Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vara-avain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #16
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kävin tänään varailemassa aikaa tuohon avaimien koodaushommaan.Kyllä ne vaan kiven kovaan väittivät,että koodauksen pystyy tekemään vasta (8/-99?) jälkeisiin salmiakkiavaimella varustettuihin malleihin.Itselläni on tämä vanhempi (4/-99) pyöreähkö avainmalli.No aika kuitenkin tilattiin,kun kivenkovaan intin homman onnistuvan.Katsotaan sitten seuraavalla löysivapaa viikolla,kun hommaa on yritetty kuinka käy.
    Tuosta en ite tiedä onnistuuko, ainakin tuolla TJJ laittamassa linkissä sanotaan että pitäs onnistua. Mulla oli -00 auto nihin koodasin ne. Sirkus vois tietää paremmin?
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2194
      • kaustinen

      #17
      Santtu meinas et onnistuu, samalla lailla tunnistaa eri avaimet sama mikä vm. Tarvii vaan olla muistipenkit.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10086
        • KVLA

        #18
        Avainten/penkkien koodaus onnistui tänään ihan hyvin korjaamon töiden vastaanoton epäilyistä huolimatta.Koodautin samalla reissulla valot toimimaan "automaattisesti".

        Comment

        • 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

          #19
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Avainten/penkkien koodaus onnistui tänään ihan hyvin korjaamon töiden vastaanoton epäilyistä huolimatta.Koodautin samalla reissulla valot toimimaan "automaattisesti".
          Jeps, nuo tuo mukavuutta kivasti autoiluun
          E39 M5 -00

          Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by TJJ View Post
            Kyllä onnistuu, tuolla on lista siitä mitä kaikkea saa koodattua:
            http://www.bmwnation.com/tech/glossa...ycfg_1999.html
            Tuo on varmasti joku jenkkien "yleislista" mikä ei varmasti ole identtinen yhdenkään suomessa olevan auton kanssa, miltei jokaisessa autossa tuo on ollut erilainen joten etukäteen ei pysty sanomaan mitä mihinkin autoon pystyy koodaamaan ja mitä ei ennen kuin laittaa piuhat kiinni.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • heijani
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 220
              • Turku

              #21
              Originally posted by Keke71 View Post
              Ohjelmointi:
              Milloin?
              Avaimen paristot ovat täysin purkautuneet. Avaimen paristoja ei vaihdettu 60 sekunnin sisällä. Avain lisätty tai vaihdettu. ÄLÄ paina kauko-ohjainpainikkeita paristojen vaihdon aikana.
              Miten?
              Avaa ajoneuvon lukitus kauko-ohjaimella. Istu ajoneuvon sisälle. Sulje kuljettajan ovi. Kytke sytytysvirta päälle ja pois päältä. Poista virta-avain. Paina ja pidä painettuna avauspainiketta. Paina lukituspainiketta lyhyesti 3 kertaa 10 sekunnin sisällä pitäen samalla avauspainiketta painettuna. Vapauta avauspainike. Tietyt mallit: LED vilkkuu hitaasti 10 sekunnin ajan. Tietyt mallit: Keskuslukitusjärjestelmä lukitsee ja avaa lukituksen nopeasti merkkinä oikeasta ohjelmoinnista. Tietyt mallit: Toista edellä esitetyt toimet, jos keskuslukitusjärjestelmä ei toimi tai LED ei vilku tai vilkkuu jatkuvasti.
              HUOMIO: Järjestelmään voidaan ohjelmoida korkeintaan 4 avainta. Tee jokaisen avaimen uudelleenohjelmointi 30 sekunnin sisällä.
              Tuli omaankin pirssiin hommattua uusi avain, kun vanha oli jo kulahtanut ja toista kaukosäädöllistä avainta ei ollut. Hyvät ohjeet! Sellainen pieni lisäys, että toista avainta ohjelmoidessa ei tarvitse vääntää virtoja päälle-pois, jos joku pohtii samaa. Tuli meinaan aluksi kokeiltua näin ja ainoastaan toinen avain toimi. Voi tosin olla, että meni toi aikarajakin umpeen. Painelemalla toisenkin avaimen nappeja heti ensimmäisen perään niin alkoi pelittää.
              BMW e61 525dA 2006
              ex BMW e39 530dT 2000
              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
              ex BMW e39 540iA sedan 1999
              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
              ex BMW e46 316i sedan 2000

              Comment

              • topsi
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 225
                • Oulu

                #22
                Tulipas mullakin hommattua tollanen E39 525tds touringi (vm. 97), mutta mukana ei tullut kuin yksi ainoa avain, kaukosäädöllinen.

                Eli mitä vaihtoehtoja mulla nyt onkaan toisen avaimen hankkimiseen?

                Paljonkos tuommoinen alkuperäisavain kustantaa? Entä onko mitään opiskelijavaihtoehtoja, jos käyttö olisi lähinnä mielenrauhaa varten jos ykkösavain sattuu hukkumaan?

                Ps. Eka postaus foorumille
                E46 ///M3 -01
                Ex: E39 530d -01 M-sport
                Ex: E39 525tds touring -97

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by topsi View Post
                  Tulipas mullakin hommattua tollanen E39 525tds touringi (vm. 97), mutta mukana ei tullut kuin yksi ainoa avain, kaukosäädöllinen.

                  Eli mitä vaihtoehtoja mulla nyt onkaan toisen avaimen hankkimiseen?

                  Paljonkos tuommoinen alkuperäisavain kustantaa? Entä onko mitään opiskelijavaihtoehtoja, jos käyttö olisi lähinnä mielenrauhaa varten jos ykkösavain sattuu hukkumaan?

                  Ps. Eka postaus foorumille
                  Tervetuloa!

                  Voit BMW:n jälleenmyyjältä saada sellaisen halvemman avaimen, jossa on mm. pieni taskulampu.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • Wiking
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1641
                    • Laihia

                    #24
                    Originally posted by buksin-1 View Post
                    Tervetuloa!

                    Voit BMW:n jälleenmyyjältä saada sellaisen halvemman avaimen, jossa on mm. pieni taskulampu.
                    Auto e39 535 -98

                    Sain mukaan vain yhden kaukosäädöllisen avaimen..

                    Jos haluan toisen avaimen, niin sekö maksaa ton 170e?
                    Onko avaimessa ajonestosiru?
                    Keskuslukon ilmeisesti saa koodattua toimimaan ton auton kanssa itse..

                    Avain on se vanhemman mallinen pyöreähkö, onko siinä akku vai patteri?

                    Kiitos...
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by Wiking View Post
                      Auto e39 535 -98

                      Sain mukaan vain yhden kaukosäädöllisen avaimen..

                      Jos haluan toisen avaimen, niin sekö maksaa ton 170e?
                      Onko avaimessa ajonestosiru?
                      Keskuslukon ilmeisesti saa koodattua toimimaan ton auton kanssa itse..

                      Avain on se vanhemman mallinen pyöreähkö, onko siinä akku vai patteri?

                      Kiitos...
                      Jep.
                      Jep.
                      Jep.

                      Patteri.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10086
                        • KVLA

                        #26
                        Nostellaanpa hieman.Vara-avaimestani oli patteri lopahtanut.Vein sen kellosepälle patterin vaihtoon,kun ei huvittanut itse ruveta räpläämään.Nyt ledi taas vilkuu avaimessa namiskoita painellessa,mutta avain ei ota toimiakseen.
                        Yritin koodata molemmat avaimet ohjeistuksen mukaisesti (aikarajojen puitteissa),mutta tämä vara-avain ei suostu koodaantumaan autoon.Käyttöavain kyllä onnistuu aina laakista.Ennen tämä koodauskin onnistui normaalisti.

                        Jos avaan oven toimivalla avaimella,niin auto kyllä käynnistyy tällä koodaamattomallakin avaimella.Mutta keskuslukitus/varashaly ei.

                        Eli onko avain viallinen (toiminut kyllä aiemmin ennen patteri tyhjenemistä),vai onko vaihtotyössä käynyt joku klikki?Jotain max. aikarajaa patterin vaihtoajalle tms?
                        Auto on tuo sigun -99 mallin E39 M5 ja avain on se vanhempi melamallin patteriversio.
                        Last edited by Heguli 31; 03-11-2011, 08:00.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10086
                          • KVLA

                          #27
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Nostellaanpa hieman.Vara-avaimestani oli patteri lopahtanut.Vein sen kellosepälle patterin vaihtoon,kun ei huvittanut itse ruveta räpläämään.Nyt ledi taas vilkuu avaimessa namiskoita painellessa,mutta avain ei ota toimiakseen.
                          Yritin koodata molemmat avaimet ohjeistuksen mukaisesti (aikarajojen puitteissa),mutta tämä vara-avain ei suostu koodaantumaan autoon.Käyttöavain kyllä onnistuu aina laakista.Ennen tämä koodauskin onnistui normaalisti.

                          Jos avaan oven toimivalla avaimella,niin auto kyllä käynnistyy tällä koodaamattomallakin avaimella.Mutta keskuslukitus/varashaly ei.

                          Eli onko avain viallinen (toiminut kyllä aiemmin ennen patteri tyhjenemistä),vai onko vaihtotyössä käynyt joku klikki?Jotain max. aikarajaa patterin vaihtoajalle tms?
                          Auto on tuo sigun -99 mallin E39 M5 ja avain on se vanhempi "melamallinen patteriversio".
                          Edelleen tietoa/hyviä arvauksia vailla.Avain rikki?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎