ei noi halpis hallitunkitkaan mitään loistokeksintöjä ole. Nostin autoa kerran ylös autotallin kivilattialla(taatusti tasainen) ja tunkki hajosi ja auto kaatui sivulle..
Tämän jälkeen kävin ostamassa hallitunkin jonka nostokyky oli vain 1,5 tonnia toisin kuin halpistunkin joka lupasi yli 2t. Tosin uusi tunkki painoi yli 10 kertaa enemmän kuin halpistunkki ja hintaankin sai lisätä sen yhden nollan. Tuolla Niken tunkilla uskaltaa jo nostaa kaksi pyörää kerralla ylös eikä alustankaan aina tarvitse olla suora, lisäksi voi nostaa esim perämurikasta ja siirtää autoa tallissa enemmän toiseen reunaan.
Mutta tietysti ei tollasta kunnon tunkkia kannata ostaa vain renkaiden vaihtoa varten.
E39 tipahti tunkilta
Collapse
X
-
Vaihdoin eka kertaa E34seen renkaita männä viikonloppuna. Etupää meni ihan ok, mitä ny sen veivitunkin asettelussa tuli ekan renkaan kohdalla vähän ongelmia. Ku nosti ylös, tunkki alkoi tukemaan oveen... Onneksi oli kohdalla muovilista joka oli muutenkin vaihtokunnossa, huomio kun oli muissa asioissa.
Takarenkaiden kohdalla tulikin sitten mukava yllätys, molemmin puolin painui helmat sisään. Mätää oli, sen tiesinkin, mutta että siinä määrin. Noh toisen renkaan vaihto onnistu ihan ok, toista piti auttaa ylimääräisellä saksitunkilla tukivarren kiinnityskohdasta.
Ens viikolla joka tapauksessa hitsarille, 200€ meinas paikallinen korjaaja veloittaa täällä Turuus.
Tunkki sinänsä vaikutti vähän enemmän funtsitulta ku japsien saksitunkit, puhumattakaan wanhojen Foordien pullotunkeista mimmosten kanssa oon enemmän pelannut. Ei silti ole hallitunkin voittanutta, halvankaan sellaisen.
Bemarin veivitunkkia jakso mimmifrendiki veivata (toisin kuin esim oman vanhan Maksansa saksitunkkia) niin pystyin vähän tsekkaamaan samalla pysyykö kaara tunkilla ja hajoaako enempää.
Nythän ne on viiimeinki viime vuosina alkanu puhuun julkisuudessa siitä, ettei autojen alkuperäisiä tunkkeja ole tarkoitettu suomalaiseen rengasrumbaan. Suurimmilla markkina-alueilla ku ei renkaita vaihdeta vuosittain eestaas.
Leave a comment:
-
-
Pakkanen heikentää
Ei liity asiaan, mutta kerronpa kuitenkin. Täten olkaamme tyytyväisiä että auton voi huoletta nostaa ja luottaa että se sen kestää..
Vaihdoin äskettäin erääseen Carina E/Avensikseen talvikiekot. Tunkilla nostin helman hahlojen kohdalta siitä mistä kuulukin takapäätä ylös; hetikohta kuului ääni (samantapainen rusahdus kuin oluttölkin ruttais). Ihmettelin asiaa ja epäilin tunkin antaneen periksi.. Paskat. Selvisi että helma oli n.40 cm matkalta 'pokkaantunut' sisäänpäin. TODELLA härskin näköinen lopputulos.
Auto/helma ei ole päällisin puolin lainkaan ruosteinen. Laitetaan parin asteen pakkasen piikkiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lousku View PostEli bonustappion verran tässä näillänäkymin vain kärsinee...
Leave a comment:
-
-
Se petti mullakin viikonloppuna, onneks oli rengas vielä kiinni niin vahinkoita ei sattunu
Leave a comment:
-
-
Do dii,
Tähänkin keikkaan päivitystä, merkkikorjaamon kustannusarvio oli 480€
Tuosta sitten soittelin vakuutusyhtiöönikin ja kerroin tapahtuneen, heidän näkemys asiasta oli että kaskovakuutus korvaa.
Pikkusen halvemmaksi tulee vakuutusyhtiön kautta hoitaa kuin itse, etenkin kun on tullut tuo keskeytysvakuutuskin otettua niin senaikaa (1-3 päivää) mitä tuota oiotaan ja maalataan niin korvausta tulee seisonnasta omavastuun verran.
Eli bonustappion verran tässä näillänäkymin vain kärsinee...
Silti, jokatapauksessa vähän turhan tyyris ja vaarallinen renkaidenvaihtotapahtuma...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostNiin no....sehän on sitten pois meidän muiden vakuutuksenottajien takataskusta.....
Toisaalta, taitaa bonustappiot tulla suuremmiksi kuin ko.vaurion korjauttaminen, joten siinä suhteessa artisti itse maksaa sen kuitenkin....siinäkin tapauksessa että vakuutustarkastaja ei olekkaan varustettu 5-vuotiaan lapsen älyllä ja tajuaa vaurion nähdessään mistä oikeasti on kyse.
Vielä kun hän jäljittää tämän keskustelun, niin vakuutuspetos onkin siinä koppusaldon kohdalla omissa rekisteritiedoissa.Täytyy myöntää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by illu^^ View PostEn pitäisi moraalisesti kovinkaan pahana petoksena, vaikka sanoisit sen kiveen ajaneesi, kun aletaan miettimään sitä summaa minkä maksat vakuutusyhtiölle vuosittain ja miten nihkeästi vahingon sattuessa suostuvat korvaamaan.
Toisaalta, taitaa bonustappiot tulla suuremmiksi kuin ko.vaurion korjauttaminen, joten siinä suhteessa artisti itse maksaa sen kuitenkin....siinäkin tapauksessa että vakuutustarkastaja ei olekkaan varustettu 5-vuotiaan lapsen älyllä ja tajuaa vaurion nähdessään mistä oikeasti on kyse.
Vielä kun hän jäljittää tämän keskustelun, niin vakuutuspetos onkin siinä koppusaldon kohdalla omissa rekisteritiedoissa.Last edited by Hemi; 05-11-2007, 15:33.
Leave a comment:
-
-
En ole onneksi vielä joutunut käyttämään tositilanteessa tuota rimpulaa.
sellainen 14,90€ hallitunkki löytyy mutta sekin natisee kun bemua nostaa.
Ostin sitten ylivieskan kärkkäiseltä tuollaisen tunkin eikä enää natise nostettaessa ja on tosi tukeva,helman tunkin etummaisesta nostopisteestä vain nostaa niin takapyöräkin nousee samalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ansseli View PostOnneton vempula toi bemarin tunkki, kun ei oon pohjassa eikä tunkissa mitaan hahloja.
Mutta, tuo vähän pisti silmään, miten niin ei ole? Tunkissa on talla, joka sopii suoraan auton helmassa olevaan upotukseen kuin nakutettu.
Istuu muuten peräti niin hyvin, että kun auton laskee tunkilta alas, niin toisinaan sai tunkin nykästä voimalla irti sieltä kuopastaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lousku View PostNoo eipä ole vakuutuspetoksia tapana ollut tehdä...
Pitää nyt kattoa paljonko tommosen oikasu maksaapi, muutaman sentin mittanen runtu ylöspäin ja meni kotelo meni sisään ehkäpä ½senttiä.
Varmaan veemäinen oikoa, mutta kuitenkin varmaan siinä ja tossa että kannattaako edes vakuutusyhtiöltä moista kysyä.
Eihän se ajoa haittaa, mutta esteettinen haitta ompi kylläkin...
Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni, josta en viitsi alkaa kenenkään kanssa väittelemään. Sanotaan nyt vielä jos tahallaan polttaa autonsa ja sitten nostaa vakutuuksesta raha, se on petos jo oikeasti.
Leave a comment:
-
-
Onneton vempula toi bemarin tunkki, kun ei oon pohjassa eikä tunkissa mitaan hahloja. Mersussa oli kyllä aika hyvä tunkki, sitä ei saa sivusuunnassa nurin, mutta sitäkin piti vahtia että oli suorassa, ettei lähtenyt eteen tai taakse päin. Eilen yritin vaihtaa talvikiekot, mutta jäi yritykseksi. Etu renkaan pultit oli ensinäkin sika tiukassa, edes 120 kg ja pieni polkaisu eivät meinanneet auttaa koska pultit oli ruostuneet kiinni kun edellinen omistaja oli ajanut kesät talvet samoilla renkailla ja vanteilla. Sitten eteen ei käynyt uudet peltivanteet, jotka tuli kaupan mukana koska keskiö ei mahtunut vanteen sisällä. Taka rengasta en saanut edes irti kun oli vanne ruostunut eikä uskaltanut kunnolla repiä kun tunkki on niin persiistä, ei muuta kun rumpuun kunnon öljyäminen ruosteen irrotusaineella ja liotkoon nyt pari päivää. Huomenna aika rengasliikkeeseen jossa vaihdetaan kitkat alla oleville aluvanteille. Että kyllä ne renkaat kannattaa edes irroittaa kerran vuoteen, ettei ruostu kiinni. Kyseessä oli siis bemarin orkkis alumiini vanne joka ruostunut kiinni levyyn
.
Noita 14-19 euron halpatunkkeja ei kannata ostaa vaikka halvalla saiskin. Ittellä on ollut 2 kpl käytössä, kumpaakin käytetty alle kymmenen kertaa ja molemmat on paskana! Ei niistä saa edes verkonpainoja, ellei halua tehdä ympäristö rikosta
. 50 euroo kun sijoittaa niin saa motonetistä jo vähän paremman "halvan" hallitunkin. Nuo kaks halpaa punasta paskaa maksoi jo 1 kunnollisen verran.
-Ostetaan ku halavalla saahaan, niiku Sulo Vileen-
Leave a comment:
-
-
Peltiä saa uutta!!!
Joo hirveätä huolellisuutta vaan ihmiset...peltiä saa uutta mutta katkenneet kädet vituttaa vähän enemmän!!
E34 tunkki oli aika paska... kerran sain tipautettua...mutta nyt e39:iin vaihdoin perjantaina niin toimi yllätävän hyvin auton painoon nähden. Yleensä käyn nosturilla vaihtamassa mutta nyt ei kerenny odottamaan sunnuntaihin niin vaihtelin alkuperäis tunkilla tossa parkkipaikalla! Kannattaa ajaa ihan loivaan alamäkeen sille että perse alaspäin ja se kiila alle ja valuttaa vapaalla sen kiilan päälle niin saa kaiken välyksen pois renkaan ja kiilan välistä...ei nimittään paljoa tarvi heilahtaa kun tunkki taittuu alta. Sitten vaan tunkki tarkasti alle ja katsoo että se tosiaa tulee suoraan. Ennen kuin ottaa pyörän irti niin olen pikkasen heiluttelut autoa ja katsonut että on tukevasti.
Kyllä sillä pärjää mutta kyllä hallitunkki tai nosturi on NIIIIN paljon huolettomampi!!
Leave a comment:
-
-
Onhan se tunkki toki hieman hentomut ottaen huomioon auton painon... Eihän sellainen tunkki voi olla mikään varma !!! Halli tunkit on erikseen.
Itselläni kävi melkeinpä sama homma :think vaihtelin kumeja hieman epä tasainen maa ja taka vanteet tikasti kiinni... kiitos sovitus holkkien. Ja siinä niitä niivitellessä OHOauto niiasi eteen ja muovi helmaan jäi pientä kierreangon kuviota... tosin pyörä ei vieläkään suostunut irtoamaan
Käyttäjästä se on kiinni... kuka hullu nyt sillä mitään enempiä nostelisi. Se on toisin sanoen hätä tunkki.
Mutta pisteitä sille pitää silti antaa, verrattuna muihin autovalmistajien patentteihin.
hyviä renkaan vaihto hetkiä kaikille ja nastat ropisemaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: