Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tipahti tunkilta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lousku
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 38
    • Kangasala

    E39 tipahti tunkilta

    Kiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.

    No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.

    Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?

    Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.

    Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.

    Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...
    Last edited by lousku; 03-11-2007, 14:57.
    Nykyinen harrastepeli: E46 325ci -03
    Ex: -00 E39 530da ja -96 Z3 1.8 Roadster
  • jamoc8
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 277
    • Oulu

    #2
    Oiskos ollut käyttäjässäkin vikaa! :think Käsijarru päälle ja sielä tunkin vieressä on myös se renkaan eteen/ taakse asennettava pysäytysrauta, jota kannattaa käyttää. Niin- no vahinko on jo tapahtunut..



    Originally posted by lousku View Post
    Kiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.

    No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.

    Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?

    Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.

    Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.

    Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...
    ---- Bee äm dapl juu ----

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      #3
      Nuo alkuperäiset tunkit on kyllä sellaisia itsemurhavehkeitä, etten suosittele niiden käyttöä kenellekään kuin äärimmäisessä hädässä, eikä mieluiten silloinkaan! Jopa 10 - 20 euron hintainen halpis hallitunkki on erittäin luotettava työväline BMW:n alkuperäistunkkiin verrattuna.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • jupasierra
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 126
        • Kotka

        #4
        Tunkki

        Halpiskaupoista, esim. Robinhoodista löytyy ammatti-hallitunkista pienempi kopio tallikäyttöön juuri tuolla parilla kympillä. Ja kestää pikkukorjauksia ja renkaanvaihtoa useamman vuoden. Kuitenkin täytyy muistaa se käsijarru sekä renkaiden eteen/taakse kiilat varmistamaan. Ylös noston jälkeen ylimääräinen tuki pohjan ja lattian välille varmistamaan mahdollinen tunkin pettäminen. Pölkky kelpaa hyvin. Hyvät pitää olla vakuutusehdot jos korvauksen saa ed.mainitussa tapauksessa...

        Comment

        • lousku
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 38
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by jamoc8 View Post
          Oiskos ollut käyttäjässäkin vikaa! :think Käsijarru päälle ja sielä tunkin vieressä on myös se renkaan eteen/ taakse asennettava pysäytysrauta, jota kannattaa käyttää. Niin- no vahinko on jo tapahtunut..
          Jees kyllähän sitä vikaa käyttäjässäkin takuulla on.

          Autossa oli käkkäri päällä ja automaattilotju P asennossa lukittuna, kiilaa ei ollut, eikä olis auttanutkaan sillä auton peräpää se siirtyi sivuttain 20 senttiä asfaltilla jossa oli loskaa päällä...

          Olin juuri laittamassa talvikummia kohdilleen kun lähti liukuun ja auton lokasuoja tipahti renkaan päälle, joten ei menny edes jarrulevyt maahan, onni onnettomuudessa oli että rengasta paikoilleen laittava käsi ei jäänyt tuohon väliin, olis menny että naps poikki vaan...
          Nykyinen harrastepeli: E46 325ci -03
          Ex: -00 E39 530da ja -96 Z3 1.8 Roadster

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #6
            Itelleni kävi samalla lailla etuiskareita vaihtaessa. Piti saada keula molemmilta puolilta ylös hallitunkin ja orkkis tunkin avulla. Ensin toine puoli ylös hallitunkilla ja sitten toista veivaamaan orkkiksella.. Hallitunkki tietysti rullasi pyörillään ja orkkis tunkki lenksahti ja kierretanko painui helmaan, jättäen mukavan lommon. Vitutti infernaalisesti, mutta itteensä sai syyttää... Ois pitänyt hommata toinen hallitunkki...
            Notta sellasta..
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • arzi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 453
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Juhis View Post
              Nuo alkuperäiset tunkit on kyllä sellaisia itsemurhavehkeitä, etten suosittele niiden käyttöä kenellekään kuin äärimmäisessä hädässä, eikä mieluiten silloinkaan! Jopa 10 - 20 euron hintainen halpis hallitunkki on erittäin luotettava työväline BMW:n alkuperäistunkkiin verrattuna.
              En sit tiedä ,että onko e39 tunkki mistään kotoisin,mutta E34´sen orkkis tunkilla vaihdoin renkaat ilman mitään ongelmia :think

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 981
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by arzi View Post
                En sit tiedä ,että onko e39 tunkki mistään kotoisin,mutta E34´sen orkkis tunkilla vaihdoin renkaat ilman mitään ongelmia :think
                Surkea keksintö sekin on, varsinkin jos on hieman elämää nähneet ne tunkin kolot helmoissa. Omassa autossa mokoma tunkki kippasi kuskin takaovea vasten, kun jäällä auto livahti sivuunpäin..E36:sen tunkki on ihan kohtuullinen keksintö, jos paikat ei ole vain ruostuneet.
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • urria
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 223
                  • Lohja

                  #9
                  Meillä ollu joku halpis biltema hallitunkki jo varmaan kymmenen vuotta ja hyvin pelaa. Käyttää vaan jotain kakkosnelosen pätkää siinä nostopinnan ja auton välissä.
                  E46 323Ci -99

                  Comment

                  • Matula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1706

                    #10
                    Originally posted by lousku View Post
                    Kiitos pyhäpäivän ja suljettujen rengasliikkeiden, rupesin sitten itse vaihtaan talvirenkaita kun ei mikään paikka ollut auki.

                    No tuolla surkealla E39 vakiotunkilla kävi sitten niin että auto siirtyi sivuttain ja tunkki lipesi rutaten helmakotelon kasaan.

                    Onko kellään tietoa korvaako kasko/kotivakuutukset mitään tämmöisiä vai meneekö ihan täysin omaan piikkiin?

                    Sain renkaat sitten vaihdettua ja auto nostettua maasta ylös kun hommattiin kunnollinen hallitunkki nostoon.

                    Perhana tommosien tunkkien valmistajat ja suunnittelijat saisi viedä saunan taakke, eihän tommonen tunkki kelpaa näköjään ees asfaltilla renkaan vaihtoon, saati sitten tiensivussa yöllä lumisateessa ja pimeässä tapahtuvaan renkaanvaihtoon.

                    Kyllä harmittaa moinen ja ihan vaan sentakia että ei ollut viikolla työkiireiden takia aikaa mennä rengasliikkeeseen ja sitten tänään ne olivat kiinni, olisin kernaasti maksanut sen 40-50 euroa renkaitten vaihdosta ettei tartte itse alkaa vaihtaan tommosilla räpellystunkeilla...
                    Kerro ajaneesi mökkitiellä kiveen, omaa toilailua tunkin kanssa v.yhtiö tuskin korvaa.

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      Mullakin aikoinaan E34:ssä orkkistunkki lipesi ja teki vänkärin etuoveen pienen lommon, nykyään sillä nostetaan vain sen verran että 2t hallitunkki mahtuu alle
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • lousku
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 38
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by Matula View Post
                        Kerro ajaneesi mökkitiellä kiveen, omaa toilailua tunkin kanssa v.yhtiö tuskin korvaa.
                        Noo eipä ole vakuutuspetoksia tapana ollut tehdä...

                        Pitää nyt kattoa paljonko tommosen oikasu maksaapi, muutaman sentin mittanen runtu ylöspäin ja meni kotelo meni sisään ehkäpä ½senttiä.

                        Varmaan veemäinen oikoa, mutta kuitenkin varmaan siinä ja tossa että kannattaako edes vakuutusyhtiöltä moista kysyä.

                        Eihän se ajoa haittaa, mutta esteettinen haitta ompi kylläkin...
                        Nykyinen harrastepeli: E46 325ci -03
                        Ex: -00 E39 530da ja -96 Z3 1.8 Roadster

                        Comment

                        • Battery
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 94

                          #13
                          Pari viikkoa sitten omaan vaihtelin talvirinkulat juurikin tuolla alkuperäisellä tunkilla. Musta toi on alkuperäiseksi tunkiksi helvetin hyvä. Valmiit paikat siellä helmojen alla ja tunkkikin ihan tukeva.
                          Ex: E36 325 Coupe
                          Ex: E39 530DA
                          EX: E39 525TDS

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7456
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Battery View Post
                            Musta toi on alkuperäiseksi tunkiksi helvetin hyvä. Valmiit paikat siellä helmojen alla ja tunkkikin ihan tukeva.
                            Samaa mieltä. Kaikki aiemmin käyttämäni orggis-tunkit on olleet huonompia.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • dhr
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 207

                              #15
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Samaa mieltä. Kaikki aiemmin käyttämäni orggis-tunkit on olleet huonompia.
                              Juuri vaihdoin talvirenkaat ja oikein ihmettelin miten näpsäkkä tunkki tuo olikaan, ei mitään heikkoa asfaltilla vaihdettaessa. Ja tosi siististi muovi muovia vasten menee nostokohta, eikä naarmuta helmapokkauksia kuten haitarimalliset.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎