Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tipahti tunkilta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    #31
    Originally posted by Ansseli View Post
    Onneton vempula toi bemarin tunkki, kun ei oon pohjassa eikä tunkissa mitaan hahloja.
    Itse olen kerran 540:en tiputtanut tuolta tunkilta joten se tosiaan vaatii vähän huolellisuutta jos on liukas alusta - muuten täysin huoleton.

    Mutta, tuo vähän pisti silmään, miten niin ei ole? Tunkissa on talla, joka sopii suoraan auton helmassa olevaan upotukseen kuin nakutettu.

    Istuu muuten peräti niin hyvin, että kun auton laskee tunkilta alas, niin toisinaan sai tunkin nykästä voimalla irti sieltä kuopastaan.
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • maanlu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 255
      • Pohjanmaa

      #32
      En ole onneksi vielä joutunut käyttämään tositilanteessa tuota rimpulaa.
      sellainen 14,90€ hallitunkki löytyy mutta sekin natisee kun bemua nostaa.
      Ostin sitten ylivieskan kärkkäiseltä tuollaisen tunkin eikä enää natise nostettaessa ja on tosi tukeva,helman tunkin etummaisesta nostopisteestä vain nostaa niin takapyöräkin nousee samalla.
      https://www.karkkainen.com/webapp/wc...romSearch=true
      E34 M5
      E61 535D

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by illu^^ View Post
        En pitäisi moraalisesti kovinkaan pahana petoksena, vaikka sanoisit sen kiveen ajaneesi, kun aletaan miettimään sitä summaa minkä maksat vakuutusyhtiölle vuosittain ja miten nihkeästi vahingon sattuessa suostuvat korvaamaan.
        Niin no....sehän on sitten pois meidän muiden vakuutuksenottajien takataskusta.....
        Toisaalta, taitaa bonustappiot tulla suuremmiksi kuin ko.vaurion korjauttaminen, joten siinä suhteessa artisti itse maksaa sen kuitenkin....siinäkin tapauksessa että vakuutustarkastaja ei olekkaan varustettu 5-vuotiaan lapsen älyllä ja tajuaa vaurion nähdessään mistä oikeasti on kyse.
        Vielä kun hän jäljittää tämän keskustelun, niin vakuutuspetos onkin siinä koppusaldon kohdalla omissa rekisteritiedoissa.
        Last edited by Hemi; 05-11-2007, 16:33.

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Niin no....sehän on sitten pois meidän muiden vakuutuksenottajien takataskusta.....
          Toisaalta, taitaa bonustappiot tulla suuremmiksi kuin ko.vaurion korjauttaminen, joten siinä suhteessa artisti itse maksaa sen kuitenkin....siinäkin tapauksessa että vakuutustarkastaja ei olekkaan varustettu 5-vuotiaan lapsen älyllä ja tajuaa vaurion nähdessään mistä oikeasti on kyse.
          Vielä kun hän jäljittää tämän keskustelun, niin vakuutuspetos onkin siinä koppusaldon kohdalla omissa rekisteritiedoissa.
          Totta kyllä tuokin. Täytyy myöntää.

          Comment

          • lousku
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 38
            • Kangasala

            #35
            Do dii,

            Tähänkin keikkaan päivitystä, merkkikorjaamon kustannusarvio oli 480€

            Tuosta sitten soittelin vakuutusyhtiöönikin ja kerroin tapahtuneen, heidän näkemys asiasta oli että kaskovakuutus korvaa.

            Pikkusen halvemmaksi tulee vakuutusyhtiön kautta hoitaa kuin itse, etenkin kun on tullut tuo keskeytysvakuutuskin otettua niin senaikaa (1-3 päivää) mitä tuota oiotaan ja maalataan niin korvausta tulee seisonnasta omavastuun verran.


            Eli bonustappion verran tässä näillänäkymin vain kärsinee...

            Silti, jokatapauksessa vähän turhan tyyris ja vaarallinen renkaidenvaihtotapahtuma...
            Nykyinen harrastepeli: E46 325ci -03
            Ex: -00 E39 530da ja -96 Z3 1.8 Roadster

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Sopisiko tähän: "Tein itse, ja säästin"....

              Comment

              • nekholm
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 860
                • Porvoo

                #37
                Se petti mullakin viikonloppuna, onneks oli rengas vielä kiinni niin vahinkoita ei sattunu
                VW Passat 1.4 TSI -12
                Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                Comment

                • Dandy
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1438
                  • ....

                  #38
                  Originally posted by lousku View Post
                  Eli bonustappion verran tässä näillänäkymin vain kärsinee...
                  Älä anna laskea bonuksia kaskosta! Antavat uudelle asiakkeelle aina täydet 70% ja pitävät kolarin sattuessa vanhoillakin, kun osaa pyytää. Tai jos meinaavat laskea niin sano, että vaihdat yhtiöön jossa saat joka tapauksessa täydet bonukset.

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Pakkanen heikentää

                    Ei liity asiaan, mutta kerronpa kuitenkin. Täten olkaamme tyytyväisiä että auton voi huoletta nostaa ja luottaa että se sen kestää..

                    Vaihdoin äskettäin erääseen Carina E/Avensikseen talvikiekot. Tunkilla nostin helman hahlojen kohdalta siitä mistä kuulukin takapäätä ylös; hetikohta kuului ääni (samantapainen rusahdus kuin oluttölkin ruttais). Ihmettelin asiaa ja epäilin tunkin antaneen periksi.. Paskat. Selvisi että helma oli n.40 cm matkalta 'pokkaantunut' sisäänpäin. TODELLA härskin näköinen lopputulos.

                    Auto/helma ei ole päällisin puolin lainkaan ruosteinen. Laitetaan parin asteen pakkasen piikkiin.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    • mutis
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 76
                      • Åbo Kickel

                      #40
                      Vaihdoin eka kertaa E34seen renkaita männä viikonloppuna. Etupää meni ihan ok, mitä ny sen veivitunkin asettelussa tuli ekan renkaan kohdalla vähän ongelmia. Ku nosti ylös, tunkki alkoi tukemaan oveen... Onneksi oli kohdalla muovilista joka oli muutenkin vaihtokunnossa, huomio kun oli muissa asioissa.

                      Takarenkaiden kohdalla tulikin sitten mukava yllätys, molemmin puolin painui helmat sisään. Mätää oli, sen tiesinkin, mutta että siinä määrin. Noh toisen renkaan vaihto onnistu ihan ok, toista piti auttaa ylimääräisellä saksitunkilla tukivarren kiinnityskohdasta.
                      Ens viikolla joka tapauksessa hitsarille, 200€ meinas paikallinen korjaaja veloittaa täällä Turuus.

                      Tunkki sinänsä vaikutti vähän enemmän funtsitulta ku japsien saksitunkit, puhumattakaan wanhojen Foordien pullotunkeista mimmosten kanssa oon enemmän pelannut. Ei silti ole hallitunkin voittanutta, halvankaan sellaisen.
                      Bemarin veivitunkkia jakso mimmifrendiki veivata (toisin kuin esim oman vanhan Maksansa saksitunkkia) niin pystyin vähän tsekkaamaan samalla pysyykö kaara tunkilla ja hajoaako enempää.

                      Nythän ne on viiimeinki viime vuosina alkanu puhuun julkisuudessa siitä, ettei autojen alkuperäisiä tunkkeja ole tarkoitettu suomalaiseen rengasrumbaan. Suurimmilla markkina-alueilla ku ei renkaita vaihdeta vuosittain eestaas.
                      E34 525

                      Comment

                      • Gyrus
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 72

                        #41
                        ei noi halpis hallitunkitkaan mitään loistokeksintöjä ole. Nostin autoa kerran ylös autotallin kivilattialla(taatusti tasainen) ja tunkki hajosi ja auto kaatui sivulle..

                        Tämän jälkeen kävin ostamassa hallitunkin jonka nostokyky oli vain 1,5 tonnia toisin kuin halpistunkin joka lupasi yli 2t. Tosin uusi tunkki painoi yli 10 kertaa enemmän kuin halpistunkki ja hintaankin sai lisätä sen yhden nollan. Tuolla Niken tunkilla uskaltaa jo nostaa kaksi pyörää kerralla ylös eikä alustankaan aina tarvitse olla suora, lisäksi voi nostaa esim perämurikasta ja siirtää autoa tallissa enemmän toiseen reunaan.

                        Mutta tietysti ei tollasta kunnon tunkkia kannata ostaa vain renkaiden vaihtoa varten.
                        Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎