E39 lämmityslaitteen kennon vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2174
    • Himas

    E39 lämmityslaitteen kennon vaihto

    Eli minkälainen homma on vaihtaa? Pitääkö purkaa puoli autoa atomeiksi? Varaudun tässä etukäteen, jos huurustuminen johtuu vuotavasta kennosta.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3450
    • Janakkala

    #2
    Originally posted by mikron View Post
    Pitääkö purkaa puoli autoa atomeiksi?
    Näin kärjistettynä kyllä pitää. eli kojelauta pois, ja koko ilmastointi pönttö auki. Kenno on siellä sisällä.
    -Mutta tarkista ensin raitisilma suodattimet ja niiden kotelot sekä koteloiden alla sijaitsevat vedenpoisto aukot.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2174
      • Himas

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      Näin kärjistettynä kyllä pitää. eli kojelauta pois, ja koko ilmastointi pönttö auki. Kenno on siellä sisällä.
      -Mutta tarkista ensin raitisilma suodattimet ja niiden kotelot sekä koteloiden alla sijaitsevat vedenpoisto aukot.
      Kiitti vinkistä, mutta olen jo raitisilmakoteloista reijät putsannut. Oli kuskin jalkatila litimärkä ja vissiin tulvi sieltä koteloista. Koteloiden alle en ole kurkannut. Saako kotelot helpolla pois?

      Eilen veti taas niin perkeleen huuruun. Kun ilmastointi päällä aikansa tohotti ilmaa tuulilasiin ja huuru vähän poistu, niin aivan kuin olisi pientä kalvoa jättänyt siihen lasiin... Siitä rupesi taas epäilykset kääntymään kennoon.
      Last edited by mikron; 01-11-2007, 10:02.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3450
        • Janakkala

        #4
        Itse raikkari kotelothan ovat vain sillä yhdellä rautalanka klipsulla kiini, eli siitä iskaritolpan luota se U mallinen väkänen pois. Toimenpide edellyttää myös että ottaa raikkarikotelon kannen irti
        -Ja kiertääkö ilma vapaasti ulos autosta, ettei takapuskurin alla/sisällä olevat kanavat ole tukossa?
        -Ja ettei vahingossa ole unohtunut sisäkierto päälle?
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2174
          • Himas

          #5
          Originally posted by Spetke View Post
          Itse raikkari kotelothan ovat vain sillä yhdellä rautalanka klipsulla kiini, eli siitä iskaritolpan luota se U mallinen väkänen pois. Toimenpide edellyttää myös että ottaa raikkarikotelon kannen irti
          -Ja kiertääkö ilma vapaasti ulos autosta, ettei takapuskurin alla/sisällä olevat kanavat ole tukossa?
          -Ja ettei vahingossa ole unohtunut sisäkierto päälle?
          -Pitäisi kiertää, olen kokeillut takakontin sivuissa verhoilun takaa olevia läppiä ja aukeavat, kun vähän käsin kokeilee. Hattuhylly purettiin viime talvena iskarien vaihdon yhteydessä. Voiko olla hattuhylly jotenkin tukossa?

          -Eikä ole sisäkierto päällä. Tosin jostain täältä luin, että jollain oli sisäkierto-namiska toiminut käänteisesti.
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1203
            • GrassLake

            #6
            e34:kussa huurtui pirusti takalasi ja takasivulasit, paineilmalla putsasin hattuhyllyn ritilöistä pölyt konttiin päin, ja paskaa tuli sieltä ihan kivasti. huurustuminen väheni kyllä.
            Näyttäis olevan samantyyppinen hengitys e39:ssä, mutta tuskin nyt sentään pitäisi tuulilasia huurussa vaikka oliskin tukossa...

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Eihän autossa ole kattoluukkua?

              Ootko koittanut ajaa ilman niitä raitisilmasuodattimia?

              Glykolin pitäs haista ihan selvästi ajossa, lasiin kerääntyneen kerrostuman pitäis tuntua vähän limaiselta/liukkaalta sormissa vrt. puhdas vesi.

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2174
                • Himas

                #8
                On kattoluukku. Miten niin?

                En ole ajanut ilman suodattimia, mutta ne on puhtaat.

                Jäähdytysnestettä ei ole kulunut, eikä glykoli haise. Pitänee taas putsata lasit kunnolla sisäpuolelta.

                Tänään taas ilma on ilmeisesti sellainen, että ei ole huurussa yhtään.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Vuotavat takaoven kosteussulut tuo kanssa vettä kivasti sisälle, en tiedä sitten onko etuovissakin ollut ongelmaa niiden irtoamisen kanssa.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #10
                    lainataas vähä
                    Kertokaas että onko niillä hattuhyllyssä sijaitsevilla ritilöillä juuri se tarkoitus, että ilma pääsee kabiinista pois?
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Vehkis View Post
                      lainataas vähä
                      Kertokaas että onko niillä hattuhyllyssä sijaitsevilla ritilöillä juuri se tarkoitus, että ilma pääsee kabiinista pois?
                      Kyllä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • jpo
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 55
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Lainataan vähän vanhaa ketjua. Joutuuko kennon vaihdossa oikeasti räjäyttämään sisustan näin atomeiksi että siihen pääsee käsiksi vai selviääkö vaihdosta pienemmällä purkamisella?



                        Netin selauksella näytti, että ilmeisesti joissakin (E34?) malleissa tuon muovikotelon, jonka sisällä kenno on saisi avattua sen ollessa paikallaan ja siitä kennon vaihdettua (joskin ahtaasti). Tämä ei vissiin E39:ssä onnistu?

                        Edit: Itse itselleni vastaten, ei tarvinut. Purkamalla kojelaudan alaosan, keskikonsolin ja suojamuovit ohjaustangon ympäriltä kennon sai liu'utettua paikaltaan ja uuden tilalle. Ohjaustanko tuli tielle vanhan kennon poistossa ja uuden asennuksessa sai käyttää enemmän voimaa kuin mielellään olisi käyttänyt.
                        Last edited by jpo; 27-11-2017, 21:22.

                        Comment

                        Working...
                        X