massamittarin ja imusarjan välinen iso haitari-imuputki(ei saa olla edes murteinta).

                  Comment

                  • shotguni
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 70

                    #10
                    Imuvuotohan sieltä löyty. Ja juurikin tuosta massamittarin ja imusarjan välisestä haitari-imuputkesta, josta Hemikin tuossa mainitsi. Yläpuolelta katsottuna tuo ko. putki oli täysin ehjä. Kuitenkin alapuolelta se oli revenny noin 3cm matkalta, sen takia tuota en aiemmin ollut huomannutkaan.

                    Paikkasin tuon väliaikasesti tiivistesilikonilla ja teipillä. Ja enää ei kierrokset vaella lainkaan. Ja toi pienoinen voimattomuus liikkellelähdöissä näytti myös hävinneen - tosin en vielä ajanut tuolla muuta kuin 5km tallilta himaa.

                    Comment

                    • Pohjosenjulli
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 86
                      • pyhäntä

                      #11
                      Haitariputken vaihdoin jo mut ei vaikuttanut asiaan. seuraavaksi vaihtuu asento tunnistin jospa sitten korjaantus.
                      e30 316 2d megasquirt+m10b20
                      e30 320i cabrio
                      e30 325i touring
                      ex.e30 318i, e36 320i, e39 523i, e30 320is, e30 325ic, e34 540i, e30 316it med m50b25+mega, e30 320 med m50b25+mega, e39 535, e46 320d.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎