Eli minkälainen homma on vaihtaa? Pitääkö purkaa puoli autoa atomeiksi? Varaudun tässä etukäteen, jos huurustuminen johtuu vuotavasta kennosta.
E39 lämmityslaitteen kennon vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by mikron View PostPitääkö purkaa puoli autoa atomeiksi?
-Mutta tarkista ensin raitisilma suodattimet ja niiden kotelot sekä koteloiden alla sijaitsevat vedenpoisto aukot.
-
-
Originally posted by Spetke View PostNäin kärjistettynä kyllä pitää. eli kojelauta pois, ja koko ilmastointi pönttö auki. Kenno on siellä sisällä.
-Mutta tarkista ensin raitisilma suodattimet ja niiden kotelot sekä koteloiden alla sijaitsevat vedenpoisto aukot.
Eilen veti taas niin perkeleen huuruun. Kun ilmastointi päällä aikansa tohotti ilmaa tuulilasiin ja huuru vähän poistu, niin aivan kuin olisi pientä kalvoa jättänyt siihen lasiin... Siitä rupesi taas epäilykset kääntymään kennoon.Last edited by mikron; 01-11-2007, 10:02.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Itse raikkari kotelothan ovat vain sillä yhdellä rautalanka klipsulla kiini, eli siitä iskaritolpan luota se U mallinen väkänen pois. Toimenpide edellyttää myös että ottaa raikkarikotelon kannen irti
-Ja kiertääkö ilma vapaasti ulos autosta, ettei takapuskurin alla/sisällä olevat kanavat ole tukossa?
-Ja ettei vahingossa ole unohtunut sisäkierto päälle?
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostItse raikkari kotelothan ovat vain sillä yhdellä rautalanka klipsulla kiini, eli siitä iskaritolpan luota se U mallinen väkänen pois. Toimenpide edellyttää myös että ottaa raikkarikotelon kannen irti
-Ja kiertääkö ilma vapaasti ulos autosta, ettei takapuskurin alla/sisällä olevat kanavat ole tukossa?
-Ja ettei vahingossa ole unohtunut sisäkierto päälle?
-Eikä ole sisäkierto päällä. Tosin jostain täältä luin, että jollain oli sisäkierto-namiska toiminut käänteisesti.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
e34:kussa huurtui pirusti takalasi ja takasivulasit, paineilmalla putsasin hattuhyllyn ritilöistä pölyt konttiin päin, ja paskaa tuli sieltä ihan kivasti. huurustuminen väheni kyllä.
Näyttäis olevan samantyyppinen hengitys e39:ssä, mutta tuskin nyt sentään pitäisi tuulilasia huurussa vaikka oliskin tukossa...
Comment
-
-
On kattoluukku. Miten niin?
En ole ajanut ilman suodattimia, mutta ne on puhtaat.
Jäähdytysnestettä ei ole kulunut, eikä glykoli haise. Pitänee taas putsata lasit kunnolla sisäpuolelta.
Tänään taas ilma on ilmeisesti sellainen, että ei ole huurussa yhtään.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Vuotavat takaoven kosteussulut tuo kanssa vettä kivasti sisälle, en tiedä sitten onko etuovissakin ollut ongelmaa niiden irtoamisen kanssa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View Postlainataas vähä
Kertokaas että onko niillä hattuhyllyssä sijaitsevilla ritilöillä juuri se tarkoitus, että ilma pääsee kabiinista pois?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Lainataan vähän vanhaa ketjua. Joutuuko kennon vaihdossa oikeasti räjäyttämään sisustan näin atomeiksi että siihen pääsee käsiksi vai selviääkö vaihdosta pienemmällä purkamisella?
Netin selauksella näytti, että ilmeisesti joissakin (E34?) malleissa tuon muovikotelon, jonka sisällä kenno on saisi avattua sen ollessa paikallaan ja siitä kennon vaihdettua (joskin ahtaasti). Tämä ei vissiin E39:ssä onnistu?
Edit: Itse itselleni vastaten, ei tarvinut. Purkamalla kojelaudan alaosan, keskikonsolin ja suojamuovit ohjaustangon ympäriltä kennon sai liu'utettua paikaltaan ja uuden tilalle. Ohjaustanko tuli tielle vanhan kennon poistossa ja uuden asennuksessa sai käyttää enemmän voimaa kuin mielellään olisi käyttänyt.Last edited by jpo; 27-11-2017, 21:22.
Comment
-
Comment