memebuy23buy

E39 tipahti tunkilta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axum
    replied
    Mullakin aikoinaan E34:ssä orkkistunkki lipesi ja teki vänkärin etuoveen pienen lommon, nykyään sillä nostetaan vain sen verran että 2t hallitunkki mahtuu alle

    Leave a comment:


  • Matula
    replied
    Originally posted by lousku View Post
    Kiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.

    No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.

    Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?

    Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.

    Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.

    Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...
    Kerro ajaneesi mökkitiellä kiveen, omaa toilailua tunkin kanssa v.yhtiö tuskin korvaa.

    Leave a comment:


  • urria
    replied
    Meillä ollu joku halpis biltema hallitunkki jo varmaan kymmenen vuotta ja hyvin pelaa. Käyttää vaan jotain kakkosnelosen pätkää siinä nostopinnan ja auton välissä.

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Originally posted by arzi View Post
    En sit tiedä ,että onko e39 tunkki mistään kotoisin,mutta E34´sen orkkis tunkilla vaihdoin renkaat ilman mitään ongelmia :think
    Surkea keksintö sekin on, varsinkin jos on hieman elämää nähneet ne tunkin kolot helmoissa. Omassa autossa mokoma tunkki kippasi kuskin takaovea vasten, kun jäällä auto livahti sivuunpäin..E36:sen tunkki on ihan kohtuullinen keksintö, jos paikat ei ole vain ruostuneet.

    Leave a comment:


  • arzi
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Nuo alkuperäiset tunkit on kyllä sellaisia itsemurhavehkeitä, etten suosittele niiden käyttöä kenellekään kuin äärimmäisessä hädässä, eikä mieluiten silloinkaan! Jopa 10 - 20 euron hintainen halpis hallitunkki on erittäin luotettava työväline BMW:n alkuperäistunkkiin verrattuna.
    En sit tiedä ,että onko e39 tunkki mistään kotoisin,mutta E34´sen orkkis tunkilla vaihdoin renkaat ilman mitään ongelmia :think

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Itelleni kävi samalla lailla etuiskareita vaihtaessa. Piti saada keula molemmilta puolilta ylös hallitunkin ja orkkis tunkin avulla. Ensin toine puoli ylös hallitunkilla ja sitten toista veivaamaan orkkiksella.. Hallitunkki tietysti rullasi pyörillään ja orkkis tunkki lenksahti ja kierretanko painui helmaan, jättäen mukavan lommon. Vitutti infernaalisesti, mutta itteensä sai syyttää... Ois pitänyt hommata toinen hallitunkki...
    Notta sellasta..

    Leave a comment:


  • lousku
    replied
    Originally posted by jamoc8 View Post
    Oiskos ollut käyttäjässäkin vikaa! :think Käsijarru päälle ja sielä tunkin vieressä on myös se renkaan eteen/ taakse asennettava pysäytysrauta, jota kannattaa käyttää. Niin- no vahinko on jo tapahtunut..
    Jees kyllähän sitä vikaa käyttäjässäkin takuulla on.

    Autossa oli käkkäri päällä ja automaattilotju P asennossa lukittuna, kiilaa ei ollut, eikä olis auttanutkaan sillä auton peräpää se siirtyi sivuttain 20 senttiä asfaltilla jossa oli loskaa päällä...

    Olin juuri laittamassa talvikummia kohdilleen kun lähti liukuun ja auton lokasuoja tipahti renkaan päälle, joten ei menny edes jarrulevyt maahan, onni onnettomuudessa oli että rengasta paikoilleen laittava käsi ei jäänyt tuohon väliin, olis menny että naps poikki vaan...

    Leave a comment:


  • jupasierra
    replied
    Tunkki

    Halpiskaupoista, esim. Robinhoodista löytyy ammatti-hallitunkista pienempi kopio tallikäyttöön juuri tuolla parilla kympillä. Ja kestää pikkukorjauksia ja renkaanvaihtoa useamman vuoden. Kuitenkin täytyy muistaa se käsijarru sekä renkaiden eteen/taakse kiilat varmistamaan. Ylös noston jälkeen ylimääräinen tuki pohjan ja lattian välille varmistamaan mahdollinen tunkin pettäminen. Pölkky kelpaa hyvin. Hyvät pitää olla vakuutusehdot jos korvauksen saa ed.mainitussa tapauksessa...

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Nuo alkuperäiset tunkit on kyllä sellaisia itsemurhavehkeitä, etten suosittele niiden käyttöä kenellekään kuin äärimmäisessä hädässä, eikä mieluiten silloinkaan! Jopa 10 - 20 euron hintainen halpis hallitunkki on erittäin luotettava työväline BMW:n alkuperäistunkkiin verrattuna.

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    Oiskos ollut käyttäjässäkin vikaa! :think Käsijarru päälle ja sielä tunkin vieressä on myös se renkaan eteen/ taakse asennettava pysäytysrauta, jota kannattaa käyttää. Niin- no vahinko on jo tapahtunut..



    Originally posted by lousku View Post
    Kiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.

    No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.

    Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?

    Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.

    Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.

    Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...

    Leave a comment:


  • lousku
    started a topic E39 tipahti tunkilta

    E39 tipahti tunkilta

    Kiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.

    No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.

    Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?

    Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.

    Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.

    Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...
    Last edited by lousku; 03-11-2007, 14:57.
Working...
X