
E39 tipahti tunkilta
Collapse
X
-
Mullakin aikoinaan E34:ssä orkkistunkki lipesi ja teki vänkärin etuoveen pienen lommon, nykyään sillä nostetaan vain sen verran että 2t hallitunkki mahtuu alle
-
-
Originally posted by lousku View PostKiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.
No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.
Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?
Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.
Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.
Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...
Leave a comment:
-
-
Meillä ollu joku halpis biltema hallitunkki jo varmaan kymmenen vuotta ja hyvin pelaa. Käyttää vaan jotain kakkosnelosen pätkää siinä nostopinnan ja auton välissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arzi View PostEn sit tiedä ,että onko e39 tunkki mistään kotoisin,mutta E34´sen orkkis tunkilla vaihdoin renkaat ilman mitään ongelmia :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostNuo alkuperäiset tunkit on kyllä sellaisia itsemurhavehkeitä, etten suosittele niiden käyttöä kenellekään kuin äärimmäisessä hädässä, eikä mieluiten silloinkaan! Jopa 10 - 20 euron hintainen halpis hallitunkki on erittäin luotettava työväline BMW:n alkuperäistunkkiin verrattuna.
Leave a comment:
-
-
Itelleni kävi samalla lailla etuiskareita vaihtaessa. Piti saada keula molemmilta puolilta ylös hallitunkin ja orkkis tunkin avulla. Ensin toine puoli ylös hallitunkilla ja sitten toista veivaamaan orkkiksella.. Hallitunkki tietysti rullasi pyörillään ja orkkis tunkki lenksahti ja kierretanko painui helmaan, jättäen mukavan lommon. Vitutti infernaalisesti, mutta itteensä sai syyttää... Ois pitänyt hommata toinen hallitunkki...
Notta sellasta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jamoc8 View PostOiskos ollut käyttäjässäkin vikaa! :think Käsijarru päälle ja sielä tunkin vieressä on myös se renkaan eteen/ taakse asennettava pysäytysrauta, jota kannattaa käyttää. Niin- no vahinko on jo tapahtunut..
Autossa oli käkkäri päällä ja automaattilotju P asennossa lukittuna, kiilaa ei ollut, eikä olis auttanutkaan sillä auton peräpää se siirtyi sivuttain 20 senttiä asfaltilla jossa oli loskaa päällä...
Olin juuri laittamassa talvikummia kohdilleen kun lähti liukuun ja auton lokasuoja tipahti renkaan päälle, joten ei menny edes jarrulevyt maahan, onni onnettomuudessa oli että rengasta paikoilleen laittava käsi ei jäänyt tuohon väliin, olis menny että naps poikki vaan...
Leave a comment:
-
-
Tunkki
Halpiskaupoista, esim. Robinhoodista löytyy ammatti-hallitunkista pienempi kopio tallikäyttöön juuri tuolla parilla kympillä. Ja kestää pikkukorjauksia ja renkaanvaihtoa useamman vuoden. Kuitenkin täytyy muistaa se käsijarru sekä renkaiden eteen/taakse kiilat varmistamaan. Ylös noston jälkeen ylimääräinen tuki pohjan ja lattian välille varmistamaan mahdollinen tunkin pettäminen. Pölkky kelpaa hyvin. Hyvät pitää olla vakuutusehdot jos korvauksen saa ed.mainitussa tapauksessa...
Leave a comment:
-
-
Nuo alkuperäiset tunkit on kyllä sellaisia itsemurhavehkeitä, etten suosittele niiden käyttöä kenellekään kuin äärimmäisessä hädässä, eikä mieluiten silloinkaan! Jopa 10 - 20 euron hintainen halpis hallitunkki on erittäin luotettava työväline BMW:n alkuperäistunkkiin verrattuna.
Leave a comment:
-
-
Oiskos ollut käyttäjässäkin vikaa! :think Käsijarru päälle ja sielä tunkin vieressä on myös se renkaan eteen/ taakse asennettava pysäytysrauta, jota kannattaa käyttää. Niin- no vahinko on jo tapahtunut..
Originally posted by lousku View PostKiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.
No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.
Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?
Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.
Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.
Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...
Leave a comment:
-
-
E39 tipahti tunkilta
Kiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.
No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.
Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?
Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.
Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.
Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...Last edited by lousku; 03-11-2007, 14:57.Tags: None
-
Leave a comment: