Kysytään tässä topikissa että mikähän on mulla korkeudensäädössä vikana kun aina sillontällön valot jää tosi alas, ja välillä taas ihan oikeelle korkeudelle. Xenonit on ja automaattinen korkeudensäätö. Ne tunnistimet pohjassa katoin että ihan iskussa pitäs olla ja putsasin ne ja laitoin crc:tä. Siltiki ne juonittelee joskus
Jos molempien valojen suuntaus toimii symmetrisesti, vika tuskin johtuu säätömoottoreista.
Kun suuntaus jää mielestäsi alas, muuttuiko suuntaus normaaliin tapaan käynnistyksen yhteydessä? Kun suuntaus vaikuttaa liian alhaiselta, testaa säädön toimivuus esim. kiipeämällä takakontin reunalle. Jos ongelma olisi korkeussäädön ohjausyksikössä tai anturi(t) eivät saisi virtaa, säätö jää perusasentoon ja viallisesta komponentista pitäisi jäädä koodi vikamuistiin.
Jos säätö ylipäätään toimii mutta säätö jää normaalia alemmas, vian täytyy olla kuormausantur(e)issa. Vivuston ilmeisesti tarkistit kurantiksi, joten jäljelle jää virheellinen vastusarvo potentiometrillä. Mokkulat lienevät niin suojatut, että ainut korjaus on osan vaihtaminen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tod. näk. siinä tasoanturissa vika tai sitten voi olla myös lwr-modulissa vika, joskus tullut tuo osa vaihdettua vastaavanlaisen vian takia.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Tasonsäätöanturia itekki veikkaan ku kumpikin lamppu on aina samalla korkeudella. mikä tuo lwr-moduli on? Itse umpioissa se vika ei oikeen voi olla
LWR-moduli = valojen korkeussäädön ohjausmoduli, löytyy hanskalokeron takaa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Pikaliimalla osat ensin paikalleen, sen jälkeen sulatin kappaleet yhteen ja laitoin vähän ylimääräista sulaa muovia ympärille. Seuraavana päivänä sitten vetäisin vielä lasikuitukitin siihen pintaan tukemaan systeemiä...
Ainakin kädessä väännellessä tuntui kestävän paremmin kun aikaisemmin ja vielä se on kunnossa.:think
Loppujen lopuksi helvetin helppo homma!
Toivottavasti tästä topikista nyt on tulevaisuudessa jollekkin hyötyä.
Luulisi ainakín löytyvän tällä otsikolla helposti ja sisältää kotikorjausvinkin muine linkkeineen...
JOS tuo taas hajoaa, niin informoin tänne.
Mulla oli sama ongelma.
Piti ratkaista tavaroilla mitkä kotoa yöllä löysin.
eli hioin osista ylimääräiset roippeet pois.
mittasin ennen sitä tapin pituuden.
pienellä poralla runkoon että palloon reikä,kierretapilla kierteet molempiin.
määrämittaan katkaistu ruuvi joka kierretään paikalleen ja liima väliin.
tuli omasta mielestä aikas jämäkkä.
Silti kun kokeilin irrotella noita xenon polttimoita, niin saattaa uskallu loppua
ennen kuin polttimon pidike kaulus irti.Noh vieläpä nuo toimivat...
Mutta ohjeet oli hyvät
Käyttis E61 525da -06
ex e39 530 da Touring -01 ex e36 325 -92
ex e39 530 da -99
ex e30 316 ja 325
Comment